Vertical^ Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 De aller fleste sider er veldig greie på å sette ned verdien. Enkelte gjør det automatisk som det har blitt gjort her. Veldig ålreit! Og meget pen klokke! Er noe unikt og kult med Pepsi Dial. Skiller seg definitivt ut blant norsk befolkning. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Takk!Ja jeg har egentlig sett på den i 2 år nå uten å ha bestilt, men nå ble jeg litt revet med. Konto på tidssonen og jeg følte tiden var inne for en "skikkelig" klokke. Har tidligere bare hatt Triwa, DW og disse typiske moteklokkene. Føler interessen min har gått videre. Dette er ikke noe dyr klokke, men jeg føler det er en fin "hverdagsklokke" å starte med i alle fall. Så får vi håpe galskapen ikke tar helt av. Skumelt når en begynne å sette sin elsk på Rolex Submariner og den type klokker Ettersom jeg ikke har begynt å bruke klokken enda pga manglende verktøy for å ta av ledd og sånne ting, så har jeg litt problemer med at klokken stopper. Jeg trodde man kunne "trekke" den opp ved å ta ut skruen ett hakk og vri med klokka. Eneste som står i borsjyren er at man skal riste på klokken fram og tilbake i 30 sekunder for at den skal snurre seg opp. Noen som vet? Kjedelig om den skal drive å stoppe på grunn av et hviledøgn eller to. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Takk! Ja jeg har egentlig sett på den i 2 år nå uten å ha bestilt, men nå ble jeg litt revet med. Konto på tidssonen og jeg følte tiden var inne for en "skikkelig" klokke. Har tidligere bare hatt Triwa, DW og disse typiske moteklokkene. Føler interessen min har gått videre. Dette er ikke noe dyr klokke, men jeg føler det er en fin "hverdagsklokke" å starte med i alle fall. Så får vi håpe galskapen ikke tar helt av. Skumelt når en begynne å sette sin elsk på Rolex Submariner og den type klokker Ettersom jeg ikke har begynt å bruke klokken enda pga manglende verktøy for å ta av ledd og sånne ting, så har jeg litt problemer med at klokken stopper. Jeg trodde man kunne "trekke" den opp ved å ta ut skruen ett hakk og vri med klokka. Eneste som står i borsjyren er at man skal riste på klokken fram og tilbake i 30 sekunder for at den skal snurre seg opp. Noen som vet? Kjedelig om den skal drive å stoppe på grunn av et hviledøgn eller to. Hehe, denne basillen er farlig, spesielt om du vanker på sonen Nei, SKX009 har desverre ikke manuelt opptrekk. Så den må brukes. Er det en oyster-lenke du har bestilt? Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Takk! Ja jeg har egentlig sett på den i 2 år nå uten å ha bestilt, men nå ble jeg litt revet med. Konto på tidssonen og jeg følte tiden var inne for en "skikkelig" klokke. Har tidligere bare hatt Triwa, DW og disse typiske moteklokkene. Føler interessen min har gått videre. Dette er ikke noe dyr klokke, men jeg føler det er en fin "hverdagsklokke" å starte med i alle fall. Så får vi håpe galskapen ikke tar helt av. Skumelt når en begynne å sette sin elsk på Rolex Submariner og den type klokker Ettersom jeg ikke har begynt å bruke klokken enda pga manglende verktøy for å ta av ledd og sånne ting, så har jeg litt problemer med at klokken stopper. Jeg trodde man kunne "trekke" den opp ved å ta ut skruen ett hakk og vri med klokka. Eneste som står i borsjyren er at man skal riste på klokken fram og tilbake i 30 sekunder for at den skal snurre seg opp. Noen som vet? Kjedelig om den skal drive å stoppe på grunn av et hviledøgn eller to. Hehe, denne basillen er farlig, spesielt om du vanker på sonen Nei, SKX009 har desverre ikke manuelt opptrekk. Så den må brukes. Er det en oyster-lenke du har bestilt? Har bestilt Oyster ja Har også bestilt 2 NATO-reimer, men ønsker å bruke Oyster først og kanskje bytte litt senere. Tror du det blir vanskelig å få ut pinnene som låser reima til kassen? Har hørt at SEIKO skal ha noe sånt som bare 1 ring istedefor 2 og at de derfor er vanskelig å få ut. Når jeg har studert klokken nå må jeg ærlig si at det ikke ser veldig enkelt ut. Har aldri skrudd på klokker før heller. Lenke til kommentar
Navis Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Bjørklund på Koch senteret byttet reimen på min SKX009 gratis Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Bjørklund på Koch senteret byttet reimen på min SKX009 gratis Det tror jeg nok Presis Ur & Gull i Bodø ikke gjør. De gidder ikke å svare på henvendelsene mine en gang. Uaktuelt å legge igjen en krone der Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Fikk en pakke med NATO-remmer i posten i dag. Hadde ingen med blå farge fra før. Her er en av de: 1 Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Bjørklund på Koch senteret byttet reimen på min SKX009 gratis Det tror jeg nok Presis Ur & Gull i Bodø ikke gjør. De gidder ikke å svare på henvendelsene mine en gang. Uaktuelt å legge igjen en krone der Er veldig lett å ta av ledd på den lenka der. har du en tegnestift skal det holde! Hvis ikke bor jeg i Bodø og kan kanskje være behjelpelig over helga hvis jeg finner verktøyet mitt. Endret 8. november 2014 av Anti LFC Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Bjørklund på Koch senteret byttet reimen på min SKX009 gratis Det tror jeg nok Presis Ur & Gull i Bodø ikke gjør. De gidder ikke å svare på henvendelsene mine en gang. Uaktuelt å legge igjen en krone der Er veldig lett å ta av ledd på den lenka der. har du en tegnestift skal det holde! Hvis ikke bor jeg i Bodø og kan kanskje være behjelpelig over helga hvis jeg finner verktøyet mitt. Takk takk Da har jeg en backup-plan om jeg finner det umulig. Må bare motta ebay-verktøyet mitt først her, så skal jeg gi det et ærlig forsøk. