Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting:

 

1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland?

2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for?

 

Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling.

 

Når du sier blank eller sort, mener du skive? Reim/lenke? kasse?

 

VIl du ha automatisk, eller greier det seg med kvarts? Tipper de fleste her tipser om automatiske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg valgte Registered Parcel når jeg bestilte hos Creationwatches. Dog ble pakken alikevell sendt med DHL og levert på døren tre dager senere. Merket med verdi under 30USD selv om jeg ikke ba om det.

 

--

 

Noen som har erfaringer eller hørt om Rougois? Er en modell på Long Island jeg er interessert i, men finner lite info om merket på nett.

Lenke til kommentar

 

Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting:

 

1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland?

2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for?

 

Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling.

 

Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting:

 

1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland?

2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for?

 

Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling.

 

1. Nja, tja, kanskje. Dersom du får Tax Free så kan det være noe å hente. Men generelt er klokker godt priset i Norge i forhold til andre land. Da spesielt på dyrere klokker.

 

2. For ca 5000 er du innenfor de sveitsiske inngangsmerkene; Tissot, Certina, Hamilton, kanskje Longines. De har mye flott de og er mye klokke for pengene. Har selv et par Tissot.

 

For 5000 er du også innenfor veldig mange av modellene til Christopher Ward. C5 Slimline er jo en glimrende dressklokke, men dessverre finnes den ikke i sort skive, bare mørk grå.

 

Takker for tips. Da vet jeg hva jeg skal se etter. C5 Slimline ser ut til å være mye det jeg ser etter. Klokka vil kanskje ikke bli brukt hver dag (bruker sportsklokke stort sett) - bør kanskje gå for kvarts da?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting:

 

1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland?

2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for?

 

Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling.

 

Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting:

 

1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland?

2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for?

 

Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling.

 

1. Nja, tja, kanskje. Dersom du får Tax Free så kan det være noe å hente. Men generelt er klokker godt priset i Norge i forhold til andre land. Da spesielt på dyrere klokker.

 

2. For ca 5000 er du innenfor de sveitsiske inngangsmerkene; Tissot, Certina, Hamilton, kanskje Longines. De har mye flott de og er mye klokke for pengene. Har selv et par Tissot.

 

For 5000 er du også innenfor veldig mange av modellene til Christopher Ward. C5 Slimline er jo en glimrende dressklokke, men dessverre finnes den ikke i sort skive, bare mørk grå.

 

Takker for tips. Da vet jeg hva jeg skal se etter. C5 Slimline ser ut til å være mye det jeg ser etter. Klokka vil kanskje ikke bli brukt hver dag (bruker sportsklokke stort sett) - bør kanskje gå for kvarts da?

 

 

Hvorfor det? Fordi den vil stoppe i mellomtiden tenker du på?

 

Hvis du tror at det blir et problem/irritasjonsmoment så kan det jo hende at quartz er den beste løsningen.

 

Jeg personlig synes det er litt av kosen å trekke opp og stille klokka når det stopper.

 

Merk forøvrig at C5 Slimline ikke er automatisk, men manuelt opptrekk. Dog finnes C5 både i automatisk og quartz versjon, men de har dato og litt annerledes kasse mener jeg.

 

Forøvrig så synes jeg denne er veldig pen:

http://www.urverket.no/certina-sort-lr-o4000-mm-p-51088.html

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Jeg er ikke fjern for å trekke opp en klokke, så lenge det er noe som går relativt kjapt og jeg kan gjøre det mens jeg tar på meg dressen.

Greit å ha noe å gjøre på i taxien eller mens man venter på et eller annet.

 

Her er et tips til en sort automatisk dressklokke jeg er fan av:

 

http://www.hamiltonwatch.com/collection/american-classic/timeless-classic/thin-o-matic-auto

 

t91460_01.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting:

 

1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland?

2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for?

 

Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling.

 

1) Nja, ville holdt meg unna. Lett å gå på en smell kan jeg tenke meg.

2)

 

Dette er det peneste dress uret jeg vet om i økonomiklassen:

H38755751_7.png?itok=gZiQVGSl

 

Har det selv og er ekstremt fornøyd med det! Godt urverk til den prisen også!

 

Eneste som er litt "kjipt" med uret er at det ikke har sekundviser som igjen gjør det litt "livløst", men det har ikke plaget meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne var fantastisk pen. Synd det er quartz, men prisen (ca. 3k) gjør at jeg kanskje plukker opp en ganske snart.

CornicheWrist_.jpg

 

Ja denne var veldig flott! Men som du sier er det synd den er quartz og "juksegull". Hadde de tatt steget videre med ett flott urverk(Gjerne noe med mikro rotor og tilsyn til verk) og ekte legering hadde jeg garantert vurdert det! Designet er det lite å utsette på, reimen ser overraskende bra ut til en klokke i den prisklassen må jeg si!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...