Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Lurer på hva jeg hadde gjort i et slikt tilfelle. Enten hadde jeg frøset, eller så hadde jeg prøvd å dra til han, og endt opp banket opp :p

Lenke til kommentar

Lurer på hva jeg hadde gjort i et slikt tilfelle. Enten hadde jeg frøset, eller så hadde jeg prøvd å dra til han, og endt opp banket opp :p

Jeg la ikke merke til at han tok lommeboka før det var for sent. Jeg snudde meg for å ta han, men da var han borte (heldigvis?). Jeg var på vei hjem fra byen, og var trøtt, hadde drukket en del, så var nok ikke så oppmerksom som jeg burde. Lommeboken var så og si tom for penger (hadde brukt alt på alkohol) og fikk sperret bankkortet med en gang (sikkerhetsvakten på Burger King like ved kunne nummeret utenat). Lommeboken med resten av kortene (førerkort, adgangskort på jobb etc.) dukket opp i posten noen dager senere takket være politiet.

Bare litt kjedelig å måtte avbestille en del telefonabonnement og slikt som plutselig var bestilt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Leste bare ran jeg, fikk ikke med meg lommetyv :p

Jeg har en tendens til å overvurdere slossferdighetene mine :p

Men nå er ikke Certinaen noe som stikker seg ut da :)

Lenke til kommentar

Victorinox har fått et bedre rykte etterhvert. Jeg har ikke eid en klokke av det merket selv, så jeg kan ikke snakke av egen erfaring. Kanskje chairgame kan si noe om kvaliteten. Urverket er vel ETA, og det er jo solide greier.

Frister med airbossen, den er litt mer casual og kan brukes til alt fra uniformen, hverdagsbruk og tom penstasen.

Skal sjekke ut Oris som merke også, men er sååå nære å bestille VSA'en. Fikk kjenne på den i en butikk og den føltes deilig ut.

Lenke til kommentar

Ja, det er viktig å være klar over at en ekte slåsskamp er noe annet enn på trening. Spesielt i dagens samfunn hvor kniver har blitt litt for vanlig. Du blir alltid kuttet på en eller annen måte i en kamp mot noen med kniv, uansett hvor god du er - slik er det bare. Jeg har trent kickboxing og BJJ i flere år, men trekker meg heller unna enn å slåss så lenge det er mulig. Håper jeg, i alle fall :p

Relevant: http://www.cagepotato.com/awesome-story-of-the-day-guy-mezger-saved-a-woman-from-knife-wielding-scumbag-last-month/

Skaden (advarsel, kjøttsår):

GuyMetzgerafterknifefight.jpg

Beklager at det ble litt off-topic her :p

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har lyst på en klokke som ser slik ut:

a083-595_1.jpg

Nixon 51-30, A083-595

Men ser ikke ut som noen selger den lenger.. Finnes det noen som ligner til rundt 5k?

Søkt litt på ebay og på alle klokkene står det "NEW WITHOUT TAGS" Så mistenker at de er fake..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja, det er viktig å være klar over at en ekte slåsskamp er noe annet enn på trening. Spesielt i dagens samfunn hvor kniver har blitt litt for vanlig. Du blir alltid kuttet på en eller annen måte i en kamp mot noen med kniv, uansett hvor god du er - slik er det bare. Jeg har trent kickboxing og BJJ i flere år, men trekker meg heller unna enn å slåss så lenge det er mulig. Håper jeg, i alle fall :p

Relevant: http://www.cagepotato.com/awesome-story-of-the-day-guy-mezger-saved-a-woman-from-knife-wielding-scumbag-last-month/

Skaden (advarsel, kjøttsår):

GuyMetzgerafterknifefight.jpg

Beklager at det ble litt off-topic her :p

Det så veldig lite digg ut!

On topic:

Er jo Rolex'er over alt her i Shanghai. Telte vel 15 på en time, aldri opplevd noe liknenede.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har lyst på en klokke som ser slik ut:

a083-595_1.jpg

Nixon 51-30, A083-595

Men ser ikke ut som noen selger den lenger.. Finnes det noen som ligner til rundt 5k?

Søkt litt på ebay og på alle klokkene står det "NEW WITHOUT TAGS" Så mistenker at de er fake..

