Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Ikke tenk for mye på det, jeg undervurterte kanskje 6R15 verket nå, de er veldig pålitelige og ligger på nivå med sveitsiske ETA 2824, bare at det har 21600 bph (6 tikk i sekundet) mot ETA sine 28800 bph (8 tikk i sekundet). Så hvis man ikke er vant med 28800 bph fra før skal det ikke være noe "problem" :)

Endret av chairgame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sarx017 ser 10x bedre ut enn SARB033 syntes nå jeg.

Jo, jeg er enig i at 017 ser bedre ut enn 033, men det er en prisforskjell på 150$ mellom disse. For min egen del så er jeg ikke helt sikker på forskjellen i utseendet er verdt så mye penger.

 

En annen ting jeg kom til å tenke på er at jeg er ganske smal over håndleddet. Det måler bare 17cm rundt, så da blir kanskje en 40mm klokke litt vel stor på armen? Nå er kanskje ikke forskjellen så dramatisk ned til 38, men jeg innbiller meg at det kanskje ser bedre ut på min arm.

Lenke til kommentar

Klokka er det jeg ser mest på i løpet av en dag (etter PC-skjermen). Jeg vil hevde at $150 er godt brukte penger dersom jeg tenker "Wow!" hver gang jeg ser ned på håndleddet mitt. Men det er min smakspreferanse, så om du ikke syntes forskjellen er verdt $150 mellom de to nevnte urene, så er jo det en ærlig sak.

 

Jeg har veldig smalt håndledd selv, mener det er 20 cm rundt. Under ser du bilde av en Tissot på 38mm på min arm. Ville ikke hatt noe særlig større enn 40mm hvertfall, men avhenger jo litt av modellen.

post-39786-0-75054000-1418054502_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ikke tenk for mye på det, jeg undervurterte kanskje 6R15 verket nå, de er veldig pålitelige og ligger på nivå med sveitsiske ETA 2824, bare at det har 21600 bph (6 tikk i sekundet) mot ETA sine 28800 bph (8 tikk i sekundet). Så hvis man ikke er vant med 28800 bph fra før skal det ikke være noe "problem" :)

 

Hvilke klokke får du til tilsvarende pris med ETA 2824 som attpåtil er like flott? Jeg har vært veldig nær på å kjøpe en SARX015 flere ganger, så for min del er den en vinner.

Lenke til kommentar

Jeg anbefalte en Alpina-modell i denne tråden senest i går;)

 

Jeg har ikke så mye erfaring, men jeg har prøvd et par modeller på og jeg ble imponert over kvalitetsfølelsen og finishen prisen tatt i betraktning. De selger dem en del steder rundt omkring i Norge, jeg anbefaler å ta en tur innom og prøve den på.

Ahh, ser det nå. Er en del fine og sportslige fra Alpina synes jeg, men litt dyre?

Har ikke sett på Seiko før, men er noen fine rimelige der også. Kunne tenke meg en med hvit skive, SARB035 for eks.

Lenke til kommentar

Daniel Wellington klokkene er virkelig i fyr og flamme om dagene, noe som de har vært ganske lenge egentlig. Vurderer å gå til innkjøp av en, men er det virkelig en god klokke, utenom at den ser ganske bra ut?

 

Er det andre merker som er bedre, men samtidig har et lignende design?

http://www.brathwait.com/product/the-classic-slim-wrist-watch-italian-leather-strap/

 

Har ikke kjennskap til dette merket, men ble linket som et bedre alternativ til Daniel Wellington klokkene. Jeg synes også at designet på DW er ganske pent, men "alle" har en og det er ikke akkurat en ekslusiv klokke. Brathwait skal visstnok ha bedre movement, glass og reim (kan ikke bekrefte dette) samtidig som at designet er hakket vassere etter min mening. For $185 er dette det beste alternativet jeg har sett hvis design og pris skal ligge opp mot DW. Kvaliteten kan jeg ikke uttale meg om, men regner med at den ligger ganske likt med DW, altså ikke en klokke du har livet ut for å si det slik. Designet er også så likt at den går som en DW på litt avstand.

