Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et spørsmål ang. virkelig vintage lommeur. Se traileren under og legg merke til lommeuret:

 

https://www.youtube.com/watch?v=0haBBNUCPb0

 

Det var da en veldig treg bph. Men dette er jo også fra 17-hundretallet. Noen som har greie på urverk fra den tiden? Har de bommet totalt, eller stemmer sekundviseren overens med ur på den tiden?

Vanskelig å si. Men det var på 17-hundretallet det kom mekaniske klokker, de varierte veldig men det var noen som var presise og noen mindre presise avhengig av klokkemaker. Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Dette er et spørsmål ang. virkelig vintage lommeur. Se traileren under og legg merke til lommeuret:

 

https://www.youtube.com/watch?v=0haBBNUCPb0

 

Det var da en veldig treg bph. Men dette er jo også fra 17-hundretallet. Noen som har greie på urverk fra den tiden? Har de bommet totalt, eller stemmer sekundviseren overens med ur på den tiden?

Vanskelig å si. Men det var på 17-hundretallet det kom mekaniske klokker, de varierte veldig men det var noen som var presise og noen mindre presise avhengig av klokkemaker.

 

Jeg lurte ikke på hvor presise de var. Jeg lurte på om sekundviseren bevegde seg som på et quartz-ur eller ikke.

Lenke til kommentar

Heisann folkens. Jeg har et spørsmål som jeg lurer på om noen er istand til å svare på. Vi har en lokal facebook gruppe der jeg bor med kjøp og salg, i denne gruppen er det en guttunge av noe slag som la ut en Hublot Classic Fusion for salg med følgende teks :

 

"Hublot Classic Fusion, carat 12. Den er automatic, swiss made. Den er second hand, det har vært 3 eigere tidligare.

Kom med bud."

 

med følgende bilder :

10325152_10204670946791806_5635031831623

 

10551065_10204674548721852_7108876019604

 

10256945_10204674548881856_6048879145629

 

Budene har haglet inn og ligger på rundt 6000 kroner nå, personlig synst jeg hele seansen er svært mistenkelig. Det første som slår meg er jo det at dette er vel ingen automatic ? jeg ser vertfall ingen rotor som tilsier at den er det. Det faktum at han godtok bud helt nedi 3500 og protesterer ikke på noe rundt det når han prøver å selge en klokke til 50K + synst jeg jo og er noe merkverdi. Muli det er vanskelig å se utifra de utrolig lavoppløste bildene han la ut med klokken, men har folk noen tanker rundt dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...