Må den vær like stor og stygg? :p

I may be critical of many timepieces in this column, but one brand that is offensive not only in aesthetics and price, but also corporate mantra is Nixon. It is the worst of the worst, the absolute pits of horological prowess, a ticking joke of a watch company. Do yourself and the rest of us a favor and never utter that horrible name again.

-The Watch Snob-

Endret av Orwandel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg at det skal være noen merkbar forskjell mellom en "fake" Nixon og en "ekte" Nixon, så dersom du finner noe til en bra pris på ebay, så ville jeg gått for det. Du betaler jo for utseende, så dersom det ikke er noen kosmetiske forskjeller, så må det jo være good.

Lenke til kommentar

Kan ikke så mye om klokker og trodde Nixon var helt OK, men tydeligvis ikke så da dropper jeg Nixon!

Må ikke være stygg, men stor. Har noen mindre klokker, men syns jeg kler de som er litt større bedre.

Forslag?

-4-7k

-Helst ikke skinnreim

-Helst svart.

EDIT: Hvordan er Tommy Hilfiger? http://www.urverket.no/tommy-hilfiger-sort-lr-o44-mm-p-44984.html

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt en klokke laget av en klokkeprodusent, og ikke et klesmerke. Ellers ville jeg nok også styrt unna liksomgull.

Du må for alle del bare kjøpe det du selv liker, og nesten uansett hva du går for så vil den nok kunne vise tiden, men i denne tråden diskuteres og anbefales stort sett klokker for de som er litt mer enn gjennomsnittet interessert...og da fungerer ikke Tommy Hilfiger eller Nixon.

Hva med noe sånt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt en klokke laget av en klokkeprodusent, og ikke et klesmerke. Ellers ville jeg nok også styrt unna liksomgull.

Du må for alle del bare kjøpe det du selv liker, og nesten uansett hva du går for så vil den nok kunne vise tiden, men i denne tråden diskuteres og anbefales stort sett klokker for de som er litt mer enn gjennomsnittet interessert...og da fungerer ikke Tommy Hilfiger eller Nixon.

Hva med noe sånt?

Takker for svar!

Skal sjekke det ut etter jobb. Titta raskt innom og så ut som de hadde et par jeg kunne tenkt meg :)

Lenke til kommentar

J betyr produsert i Japan, K betyr produsert i Korea. Jeg har selv en K-Seiko, men hvorfor ikke gå for J-Seiko, selv om det sikkert ikke er en reell forskjell ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke så mye om klokker og trodde Nixon var helt OK, men tydeligvis ikke så da dropper jeg Nixon!

Må ikke være stygg, men stor. Har noen mindre klokker, men syns jeg kler de som er litt større bedre.

Forslag?

-4-7k

-Helst ikke skinnreim

-Helst svart.

EDIT: Hvordan er Tommy Hilfiger? http://www.urverket.no/tommy-hilfiger-sort-lr-o44-mm-p-44984.html

Mine "regler" er som følger:

-Klokkemerke: Ergo ikke klesmerke, motemerke, bilmerke etc.

-Mekanisk: Klokker med maskineri, ikke CPU og batteri.

-Ekte metaller: Ikke liksomgull eller falske diamanter. Har jeg ikke råd til ekte gull, holder jeg meg til stål.

-Fornuftig pris: Alt er relativt, men liker ikke å betale dobbelt så mye bare for merket.

Ellers bør du tenke på bruksområdet til klokken. Selv har jeg tre kategorier som krever forskjellig type klokke: jobb, hverdags, selskap. Til jobb har jeg klokker som tåler det meste, og som er laget på en måte hvor riper og hakk ikke viser så godt. Har til og med en G-Shock jeg bruker på jobb av og til. Til hverdags går jeg for "dress diver" og andre klokker som er litt penere bruksklokker. Selskapsklokker er mer delikate og klassiske, gjerne med skinnrem.

Går ut fra at du er ute etter en litt penere hverdagsklokke?

Seiko 5 har en rekke forskjellige klokker rundt det samme designprinsippet til rundt tusenlappen.

Seiko SKX-serien er meget populære dykkerklokker i omtrent samme prisleie.

Seiko Alpinist er også en bra serie, og litt dyrere.

Ta ellers en titt på merker som Orient, Victorinox, Oris, Certina, Longines, Hamilton.

P1020626.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...