Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har som nevnt tidligere en Orient CEM75002D. Er rimelig lei denne klokka nå. Lenka er nesten helt kaputt. Har mistet sikkerhetslåsen, samt byttet stolper utallige ganger. Derfor bruker jeg ei slik Zulu reim på den. Som jeg nevnte tidligere går den også for fort! I løpet av ei uke er den gått ca 5-10 min for fort. Ja, mulig urmaker kan fikse dette. Klokka er også rimelig oppripa.

 

Tenker å kjøpe meg ei ny klokke. Men trenger hjelp til dette.

Ønsker ei slitesterk klokke som tar seg bra ut i alle anledninger (dagligdags, jobb, festing, dress/finere selskaper osv) Er 23år og ønsker ei klokke som viser at jeg ER 23, og ikke 60år.

Jobber som snekker, så klokka må tåle juling.

Jeg synes egentlig store klokker ser tøft ut. Men da jeg synes klokka fort blir som en klump inne jakke armene om vinteren tror jeg at jeg vil ha e "tynn" klokke. Min nåværende er 13.3mm, og dette er egentlig litt mye merker jeg.

 

Pris: Helst ikke over 2.000,-

 

 

Har sett litt på disse:

 

- Orient ER21002B

- Orient ER2A004D

- Orient ET0H001B

- Orient DH01002B (Denne er egentlig litt dyr: ca 3000,- på ebay)

 

Hva mener dere om disse? Regner med urverket er bra på disse? Ser vell kanskje for meg nr to eller nr tre. De to siste har vell Sapphire glass. Hvor mye har dette å si? Min nåværende klokke er som nevnt oppripa både i glass og "ramme".

 

Er åpen for alle forslag, jeg har tross alt null peiling på klokker.

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Har selv ER2A004D (Orient Flight). Samme blå skive som den du linker til. Kan i hvert fall anbefales. Tynn, lett, bra lume på den også, så syns godt i mørket. Mister heller ikke mange sekundene over en uke :)

Hvor mye den tåler kan jeg dog ikke gi noen lovord om, da jeg prøver å gi min mest mulig juling.

 

Mulig du bør se etter en klokke med safirglass om du vil ha en som tåler mye bank, og ikke tar i mot så mye riper. Men dette koster vel da også litt mer.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å lage en post om lenka på min Orient ER02004B, ser nå ett par posten ovenfor at det tydeligvis er ett kjent problem på Orient.

 

Har brukt min i kanskje en måned, og i dag røk den ene spring baren. Synes det er MEGET dårlig på ett merke som får gode tilbakemeldinger på diverse forum.

 

Noen som kan anbefale spring bars i god kvalitet, slik at man slipper å være bekymret for å miste klokka når som helst?

Lenke til kommentar

Hei.

Har som nevnt tidligere en Orient CEM75002D. Er rimelig lei denne klokka nå. Lenka er nesten helt kaputt. Har mistet sikkerhetslåsen, samt byttet stolper utallige ganger. Derfor bruker jeg ei slik Zulu reim på den. Som jeg nevnte tidligere går den også for fort! I løpet av ei uke er den gått ca 5-10 min for fort. Ja, mulig urmaker kan fikse dette. Klokka er også rimelig oppripa.

 

Tenker å kjøpe meg ei ny klokke. Men trenger hjelp til dette.

Ønsker ei slitesterk klokke som tar seg bra ut i alle anledninger (dagligdags, jobb, festing, dress/finere selskaper osv) Er 23år og ønsker ei klokke som viser at jeg ER 23, og ikke 60år.

Jobber som snekker, så klokka må tåle juling.

Jeg synes egentlig store klokker ser tøft ut. Men da jeg synes klokka fort blir som en klump inne jakke armene om vinteren tror jeg at jeg vil ha e "tynn" klokke. Min nåværende er 13.3mm, og dette er egentlig litt mye merker jeg.

 

Pris: Helst ikke over 2.000,-

 

 

Har sett litt på disse:

 

- Orient ER21002B

- Orient ER2A004D

- Orient ET0H001B

- Orient DH01002B (Denne er egentlig litt dyr: ca 3000,- på ebay)

 

Hva mener dere om disse? Regner med urverket er bra på disse? Ser vell kanskje for meg nr to eller nr tre. De to siste har vell Sapphire glass. Hvor mye har dette å si? Min nåværende klokke er som nevnt oppripa både i glass og "ramme".

 

Er åpen for alle forslag, jeg har tross alt null peiling på klokker.

 

Den siste får du billigere her: http://www.creationwatches.com/products/orient-automatic-288/orient-automatic-dual-time-fdh01001b0-fdh01001b-dh01001b-4264.html

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har bestilt klokke fra Amazon her? Hvordan var I såfall leveringen? Skrev de riktig pris på pakken?

Ja, men det er oftest en annen forhandler som selger via Amazon, f.eks Perfect Timing og Jomashop. De gangene jeg har handlet via Amazon har moms kommet i tillegg.

 

 

Hvordan er Timing og Jomashop da? Trygg å handle direkte fra? Eller lønner det seg å handle via amazon?

Lenke til kommentar

Amazon fungerer på samme måte som eBay. Diverse firmaer kan registere seg, og deretter selger varer igjennom Amazon. Trygt for både selger og kjøper. Men ulikt i fra eBay, har jeg aldri erfart at prisen har blitt satt ned (noe jeg setter pris på, hehe). I tillegg blir varene som oftest sendt med DHL eller UPS, noe jeg heller ikke er stor fan av. Høye gebyrer, i tillegg til at de absolutt må levere på døra.

Er for meg mye mer hendig å hente på postkontoret (Rimi) når jeg selv ønsker.

 

Litt erfaringer om begge firmaene du nevner:

http://forums.watchuseek.com/f25/experience-buying-tag-via-amazon-merchants-376413.html

Lenke til kommentar

En liten "advarsel" for de som ikke vet det: Creationwatches.com skriver nesten alltid prisen på pakken under $30 for å unngå moms osv, men når det gjelder Seiko Japan Domestic Models (Seikoklokker som egentlig bare er for Japan) kan de ikke skrive lavere pris på pakken fordi de blir sendt direkte fra Japan med EMS (alle andre klokker blir sendt fra Singapore med DHL).

Endret av chairgame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite tips i den sammenheng: shipito er snedig. 1$ + frakt for videresending fra usa, og så får man lov til å skrive tolldeklareringen selv + velge blandt ørten fraktalternativer, blandt annet airmail. Jeg er ikke en stor tilhenger av "skrive ned verdi" - men jeg innrømmer gjerne at det er flott å få tilsendt pakker som glir rett inn.

 

Kom over den når jeg fant ut at jeg ville ha kindle voyage. Kjapp, grei og billig forwarding.

 

Forøvrig kan det være lurt å se etter hvem som fullfører ordrene når man kjøper fra Amazon. Er det Amazon intl, så blir verdien bestandig "rett." + sjekk om selgeren har butikk utenfor Amazon

Endret av Jann - Ove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har min 009 fått Oyster-lenke og er justert ferdig. En veldig enkel jobb - mye enklere og raskere enn først antatt. Beklager dårlige bilder.

10787793_636329416477959_235062949_n.jpg
Det verktøyet til høyre aner jeg ikke hva er til en gang, men det var gøy å sette opp et lite bilde :whistle: Kjøpte et klokkefiksekit på ebay til en hundrelapp.

10388213_10154841987195054_3946343764788

14020_10154841987080054_4218614852376791

10599660_10154841987335054_5878729377463

Lenke bestilt på strapcode.com

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...