Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Gratulerer med klokke Bordplate!

Tissot eller seiko? 3000,- kjør debatt!

Hva går jeg for? :)

Har du sett deg ut noen modeller enda? Får vel ikke Tissot med mekanisk verk? Hvis det er tilfelle ville Tissot vært uaktuelt for meg.

Det beste og muligens billigste alternativet er å kjøpe en SKX007 eller SKX009 fra creationwatches. Deretter brenner du, eller finner på noe annet gøy med plastreima som følger med. Når du finner ut at du ikke kan gå med plastreima kjøper du deg et par NATO-reimer eller bestiller en Super Oyster lenke.

SKX007 og SKX009 er begge fine ur, men 009 blir litt mer spesielt og skiller seg ut. Jeg har selv veldig gode erfaringer med klokken, og den ser bare helt fantastisk ut.

10387819_251880204935602_498214154_n_zps

10431867_1442719852650115_346772715_n_zp

10518097_284689758384364_917556475_n_zps

Det er ikke mine bilder.

Skulle ikke dette falle i smak, kan du gjøre noen gode kjøp på bruktmarkedet til tidssonen.no.

Lenke til kommentar

Hehe. Flaut når jeg var å kikka rundt.

På vei inn til en urmaker skimtet jeg såvidt en fin seiko i utstillingen, men tenkte ikke så mye på det siden den kun kostet 2400,-

Etter jeg hadde sett på alle de han hadde inne i butikken spurte jeg om jeg kunne få prøve den som sto i utstillingen utenfor. Joda det var greit.

Jeg går ut og peker og han svarer:

-ja, den til 24000?

Litt frekt egentlig, kunne godt være jeg hadde rå til den for alt han vet. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv opplevd "hehe, du har vel ikke råd til den klokka uansett" holdning hos urmaker. Men nå ser jeg kanskje ikke ut som det heller da ^^

Angående Seiko vs Tissot, har du råd til en Tissot med automatisk urverk, gå for det (ETA). Seiko urverk har kommet langt de også, med hacking og hand wind osv, men du må et stykke opp i pris for å få en med mer enn 21600 bph, mot ETA verkene som ofte har 28800bph verk til bedre priser.

En sammenlikning:

Endret av chairgame
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Man vet aldri hvem folk er og hva det står på lønnsslippen til folk, uansett hvordan de kler seg eller ter seg.

ETA er jo litt kjedelig da, i forhold til Seikoverkene som er inhouse. Men i nedre prisklasse, for all del, ser hva du mener.

Lenke til kommentar

Gratulerer med klokke Bordplate!

Tissot eller seiko? 3000,- kjør debatt!

Hva går jeg for? :)

Får vel ikke Tissot med mekanisk verk? Hvis det er tilfelle ville Tissot vært uaktuelt for meg.

(...)

Joda, mange Tissot med mekanisk verk. Visodate automatic f.eks. er en klassiker.

740540d1340070341-tissot-visodate-1957-h

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Formulerte meg feil :)

Skulle egentlig stå: "Får vel ikke mekaniske Tissot til 3k?".

Men når du sier det, Visodate er vel ikke langt unna den prisen. Tittet faktisk på Seastar for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hadde det ikke vært for plasseringen av dag/dato-vinduet, hadde Visodate vært perfekt.

Redigert: Her er forresten en liten historietime:

Mange pene ur der gitt, ikke minst morsomt å høre på karen.

Men den klædden han hadde på lanken? :omg:

Lenke til kommentar

Føles godt med et skikkelig ur. Bare veldig bitter for at siste klokken min fra oktober var nesten like dyr og bærer merket nixon..

Tipper den er utrolig lett å selge på finn eller diverse facebook-kjøp/salg sider uten altfor mye tap. Ufattelig hvor populært Nixon er blitt blant ungdommer i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hublot Big Bang? Nydelig klokke!

Ahah, Hublot er ikke helt min stil :p

Kentex'en har kommet. I begynnelsen var den litt stor, men jeg synes den er veldig behagelig. Skiftet fra Hirsch-reimen til orginalreimen som har hvit søm.

20140722_112718_zpswwnjlipd.jpg

20140722_122037_zpsmtdnsbho.jpg

Lenke til kommentar

Hublot Big Bang? Nydelig klokke!

Ahah, Hublot er ikke helt min stil :p

Kentex'en har kommet. I begynnelsen var den litt stor, men jeg synes den er veldig behagelig. Skiftet fra Hirsch-reimen til orginalreimen som har hvit søm.

Pilot-klokker er vel greit at de er litt store. De har jo vært det tradisjonelt sett. Og den der hadde jo et veldig tradisjonelt utseende. Hvordan er opplevelsen av kvalitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...