Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tror dere om denne?

 

Jeg ville aldri kjøpt Invicta når det finnes så mange andre bedre klokker til samme pris, og lavere. Invicta er veldig hit-or-miss. De har noen helt all righte modeller, mens andre detter fra hverandre for et godt ord. De er også overpriset hva nypris angår, og du får de mye billigere enn det helt nye fra de fleste plasser, så ignorer nyprisen. Personlig synes jeg også den på bildet er ALT for stor. En normal diver er rundt 42 mm (denne er 51 mm) og under 15 mm tykk (denne er 35 mm!), så det sier vel det meste...

 

Hvis du vil ha en solid diver, ville jeg heller vurdert noe slikt som Longines Hydroconquest (eller Conquest for den del), Oris Aquis, Certina DS Action, Glycine Combat, Tissot Seastar, Hamilton Khaki Navi, Sinn 556, Seiko Prospex, Fortis Marinemaster etc.

 

3618354911_b279d6943c.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fikk sinnsykt lyst på Glycine Combat Sub etter å ha funnet det bildet. Jeg fant en side med kurante priser, men har ikke hørt om nettsiden før... Så noen som har erfaringer med følgende nettside?

 

http://www.klepsoo.com/no/glycine/combat-sub-automatic-386318ato-mb.html

 

Ellers har jo Glycine en norsk side, ser det ut til. Det er jo kult, men kan spare omtrent 1500,- ved å handle på den over.

 

http://glycine.no/index.php?do=product&id=13

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

 

Skulle gjerne hatt en Submariner i str 38-40mm med saphir glass og quartz urverk til daglig bruk, tips?

 

Rolex har ikke quartz versjon av submariner serien. Eller mener du en klokke som ligner på Rolex Submariner? Som denne?

 

 

Rettet opp litt da Rolex har flere quartz modeller bare ikke i submariner serien :)

 

 

Jeg vet de hadde noen quartz-klokker før i tiden (som jo fortsatt finnes), men de har vel ikke noen nå, og har vel ikke laget klokker med quartz-urverk siden 2001. :p

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Tenkte på Submariner Homage da. :)

 

Er den jeg postet bilde av innenfor, eller skal det være så likt som mulig?

 

 

Var ganske fin, synes dog at bezelen var litt for grov, samt at crownen stikker for mye ut. Har ganske tynne håndledd, skulle gjerne hatt en med str på 38-40mm, med 40 som maksgrense.

 

Synes Invicta sine er fine, men kvaliteten er jo desverre dårlig...

 

 

invicta-8932-front-large_3.jpg

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en ny klokke. Etter å ha sett deres post av Squale 20 atmos og Steinhart ocean 1, har jeg virkelig funnet ut at jeg vil gå for en av de!

Jeg klarer bare ikke å velge hvilken. Har dere noen erfaringer med klokkene? Eventuelt om det er noe særlig forskjell på klokkene, sett bort i fra 40 vs 42mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...