 

Orient Bambino blir for øvrig nevnt i alle slike tråder som et langt bedre alternativ selv om den ikke er veldig lik. Uansett verdt å ta en titt.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Vurderer kjøp av en klokkeboks med plass til 3-4 klokker, men usikker på om jeg skal kline til på tyskprodusert vare på tidssonen eller en kinaboks til 1/5 av prisen.

 

Noen tips til klokkeboks for oppbevaring av 3 - 4 klokker?

 

Det finnes mellomting - sjekk eBay. Jeg har kjøpt noen skikkelig strøkne trebokser der.

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg har funnet min første klokke jeg skal ta å bestille. En Seiko SNZG15K1 (http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-5-sports-automatic-snzg15k1-snzg15k-snzg15k-2736.html)

 

SNZG15K1_MED.jpg

 

Var sånn at Creationwatches automatisk skrev ned verdien til $20? Eller må man be om det selv?

 

 

 

Sånn ellers, hva er deres favoritter blant sub ~1000 kroner mekaniske klokker?

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg har funnet min første klokke jeg skal ta å bestille. En Seiko SNZG15K1 (http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-5-sports-automatic-snzg15k1-snzg15k-snzg15k-2736.html)

 

SNZG15K1_MED.jpg

 

Var sånn at Creationwatches automatisk skrev ned verdien til $20? Eller må man be om det selv?

 

 

 

Sånn ellers, hva er deres favoritter blant sub ~1000 kroner mekaniske klokker?

Har lest at de skriver prisen til under tollgrensen automatisk uten at kunden ber om det. Har opplevd dette med flere utenlandske nettbutikker, deriblant dealxtreme. Selv har jeg inne en ordre hos creationwatches på en Seiko Orange Monster. Håper den går gjennom tollen uten kostnader for meg, men ba ikke om lavere pris.

 

Selv kunne jeg tenkt meg en Seiko 5 Military om jeg skulle kjøpt en klokke under tusenlappen. Synes det er en fin klokke. Tøft med glassdeksel på undersiden som viser urverket.

Lenke til kommentar

Fikk denne rakkeren fra Creationwatches i går kveld. Orient Black Ray. Fantastisk fin klokke for under tusenlappen. Creationwatches satte verdien på pakken til $32, hvilket er over 200,- grensen, men jeg har ikke fått noe tollkrav på den.

 

Det er mye positivt å si om klokka, men det er skrevet utallige artikler på internett om den allerede så jeg skal ikke gå så dypt inn i det. Den har fått litt pepper for å ha en for hard bezel, men jeg opplever ikke det med mitt eksemplar. Faktisk oppleves den av bedre kvalitet enn Certinaen min. De selvlysende elementene er også 3-4 ganger sterkere, og klokka lyste fremdeles da jeg våknet til morgen i dag.

 

Litt irriterende at datoen og dagen ikke skifter samtidig, men det får jeg leve med. Datoen skifter ganske nøyaktig ved midnatt, mens dagen skifter omkring halv 3 på natten, først til spansk og så til engelsk en halvtime etter

 

Lenka er heller ikke noe å juble over, men det er bare å forvente for prisen jeg betalte. Vurderer å putte 4-500,- i en ny 3. parts lenke fra ebay.

bEZuaUFD.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble litt inspirert av bildene på forrige side :)

Her er et bilde av min nye certina ds 1 jeg fikk for ca 2 uker siden. Fikk da også tak i en original certina reim i brunt for 450 kr hos en urmaker i oslo by.

 

post-38549-0-11104600-1418746308_thumb.jpg

 

post-38549-0-10171700-1418746314_thumb.jpg

 

Også et bilde av min hverdagsklokke, Citizen at4010-50e

post-38549-0-06119700-1418746319_thumb.jpg

Og et av alle 3 klokkene mine, seikoen brukes dog ikke lengere pga Citizen klokken.

post-38549-0-81751200-1418746327_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...