Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny klokke og ser for meg en prisklasse på omkring 2500kr, helst ikke altfor mange hundrelapper over den grensen. Jeg blir bare å bruke en klokke, så den blir å være med meg i alle tenkelige situasjoner. Fra fisketur til bryllup.

Etter å ha bladd meg mange sider tilbake i denne tråden var det spesielt en klokke jeg virkelig likte utseendet på:
http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx017-4503.html?currency=USD

 

Hva det innebærer å være i kategorien "automatic" sier meg ingenting. Jeg liker som sagt utseendet på den klokken, veldig ren skive uten mye dilldall. Når det gjelder rem så er jeg mer glad i metall enn skinn. Vil den klokken passe til mitt bruk med en annen reim?

Er det noen andre klokker med lignende utseende dere kan anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på utkikk etter en ny klokke og ser for meg en prisklasse på omkring 2500kr, helst ikke altfor mange hundrelapper over den grensen. Jeg blir bare å bruke en klokke, så den blir å være med meg i alle tenkelige situasjoner. Fra fisketur til bryllup.

Etter å ha bladd meg mange sider tilbake i denne tråden var det spesielt en klokke jeg virkelig likte utseendet på:

http://www.creationwatches.com/products/seiko-japan-82/seiko-automatic-presage-23-jewels-sarx017-4503.html?currency=USD

 

Hva det innebærer å være i kategorien "automatic" sier meg ingenting. Jeg liker som sagt utseendet på den klokken, veldig ren skive uten mye dilldall. Når det gjelder rem så er jeg mer glad i metall enn skinn. Vil den klokken passe til mitt bruk med en annen reim?

Er det noen andre klokker med lignende utseende dere kan anbefale?

 

Jeg tror den klokken der vil passe til det meste! bare å bytte ut remmen etter behov.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror han tenkte på lengden på reima.

 

Du bør nok prøve å finne noen NATO-reimer som er ekstra lange da standardlengde blir litt kort for deg.

 

Takker for tipset. Jeg bestilte NATO reim rett etter jeg spurte i tråden her, og den kom dagen før klokka. Den original reima var så kort at jeg mista blodtilførslen til handa på ytterste hullet. Natoreima er såpass lang at det går an å bevege litt på klokka når jeg har den på ytterste hullet der.

 

Veldig fornøyd med klokka så langt :D

Lenke til kommentar

Den røde tuppen ser jo litt penere ut, men jeg sparer heller en tusenlapp og går for SARX015 hvis det er eneste forskjellen mellom de to.

 

Er det noen her som har bestilt fra Seiyajapan? Det er den billigste butikken jeg har funnet så langt. Har ikke funnet noen norske butikker som selger denne, og det bekymrer meg litt. I tilfelle det skulle skje noe med klokken er det jo greit å ha norsk reklamasjonsrett.

 

http://www.seiyajapan.com/products/seiko-automatic-presage-sarx015

Lenke til kommentar

Disse klokkene er i hovedsak ment for det asiatiske markedet. Det er mulig at noen forhandlere i Norge kan bestille inn klokken for deg, men du vil ikke få på langt nær samme pris som på Seiyajapan eller lignende utenlandske nettbutikker.

 

Husk at du må betale moms på klokken og da + gebyr. Regnestykker blir

(3100 + evt frakt) * 1.25 + 250 = overkant av 4k. Bare så du er klar over det :)

 

Eventuelt kan du prøve creationwatches. Der er prisen inkl frakt og har hørt at de setter ned verdien på pakken så du unngår moms.

 

Uansett, ja det er SARX015 og SARX017 er nesten den samme. Forskjellen er altså sekundviser og skinn vs stål.

Aldri brukt Seiyajapan selv, men hører mye bra.

Lenke til kommentar

Vet du, jeg hadde helt glemt av momsen! Det er en utrolig fin klokke, men 4000kr blir kanskje litt i meste laget for min smak. Jeg bor i St.Petersburg akkurat nå, så kanskje det er mulig å finne denne klokken til en bedre pris her.

Hvilke nettbutikker bruker du for klokker? Har sett litt på urverket.no av de norske hittil.

Lenke til kommentar

Klokkereimen på Paneraien gikk til hundene for en stund tilbake. Sømmene har gått opp, og tror det er problematisk å reparere. Kjøpte klokken brukt, og tror reimen har levd veldig lenge, så er vel å forvente.

 

Gikk innom en Panerai-butikk i Istanbul, og de skulle ha 300-ish euro for en ny reim. Ble 20 dollar på eBay istedenfor. En eller annen off-brand greie.

 

Tror det er ekte lær, men låsemekanismen er ikke så veldig god og læret er ekstremt stivt - sitter nesten "firkantet" rundt hånleddet. Den sitter også enten for løst eller for stramt, avhengig av hvilket hull jeg bruker, ikke noe mellomting.

 

Vil dette bli bedre med tid (læret mykner opp osv), eller burde jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe en dyrere reim (300 euro er fortsatt langt over budsjett, mer 60-100 euro tenker jeg)?

Lenke til kommentar

Jeg henta i helga min nye Seiko 5 Sport automatic Military i svart som har ligget hjemme en stund og venta på meg ;)

 

Kul klokke! Kan anbefales! Det eneste jeg ikke likte er at den er så liten, i forhold til alle mine andre klokker. Praktisk med liten klokke, men stiligere med større synes jeg :)

 

Den passer godt til alle mine uniformer i Forsvaret ;)

 

20141020_054905.jpg

 

20141020_054628.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...