Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Har samme oplevelse selv, begynte på VG1 og det er mest Michael Kors og Daniel Wellington. Til og med Gant. Gjerne gull kasse, hvit skive og brun skinnreim.

Greit å ha noe skikkelig å gå med.

 

Pen klokke forresten, de litt penere urene til Seiko er utrolig pene!

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hehehe, var sugen på noe annet enn den grønne G-Shocken min da jeg var 14. Hadde planlagt å handle en SKX007, men pappa og mamma ville ikke la meg handle fra "skumle" sider som creationwatches. :nei:

De kunne godt kjøpe en klokke på Bjørklund, men nei, jeg skulle ha mekanisk koste hva det koste vil. Så det ble lagt litt på is.

Ønsket meg en SKX til konfirmasjonen, Protid kunne skaffe en til alt for mye. De fikk overtalt meg til å heller ønske meg en DS Actiondiver, noe jeg priser meg lykkelig for i dag. Har hatt en SKX009 før, som pappa nå har overtatt, og han digger den :p

Men nå er det pengene som begrenser, så slipper jeg å flippe klokker som er verdt et par tusen.

 

Hvordan startet det for dere?

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter et nytt, relativt billig, men fortsatt stilrent mekanisk ur. Seiko virker å kunne være et godt alternativ. Jeg liker det relativt stilrene utseendet til DW-klokker, men synes merket er altfor vanlig, og vil ha noe av litt høyere kvalitet, men kanskje tilsvarende simpelt design. Prismessig ser jeg for meg er ca. 3000-4000 kroner. Jeg ønsker ikke noe som er gullfarget/belagt, og er åpen for både metallenke, og lærreim.

 

Noen som har forslag eller ideer?

Lenke til kommentar

Vært på "Siam Paragon Watch expo" i Bankok i dag, med alle merker man kan drømme om samlet på èn plass. Prøvd utrolig mye kult på armen, som jeg nok aldri får råd til å kjøpe uten å selge både hus og bil! Kjøpte ingenting til meg selv bortsett fra et par lærreimer, men er veldig fornøyd med at min søster på 19 skaffet seg sitt første mekaniske ur, fra Orient!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter et nytt, relativt billig, men fortsatt stilrent mekanisk ur. Seiko virker å kunne være et godt alternativ. Jeg liker det relativt stilrene utseendet til DW-klokker, men synes merket er altfor vanlig, og vil ha noe av litt høyere kvalitet, men kanskje tilsvarende simpelt design. Prismessig ser jeg for meg er ca. 3000-4000 kroner. Jeg ønsker ikke noe som er gullfarget/belagt, og er åpen for både metallenke, og lærreim.

 

Noen som har forslag eller ideer?

 

Det var en som spurte om det samme bare en side eller to siden. Du kan jo sjekke ut de postene.

 

Men kan jo komme med et par eksempler:

 

i_2013_2.jpg

 

H38715581_7.png?itok=hijSiqlW

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Skal kjøpe min første skikkelige klokke. Hvor på nettet er det best å handle fra?

 

http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/ - For brukte klokker.

 

http://www.chrono24.com - For brukte klokker.

 

http://www.creationwatches.com - Jeg har vært fornøyd, men har hørt om folk som har hatt dårlig erfaring med servicen ved feil på varen.

 

http://www.longislandwatch.com - Ikke prøvd selv, men en kompis har handlet der uten problemer.

 

http://www.jomashop.com - Ingen personlige erfaringer, så sjekk tilbakemeldinger først.

 

Husk å ta høyde for moms ved bestilling fra utlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil.. Den må sannsynligvis lades hver natt/annenhver natt, og jeg tipper den veier mye også. Noen hadde "målt" den til 12mm i tykkelse (basert på bilder og at den er 42mm høy). Det sammen med en stål/gull "kasse" vil gjøre den relativt tung vil jeg tro.

 

Når det er sagt kommer den sikker til å selge i bøtter og spann. Og la oss ikke glemme, den er kjempepresis! Omtrent som et kvartsur på stranden i Spania vil jeg tro

Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil.. Den må sannsynligvis lades hver natt/annenhver natt, og jeg tipper den veier mye også. Noen hadde "målt" den til 12mm i tykkelse (basert på bilder og at den er 42mm høy). Det sammen med en stål/gull "kasse" vil gjøre den relativt tung vil jeg tro.

 

Når det er sagt kommer den sikker til å selge i bøtter og spann. Og la oss ikke glemme, den er kjempepresis! Omtrent som et kvartsur på stranden i Spania vil jeg tro

 

Apple-produkter selger til en viss demografi uansett hva de lager. Jeg har spurt mange hvorfor de har kjøpt iPhone istedet for konkurrentene, og de vet ingenting om konkurrerende produkter. Så for mange handler det mer om å vise at man har iPhone, iPod, Apple Watch. Det er moteprodukter først og fremst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...