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Vurderer Seiko Orange monster. Men det virker som det er flere utgaver av samme klokke. Hva er forskjellen mellom disse?: http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-japan-made-orange-monster-divers-srp309j-srp309-3628.html http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-monster-divers-srp309k1-3588.html Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Vurderer Seiko Orange monster. Men det virker som det er flere utgaver av samme klokke. Hva er forskjellen mellom disse?: http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-japan-made-orange-monster-divers-srp309j-srp309-3628.html http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-monster-divers-srp309k1-3588.html Klokker som slutter på J er skrudd sammen i en fabrikk i Japan. Klokker som slutter på K er skrudd sammen i en fabrikk utenfor Japan. Singapore eller noe. Betyr det noe i praksis? Sannsynligvis ikke, selv om noen hevder det er mindre feilprosent på J-klokker. Diskusjon rundt emnet: http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-j-vs-k-worth-66291.html Endret 8. november 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Vurderer Seiko Orange monster. Men det virker som det er flere utgaver av samme klokke. Hva er forskjellen mellom disse?: http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-japan-made-orange-monster-divers-srp309j-srp309-3628.html http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-automatic-monster-divers-srp309k1-3588.html Klokker som slutter på J er skrudd sammen i en fabrikk i Japan. Klokker som slutter på K er skrudd sammen i en fabrikk utenfor Japan. Singapore eller noe. Betyr det noe i praksis? Sannsynligvis ikke, selv om noen hevder det er mindre feilprosent på J-klokker. Diskusjon rundt emnet: http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-j-vs-k-worth-66291.html Takk for svar. Men er det noen reell forskjell på disse diverne til Seiko når det kommer til mekanikk/urverk. Ser ut til at produktteksten til noen av monster - klokkene til Seiko tilsier bedret urverk: http://www.creationwatches.com/products/seiko-divers-60/seiko-monster-automatic-divers-srp315k2-4345.html Det er ikke så viktig at det er orange monster, men liker designet generelt og ønsker den mest reviderte utgaven av de. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) Caliber: 4R36Caliber: 4R35Calibre: 7S26Calibre: 7S36Dette refererer til urverket. Det er litt forskjell på urverkene på de forskjellige modellene, samt at du ofte ser ting som 21 jewels eller 23 jewels. Hovedforskjeller er at 4Rxx har manuelt opptrekk, og hacking (muligheten til å stoppe sekundviseren), noe 7Sxx ikke har. De er relativt like, siden 4Rxx er basert på 7Sxx, og har veldig lik nøyaktighet. Mer lesning: http://forums.watchuseek.com/f21/accuracy-7s26-vs-4r36-799118.html For Seiko er det Caliber 6Rxx som er urverket som er et nivå høyere oppe, og jeg er på utkikk etter en klokke med slikt urverk, som f.eks. SARX015, som har 6R15. Om 6Rxx: http://www.seikowatches.com/world/technology/mechanical/index.html Endret 8. november 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Synd man må så langt høyere i pris for å få seiko med 28,800bph. Og de med 6R20 eller 21 har power reserve uansett, som fort gjør skiven uryddig. Endret 9. november 2014 av chairgame Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Skal du ha skikkelig Seiko må du gå for Spring Drive 1 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Seikoen min stopper etter bare noen timer Er det normalt?Kan riste den i omlag ett minutt, men den holder ikke mer enn 5-6 timer før den stopper igjen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Har du den på armen eller er det 5-6 timer i ro? Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting: 1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland? 2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for? Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting: 1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland? 2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for? Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling. Jeg skal en tur til Gran Canaria med familien snart, og ønsker meg ei ny dressklokke (den gamle er en oppskrapt Calvin Klein klokke kjøpt på danskebåten for mange år siden). I den grad lurer jeg på to ting: 1) Vil det være noe å hente på å kjøpe klokke i sydenland? 2) Hvis jeg skal legge meg på en noenlunde fornuftig pris, si 5000, hvilken klokke bør jeg gå for? Er litt fan av blank eller sort klokke uten bling bling. 1. Nja, tja, kanskje. Dersom du får Tax Free så kan det være noe å hente. Men generelt er klokker godt priset i Norge i forhold til andre land. Da spesielt på dyrere klokker. 2. For ca 5000 er du innenfor de sveitsiske inngangsmerkene; Tissot, Certina, Hamilton, kanskje Longines. De har mye flott de og er mye klokke for pengene. Har selv et par Tissot. For 5000 er du også innenfor veldig mange av modellene til Christopher Ward. C5 Slimline er jo en glimrende dressklokke, men dessverre finnes den ikke i sort skive, bare mørk grå. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg syntes Hamilton og Tissot har de peneste dressklokkene innenfor den prisgruppa. Hvis du finner en god pris på Oris er jo de fantastisk fine. Jeg liker den avrundede urkassa som minner litt om Patek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå