Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Impulskontrollen min har vært ute og handlet igjen i dag. Den burde virkelig umyndiggjøres.

 

Veldig flott klokke! Hva måtte du med for denne herligheten og var det ny innkjøp eller på bruktmarkedet?

 

 

Kjøpte brukt, den er fra 2010. Kosta 0,6 grunnbeløp.

 

 

Impulskontrollen min har vært ute og handlet igjen i dag. Den burde virkelig umyndiggjøres.

 

 

Jeg ser at Meistersingeren må vike? ;)

 

 

Ja, har for mange klokker nå, så må rydde opp litt.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Nå som julebordsesongen nærmer seg med stormskritt kunne jeg tenkt meg å få meg en dressklokke i tillegg til min mere casual citizen:

 

post-38549-0-30087800-1416839802_thumb.jpg

 

Så jeg lurer på om dere har noen gode tips. Aller helst ville jeg hatt en automatisk klokke, slik at jeg slipper å tenke på batteri, siden jeg sikkert ikke vil bruke denne dressklokken like ofte som min citizen. Safirglass er jo selvfølgelig et pluss men neppe et must siden denne klokken ikke vil bli brukt like ofte.

 

Jeg har titett litt rundt og har funnet ut at jeg aller helst ønsker meg en simpel/minimalistisk klokke med lærbånd, gjerne i brunt. Da jeg for det meste vil gå med en mørke blå dress med brune sko og belte.

Noen eksempler på hva jeg liker men utenfor min prisklasse:

post-38549-0-30455100-1416839798_thumb.jpg

post-38549-0-34890500-1416839806_thumb.jpg

post-38549-0-45857900-1416839814_thumb.jpg

 

En pen chrono er dog også ok

post-38549-0-57731800-1416839810_thumb.jpg

 

 

Men siden jeg helst vil bruke minst mulig men tenker jeg kan strekke meg til en 3-4 tusen så er de klokkene litt utenfor budsjettet... Så har dere noen gode tips? Har sett meg ut bla denne tissoten, men er ikke heelt fornøyd. Ser den ligger til 3500kr på creationwatches bla.

Lenke til kommentar

Nå som julebordsesongen nærmer seg med stormskritt kunne jeg tenkt meg å få meg en dressklokke i tillegg til min mere casual citizen:

*snipp*

 

Så jeg lurer på om dere har noen gode tips. Aller helst ville jeg hatt en automatisk klokke, slik at jeg slipper å tenke på batteri, siden jeg sikkert ikke vil bruke denne dressklokken like ofte som min citizen. Safirglass er jo selvfølgelig et pluss men neppe et must siden denne klokken ikke vil bli brukt like ofte.

 

Jeg har titett litt rundt og har funnet ut at jeg aller helst ønsker meg en simpel/minimalistisk klokke med lærbånd, gjerne i brunt. Da jeg for det meste vil gå med en mørke blå dress med brune sko og belte.

Noen eksempler på hva jeg liker men utenfor min prisklasse:

*snapp*

 

En pen chrono er dog også ok

*snute*

 

 

Men siden jeg helst vil bruke minst mulig men tenker jeg kan strekke meg til en 3-4 tusen så er de klokkene litt utenfor budsjettet... Så har dere noen gode tips? Har sett meg ut bla denne tissoten, men er ikke heelt fornøyd. Ser den ligger til 3500kr på creationwatches bla.

 

Mulig det tar litt for lang tid mtp. at du vil ha ny klokke til julebordssesongen, men jeg anbefaler deg å se etter en brukt klokke. F.eks. en brukt Omega Seamaster fra 60-tallet, som jeg selv skaffet meg for noen år siden på Ebay. Betalte da 500 dollar, noe som bør passe fint inn i ditt budsjett, i hvert fall hvis selgeren skriver lavere verdi på pakken. Dette forutsetter at du legger ned litt tid i research, for det fins mye rart til salgs på Ebay...

post-62210-0-42562400-1416843948_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men jeg vet ikke helt hvor komfortabel jeg føler meg med å bestille noe brukt. Jeg har ikke sååå mye greie på klokker. Og det å bestille en klokke fra 60-tallet høres forøvrig også veldig gammelt ut?

 

Hvordan er f eks frederique constant? Den klokken ser jo pen ut imo.... Og fåes får ca 4 tusen fra Amazon. Skulle dog gjerne hatt brunt lær, men men. Hvordan er de kvalitetsmessig vs f eks tissoten?

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Takk for tipset, men jeg vet ikke helt hvor komfortabel jeg føler meg med å bestille noe brukt. Jeg har ikke sååå mye greie på klokker. Og det å bestille en klokke fra 60-tallet høres forøvrig også veldig gammelt ut?

 

Det krever som sagt at du bruker tid på research for å ikke risikere å kjøpe en fake eller en "frankenwatch", dvs. en uoriginal klokke som er satt sammen av biter fra andre klokker. Hvis du ikke har en spesiell interesse for enkelte klokkemerker/-modeller er det kanskje litt voldsomt å begynne en slik prosess når du ønsker deg ny klokke. Da støtter jeg heller forslaget om Seiko Cocktail, den er fin (og står definitivt på ønskelista).

 

Ang. alderen på klokka så var det noe av det som fascinerte meg; at 50 år gammel finmekanikk fortsatt går bra. Tok en service hos urmaker etter jeg kjøpte den, og etter det har den bokstavelig talt gått som smurt.

Lenke til kommentar

Takk for forslagene, men ingen ting falt helt i smak egentlig. Endte opp med å bestille en Certina DS1 lik denne:

 

post-38549-0-63993000-1417126559_thumb.jpg

 

Så spørsmålet nå er hvor jeg kan få tak i ok skinnreim i brun farge? Til en ok pris selvfølgelig. Og er det vanskelig å bytte?

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...