Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Jeg fikk litt sansen for denne fra Thomas Sabo, men webshopen deres leverer ikke til Norge. David Andersen er salgssted i Norge, men butikken på Karl Johan hadde den hvertfall ikke. Det er grenser for hvor mye innsats jeg legger i å grave frem en klokke.

 

WA0016-212-201.jpg?cb=69

Endret av #97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok en sort sub på meg en dag.

Elsker hvordan den glir under radaren på det utrente øyet, men allikevel ser så herlig ut som den gjør.

Tjaa, jeg vil nå mene at sub er en av de klokkene som blir lettest gjennkjent blant dem med et utrent øye. Men uansett en fantastisk og tidløs klokke, uansett hvor harrystemplet Rolex er blitt blant hvermansen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kommer an på hvor utrent det er snakk om da. Pappa hadde nok ikke klart det før han hadde fått tid til å studere den :p Nå har han null interesse for klokker da.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Får ikke åpnet bildet. Utlandet med drittnett :/

 

Edit: Der kom det opp gitt. Skal legge en del godvilje til for å spotte den der ja :p Tror ikke jeg hadde turt å gå med noe i helgull, i frykt for å bli ranet :/

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Får ikke åpnet bildet. Utlandet med drittnett :/

 

Edit: Der kom det opp gitt. Skal legge en del godvilje til for å spotte den der ja :p Tror ikke jeg hadde turt å gå med noe i helgull, i frykt for å bli ranet :/

 

Jeg blir nervøs av å gå med klokker opp under ti tusen, så er redd en hvilken som helst skikkelig luksusklokke ville blitt skammelig lite brukt...

Lenke til kommentar

Ser victorinox er et litt "så som så"-merke i klokkeverdenen, men har inntrykk at det er sveitsisk presisjon og kvalitet tvers gjennom. I tillegg har jeg hatt lyst på en vsa-klokke lenge nå :-)

 

Liker airbossen selv pga roterende countdown-bezel på innsiden, men ikke måten knappene er på feil side.

Lenke til kommentar

Victorinox har fått et bedre rykte etterhvert. Jeg har ikke eid en klokke av det merket selv, så jeg kan ikke snakke av egen erfaring. Kanskje chairgame kan si noe om kvaliteten. Urverket er vel ETA, og det er jo solide greier. Et merke i omtrent samme prisområde som jeg har hørt mye positivt om, og som jeg har personlig erfaring med (har en Oris diver), er Oris. De er mest kjent for solide dykkerklokker, men har både flygere og motorsport-klokker. Og de lager KUN klokker med mekanisk urverk.

 

Oris-Big-Crown-Timer-Chronograph.jpg

 

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

Får ikke åpnet bildet. Utlandet med drittnett :/

 

Edit: Der kom det opp gitt. Skal legge en del godvilje til for å spotte den der ja :p Tror ikke jeg hadde turt å gå med noe i helgull, i frykt for å bli ranet :/

 

Jeg blir nervøs av å gå med klokker opp under ti tusen, så er redd en hvilken som helst skikkelig luksusklokke ville blitt skammelig lite brukt...

 

 

Tenkte spesielt over dette da jeg flyttet til Oslo. Samme høst var det også en ganske heftig ransbølge (2013), men jeg har valgt å bruke min til enhver tid(bortsett fra ved f.eks praktisk arbeid som å mekke på biler).

 

Folk flest vet ikke hva det er uansett, og tviler en tulling vet hva det er. Er vel bare å gi fra seg mobilen rimelig kvikt, så stikker han av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...