Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er klokkesamler (og hobby-urmaker) og har ca 200 ur (i varierende tilstand). Favoritten min er en Tissot T-Lord med Valjoux 7750-movement:

hibernia_t54_1_427_52.jpg

 

Favoritt-quoten min når det gjelder klokker er:

 

"Time is too precious to be measured on a cheap instrument"... :cool:

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Klokker viser tid.

Noen som visste dette?  :)

7336510[/snapback]

 

De fleste mennesker har en "dille" eller fler. Noen liker å se på at trøndere eller bergensere springer rundt på gresset og snubler i en ball, noen liker å pimpe BMW'en sin med alskens discolys for å plukke opp svette fjortissberter med kviser - og noen liker å hekle grytekluter som de kan irritere barna sine med på julaften.

 

Min "dille" er å samle klokker.

 

Noen klokker er rene kunstverk, når man ser på hvordan tannhjul og fjærer er konstruert med en slik presisjon at det klarer å vise riktig tid innenfor 10 sekunders avvik per måned. Og for 50 kroner kan man kjøpe en quartz-klokke som er 10 ganger så nøyaktig, men ikke i nærheten så vel utført.

 

Så - en klokke viser tid ja. Blant annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-105476

Skjønner ikke hvorfor alle skal fortelle at de bruker klokka på mobilen sin i en klokketråd. Kan ikke folk som bruker armbåndsur diskutere de i fred uten at 1/3 skal fortelle at han/hun bruker klokka på mobilen?

Lenke til kommentar

Citizen 21 Jewels, Automatic..

 

Batterier er noe herk, mye greiere med sjøl-"ladene"

 

P1040867.JPG

 

Må ha klokka på armen, føler meg helt naken uten.. Skjønner ikke at noen klarer seg uten, må jo vite hvor mye klokka er..

Tror jeg har blitt litt sånn at jeg blir styrt av hvor mye klokka er :p

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Mamma har en ganske kul Tag Heuer. Klokken

Hun har den i kun sølv da, ikke noe gull

7425421[/snapback]

De var ganske fine. Men føler for en litt mer pyntet klokke denne gangen. "Diamanter" er kos. Problemet er at jeg kan ikke så smal reim, pga av mine ikke så smale hender.

 

Ingen som har noen forslag?

 

Til LarsP

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Viss du hele tatt ler inni deg nå, evt høyt og har lyst å skrive noe om hendene mine så blir det bank. :love:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...