Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dette må du nesten utdype? Den har da vitterlig en tourbillon mekanisme? Nå er vell de fleste modellene fra det merket "grotesk" om det er det en vill kalle det. Men det må vell den enkelte bestemme om de liker.

 

Synes forøvrig dette er en av de bedre modellene til invicta da de tilbyr ett stilig urverk for en billig penge og i tillegg ikke prøver for hardt å etterligne ett ur(selv om den har litt U-boat preg)

 

Haha, jeg ser nå at de faktisk har klemt en tourbillon i den hermetikkboksen der, my bad. Trodde det var en slik open heart-løsning som sånne tulllemerker ynder å kalle tourbillon.

 

Jaja, min mening er uansett at det er et meningsløst ur. Tourbillonen har ingen funksjon i et armbåndsur (utover det estetiske, og i dette tilfellet blir det litt som å henge et perlekjede på en anleggsarbeider), det er en håndjager med skrudd krone (og en stor, stygg kapsel med et enda styggere kjede utenpå), det har et design som sikkert er populært i serbiske bodybuilderkretser og en størrelse som bare ser tåpelig ut på de aller, aller fleste.

 

To add insult to injury skal det liksom være en dykkerklokke, med noe som minner om dykkerbezel (som ikke ser ut til at kan dreies, selv om den har griperifler langs kanten) uten tall eller minuttmarkeringer på. Skiven (som er preget av en dykkerhjelm, mind you) har ikke tall, minuttmarkeringer eller sekundviser.

Nja funksjonen skall vell sørge for en mer presis tidtaking, men sannsynligvis er nok ikke denne særlig presis uansett.

 

Forøvrig er det ikke noe ur for meg heller:-)

Lenke til kommentar

Vel.. det heter nå diskusjon.no og ikke godtahanskjøp.no. Så alle relevante meninger leses med stor interesse. Positive som negative. Det er mange dyktige folk som vet hva de snakker om her.

 

Men du skriver "relevante meninger" og "dyktige" folk. Jeg fikk verken noe relevant ut av det han skrev eller noe som helst snev av dyktighet, men det kan jo bare være meg.

Lenke til kommentar

Vel.. det heter nå diskusjon.no og ikke godtahanskjøp.no. Så alle relevante meninger leses med stor interesse. Positive som negative. Det er mange dyktige folk som vet hva de snakker om her.

 

Han spurte ikke spesifikt etter meninger om klokken, så jeg velger å ikke si for mye. På generelt grunnlag kan jeg si at diskusjoner rundt Invicta-klokker har en tendens til å ende opp med mye negativ omtale, selv om det er ganske vanlig for ferske klokkeinteresserte å begynne der. De har noen modeller som har et greit rykte, og en del modeller som ikke er så greie. Samtidig er klokkemiljøet ofte litt... sensitiv for alt for store klokker. Det er ikke alle store klokkemodeller som er like akseptert. Det bør helst være en tradisjon bak størrelsen, som f.eks. med en klassisk flieger.

Lenke til kommentar

Selger har jo rimelig høy feedback. Ser dog at det er en del riper på glasset, tror ikke jeg ville klart å leve komfortabelt med det...

Tror jeg ville gått for denne til 1421,-

Vet du har makspris på 1000,-, men 400 kroner a gett! :)

Du sier noe der. Ettersom jeg er veldig forsiktig med slike gjenstander så vet jeg ikke hvor happy jeg ville vært med striper i glasset jeg heller.

 

Den blir nok litt høy i pris. I tillegg har den gummireim. Nærmer oss 2000,- om jeg skal kjøpe bånd i stainless steel i tillegg.

Lenke til kommentar

 

Selger har jo rimelig høy feedback. Ser dog at det er en del riper på glasset, tror ikke jeg ville klart å leve komfortabelt med det...

Tror jeg ville gått for denne til 1421,-

Vet du har makspris på 1000,-, men 400 kroner a gett! :)

Du sier noe der. Ettersom jeg er veldig forsiktig med slike gjenstander så vet jeg ikke hvor happy jeg ville vært med striper i glasset jeg heller.

 

Den blir nok litt høy i pris. I tillegg har den gummireim. Nærmer oss 2000,- om jeg skal kjøpe bånd i stainless steel i tillegg.

 

 

Kjøp noen Nato-remmer etter hvert, så kan du investere i stållenke senere. Jeg har både lenke og NATO, samt seilduk/lær, og det som får minst bruk er lenke. NATO er så mye mer behagelig. Bare en tanke.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar!
Er helt på kanten til å bestille en nå. Har desverre ikke så god peiling, men jeg skjønner at denne klokken går inn under Seiko sin Diver-serie.

Ser at noen klokker har en lys blå farge "rundt". Som denne:
24603d1239729616-die-sommeruhr-seiko-pep

Jeg ønsker ikke en så lys blå farge.
Personlig synes jeg denne modellen er finest:
249840d1264003956-favorite-bracelet-stra

Er det forskjell eller er det bare lysforholdene som gjør at noen versjoner ser mørkere ut? Som sagt har jeg ikke anelse. Kjedelig å ende opp med metallic blå når jeg ønsker mer mot sort "rundt". Hva er i så fall betegnelsen på den som er mørk blå/sort?

Igjen, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Svart og rød bezel kalles "Coke", mens blå og rød kalles "Pepsi". Et google-søk gir deg mange steder som selger Coke-bezel og videoer som viser hvordan man bytter.

Da er jeg litt klokere!

Da ønsker jeg meg altså en "Seiko Coke". Medfører det riktighet at Coke (mørkest) er SKX007/009?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...