Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min unnskyldning til å ikke kjøpe noe fra Nixon har som regel vært at det er overprisa juggel, men til 1500,- er det sikkert et greit kjøp. Så da trenger jeg en annen unnskyldning, men det var heldigvis ikke så vanskelig med den klokka der. Den var grusom etter min mening. Hvis du skal ha billig oversized klokke ville jeg gått for en TW Steel kanskje, men jeg har ikke håndledd til sånnt uansett.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg NIXON 51-30 fra ebay. Ser at jeg kan få disse for helt ned i 1500,- klassen.

Tenker på denne: http://www.ebay.com/itm/NIXON-51-30-Chronograph-Matte-Black-Gold-Watch-A083-1041-A0831041-w-link-/121483659107?pt=Wristwatches&hash=item1c48fd8763

 

Hva tror dere? Ser at den finnes i utrolig mange kombinasjoner med farger og reimer/lenker.

Jeg har ingen personlig erfaring med Nixon selv, men kjenner mange som eier Nixon-klokker. Ikke alle er like ille, men veldig mange ser ikke bra ut! Og min personlige mening er at den du linket til er av sistnevnte kategori. Her er et sitat fra Watch Snob, som jeg har sitert tidligere i tråden:

 

Just as stylish as Nixon? Those words alone make you deserving of a public stoning. I may be critical of many timepieces in this column, but one brand that is offensive not only in aesthetics and price, but also corporate mantra is Nixon. It is the worst of the worst, the absolute pits of horological prowess, a ticking joke of a watch company. Do yourself and the rest of us a favor and never utter that horrible name again.

Ta det for det det er verdt ;)

 

Mitt tips vil være en solid pilot-klokke. En av disse:

 

fliegeruhr_3h131_3c3_1280.jpghttp://www.longislandwatch.com/Aristo_3H114_Watch_p/3h114.htm

 

1364652d1391106589-polishing-bezel-nav-bhttp://www.steinhartwatches.de/en/Nav-B-Uhr-47-Automatic-A-Type,701.html

 

39498d1249580813-laco-flieger-a-miyota-lhttps://shop.laco.de/en/Fliegeruhren-A.html

 

705330d1336693700-german-pilot-watch-touhttp://www.tourbywatches.com/collection/big-pilot/

 

Ble noen litt dyre på slutten, men men :p

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Var på urmaker i går for å høre hvor lenge en Seiko 009 normalt skulle gå etter å ha beveget den i 1-2 minutter. Han bak disken mente den skulle gå i omkring 2 døgn. Når jeg sa at den stoppa etter rundt 6 timer ble han ganske overrasket og sa at om dette var en forholdvis ny klokke burde jeg reklamere umiddelbart.

Nå har jeg ikke brukt klokken enda på grunn av ventende verktøy til å skifte lenke og justere denne. Tror dere den vil gå så lenge som urmaker sier dersom jeg bruker den litt? Blir jo litt urealistisk å riste på klokka, men jeg har rista den ganske lenge før og det er ikke særlig mer enn 6-10 timer jeg får før den stopper igjen.

Lenke til kommentar

Var på urmaker i går for å høre hvor lenge en Seiko 009 normalt skulle gå etter å ha beveget den i 1-2 minutter. Han bak disken mente den skulle gå i omkring 2 døgn. Når jeg sa at den stoppa etter rundt 6 timer ble han ganske overrasket og sa at om dette var en forholdvis ny klokke burde jeg reklamere umiddelbart.

 

Nå har jeg ikke brukt klokken enda på grunn av ventende verktøy til å skifte lenke og justere denne. Tror dere den vil gå så lenge som urmaker sier dersom jeg bruker den litt? Blir jo litt urealistisk å riste på klokka, men jeg har rista den ganske lenge før og det er ikke særlig mer enn 6-10 timer jeg får før den stopper igjen.

 

Den skal gå ca 2 døgn med fult opptrekk, om en oppnår dette med 1-2minutter's bevegelse er vanskelig å si uten manuelt opptrekk.

 

Bruk den en hel dag og prøv å ikke slapp av for mye før du tar den av. La den så ligge til den stopper. Om den er langt unna 48 timer ville jeg sendt en mail til de jeg kjøpte den av.

Lenke til kommentar

Var på urmaker i går for å høre hvor lenge en Seiko 009 normalt skulle gå etter å ha beveget den i 1-2 minutter. Han bak disken mente den skulle gå i omkring 2 døgn. Når jeg sa at den stoppa etter rundt 6 timer ble han ganske overrasket og sa at om dette var en forholdvis ny klokke burde jeg reklamere umiddelbart.

 

Nå har jeg ikke brukt klokken enda på grunn av ventende verktøy til å skifte lenke og justere denne. Tror dere den vil gå så lenge som urmaker sier dersom jeg bruker den litt? Blir jo litt urealistisk å riste på klokka, men jeg har rista den ganske lenge før og det er ikke særlig mer enn 6-10 timer jeg får før den stopper igjen.

Rister du den og så legger den fra deg varer den ikke lengre. Du må bruke klokken på armen en stund før den skal vare opp til 2 døgn.

Du har ingen grunn til bekymring hvis du rister og så legger den fra deg, og forventer at den skal vare 2 døgn da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min Orient går av en eller av en eller annen merkelig grunn for fort! Går ca 5-10 min for fort iløpet av ei uke.

Har denne: http://www.amazon.com/Orient-Blue-Automatic-Watch-CEM75002D/dp/B002HJUPZW

Derfor jeg vurderer å bytte. Som nevnt over tenkte jeg Nixon, men nå ble jeg usikker gitt.

Prøv å gi den ett godt kakk! Høres ikke bra ut, men det kan fungere. Balansen henger seg opp eller noe slik og trenger en god støyt for å løsne. For bedre forklaring ta ett søk på tidssonen, har vært diskutert mange ganger:) vet om det er noe som har skjedd over tid trenger den en regulering/service.

 

Kan også være magnitisert. Dette er også en "quick fix" med rett "verktøy"

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Hei.

Får velge en klokke til meg selv fra foreldrene mine til jul, og har tenkt mye på Bambino Orient, da jeg vil ha en klokke til litt penere anledninger. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha hvit eller sort skive? Noen innvendinger?

Noen andre klokker som kan være aktuelle i samme stil? Prisklasse; Helst ikke over 2000.

Lenke til kommentar

 

Her er klokken jeg har tatt utgangspunkt i: http://www.michaelkors.com/bradshaw-black-stainless-steel-watch/_/R-US_MK5550?No=45&color=0001

 

Det er en unisex-klokke. Mulig jeg er teit, men jeg vil ikke kjøpe det til en mann :p Jeg vet at han liker designet på den.

 

Det finnes haugevis av klokker i keramisk svart finnish blant "moteklokke-merkene". Jeg er enig i at Michael Kors er for fenimint for en mann. Kan ikke si jeg er fan av helt svarte klokker, men hvis han likte MK-klokka kan det jo hende en av disse to passer:

 

Diesel DZ4221

diesel-DZ4221_MED.jpg

 

Eller Armani AR1458

emporio-armani-AR1458_MED.jpg

 

 

Armanien koster 5.595kr på uret.se :p Litt over mitt gavebudsjett, kan man si..

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hei.

 

Får velge en klokke til meg selv fra foreldrene mine til jul, og har tenkt mye på Bambino Orient, da jeg vil ha en klokke til litt penere anledninger. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha hvit eller sort skive? Noen innvendinger?

 

Noen andre klokker som kan være aktuelle i samme stil? Prisklasse; Helst ikke over 2000.

Orient Bambino er fin.

Ellers sjekker du bruktmarkedet på tidssonen.no, da kan du få deg noen fine klokker for en billig penge.

Lenke til kommentar

Tror du det blir vanskelig å få ut pinnene som låser reima til kassen? Har hørt at SEIKO skal ha noe sånt som bare 1 ring istedefor 2 og at de derfor er vanskelig å få ut. Når jeg har studert klokken nå må jeg ærlig si at det ikke ser veldig enkelt ut. Har aldri skrudd på klokker før heller.

 

Jeg brukte litt tid på å få av gummireimen på min SKX007, men Super Jubilee-lenken er relativt enkel å få av. Hjelper dog veldig med barettaer med to ringer. Tålmodighet og riktig verktøy skal dog få deg i land.

 

Jeg bruker Bergeon 6767-F. Ypperlig kvalitet! http://shop.tidssonen.no/products/bergeon-6767-f

 

Hvis du vil prøve deg på reim i skinn, så anbefaler jeg Hirsch sine hos WatchObsession.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Hei.

 

Får velge en klokke til meg selv fra foreldrene mine til jul, og har tenkt mye på Bambino Orient, da jeg vil ha en klokke til litt penere anledninger. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha hvit eller sort skive? Noen innvendinger?

 

Noen andre klokker som kan være aktuelle i samme stil? Prisklasse; Helst ikke over 2000.

Sort/hvit skive er smak og behag. Selv liker jeg hvit skive godt på litt mer dressaktige klokker, som denne:

 

1267288d1383197594-brand-model-watch-do-

 

Men av de jeg har i kikkerten, tror jeg du må opp på 3 lapper, så det er vel ikke aktuelt. Hvis det ER aktuelt, se på SARxxx-serien til Seiko.

 

https://www.google.no/search?q=seiko+SAR&safe=off&client=opera&hs=9uO&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=iAJqVPiGCaa4ygPH0IGoCg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1597&bih=1099#safe=off&tbm=isch&q=seiko+SARX+or+SARB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...