hojohansen Skrevet 12. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2014 Dagens kjøp. Storm omari xl Lenke til kommentar
August. Skrevet 12. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2014 Glemte å skru igjen kronen på Orient Mako'en min når jeg badet i sjøen her om dagen.. La den umiddelbart i ris, men den er vel død nå? Saltvann i mekanisk urverk kan vel umulig være en god kombinasjon. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2014 Nei det stemmer. Saltvann inni er døden. Du får se om det oppstår dugg på glasset inni. Håper er nok ute med mindre du gidder å ta turen til urmaker som kan gi deg tips og råd, ellers kan du vel bestille nytt utverk. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 12. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2014 Etter egen erfaring fra noen år tilbake, så begynner det å ruste i løpet av noen få timer... Lenke til kommentar
August. Skrevet 13. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2014 Det var det jeg var redd for. Heldigvis koster de klokkene slikk og ingenting, så det er ikke det største tapet. Stygt redd for at dette ikke er den siste gangen det skjer, og da vil det virkelig koste meg dyrt om det er en sub eller gmt jeg har på hånden.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2014 Da ble det ny klokke på meg. Heller ikke denne gang ble det et premiumur. Kentex er navnet, og ja det høres mer ut som et legemiddelpreparat enn ei klokke. Jeg har lenge hatt lyst på en flyver, og etter at SKX'en gikk videre til pappa har det vært en ledig plass i klokkeboksen. Var egentlig på utkikk etter noe i messing eller bronse, men fant aldri noe som helt stemte med budsjettet. Så dukket denne opp, og den falt umiddelbart i smak. Såvidt jeg kan se er det et japansk firma som har drevet med klokker siden 97'. Det sitter et Seiko Sii NH35 verk i den, så jeg er på ingen måte bekymret for urverket. Gleder meg til å få den på lanken mot slutten av uken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2014 Den likte jeg! Hvor handler du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Handler av et tidssonenmedlem Jeg vet det ligger et par på Ebay, søk på Kentex Skyman. Endret 15. juli 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Da ble det ny klokke på meg. Heller ikke denne gang ble det et premiumur. Kentex er navnet, og ja det høres mer ut som et legemiddelpreparat enn ei klokke. Jeg har lenge hatt lyst på en flyver, og etter at SKX'en gikk videre til pappa har det vært en ledig plass i klokkeboksen. Var egentlig på utkikk etter noe i messing eller bronse, men fant aldri noe som helt stemte med budsjettet. Så dukket denne opp, og den falt umiddelbart i smak. Såvidt jeg kan se er det et japansk firma som har drevet med klokker siden 97'. Det sitter et Seiko Sii NH35 verk i den, så jeg er på ingen måte bekymret for urverket. Gleder meg til å få den på lanken mot slutten av uken Det trenger ikke å være en Parmigiani eller noe annet dyrt for å være en fantastisk klokke! Jeg kikket litt på Kentex på nettet, og det virker som de har mye bra. Likte særlig Marineman og Craftsman. Fikk litt IWC vibe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Jepp, virker som et solid merke. Gleder meg til å se hvordan opplevd kvalitet er. Karen jeg kjøpte den av var bortreist, men skulle sende den i morgen. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Har nettopp kjøpt Breitling A17035 - kjøpte brukt, vil gjerne ta en service på den. Har noen av dere tips om hvor jeg kan ta en rimelig service på den? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Regner med at verket i denne er en variant av et ETA-verk, og da burde enhver urmaker kunne ta service. Jeg anbefaler Erik Sutterud i Oslo, men han har ferie nå. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 (endret) Hva tenker folk om å by på klokker på 10k + på ebay? Hvis du vet at det er en legit selger og ekte vare. Endret 16. juli 2014 av chairgame Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Da er det vel bare å kjøre på? Har ikke kjøpt noen til 10k+ selv, men har kjøpt et par til rundt 1000$ og det har gått fint. Men sjekk og dobbeltsjekk at alt er som det skal være. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Da er det vel bare å kjøre på? Har ikke kjøpt noen til 10k+ selv, men har kjøpt et par til rundt 1000$ og det har gått fint. Men sjekk og dobbeltsjekk at alt er som det skal være. Det har vel blitt lagt til moms osv i tollen de gangene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Betaler du med PayPal har vel de en slags garanti også. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Det har vel blitt lagt til moms osv i tollen de gangene? To av tre ganger. Så budsjettér med moms og heller ta det som en bonus hvis du slipper. Jeg ber ikke noen merke med lavere pris, men gjør de det uten å spørre, går jeg ikke til tollvesenet og sier fra, det får være grenser for hvor lovlydig man skal være.. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Det har vel blitt lagt til moms osv i tollen de gangene? To av tre ganger. Så budsjettér med moms og heller ta det som en bonus hvis du slipper. Jeg ber ikke noen merke med lavere pris, men gjør de det uten å spørre, går jeg ikke til tollvesenet og sier fra, det får være grenser for hvor lovlydig man skal være.. Problemet med å merke ned prisen er at man da ikke er forsikret for mer enn det som står på pakka. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Jeg har hørt det sagt, jeg også, og det er én av grunnene til at jeg ikke ber om det, men samtidig betaler jeg jo med kredittkort, og man har da virkelig en forsikring i kortet også? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2014 Bestilte klokke fra orientwatchusa.com og fikk tollfakturaen en uke etterpå ca. Den lå på 25 000 kr for en klokke som kostet snaue 1000. Ringte og sa fra at noen som jobber med pakker og dollarprising døgnet rundt likevel ikke skjønner det amerikanske systemet med et punktum for å skille antall siffer og et komma for å skille desimaler. Det skulle ordnes opp i og jeg kunne se bort fra monsterregningen. Så aldri til noe nytt krav om etterbetaling av mva :-) 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå