Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Personlig hadde jeg nok ikke gått for den nei Sett på Glycine? Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Huff. Jeg blir ikke riktig klok på hva jeg egentlig er ute etter, og lurer på om jeg skal ta til meg trådens gode råd om å kjøpe en grei og fornuftig klokke først. Ja, kjøp en grei og fornuftig mekanisk klokke, som denne: Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Det er ingenting som heter "fornuftig mekanisk klokke".. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Det er ingenting som heter "fornuftig mekanisk klokke".. Jeg synes alle mine er mer en fornuftige! 1 Lenke til kommentar
Benevento Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Noen som har bestilt strap(s) fra Hodinkee? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Heldigvis må man ikke la kald fornuft styre alt. Jeg er interessert i en mekanisk klokke, men bare en. Når jeg tar til meg trådens råd om å ha en mer fornuftig hverdagsklokke, og tenker i retning en fin og litt for dyr mekanisk klokke på sikt - så tilsier min fornuft at jeg kan og må se på både mekaniske og kvartsurverk. Det er jo ingen vits i å automatisk hoppe rett på mekanisk bare fordi jeg har såpass romslig budsjett at jeg kan se på rimelige mekaniske klokker. Det er noe med nighthawk-en jeg liker. Det er ingen fornuft i å kaste den ut som mulighet bare fordi den er et kvartsurverk. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Neida, men det går jo begge veier. Hvorfor absolutt bare ha én mekanisk klokke når det finnes så mange rimelige? Når det er sagt har jeg en Citizen Eco-Drive selv, og det er ikke tvil om at det er god kvalitet i forhold til pris (men den blir lite brukt etter at jeg fikk noen mekaniske i hus, som jeg føler er mer stas å gå med). Liker forøvrig denne varianten av Nighthawk litt bedre: Men hvis jeg skulle gått for en Citizen pilotklokke, som også har "alt" - titan, safir, radiostilt, lys-laddet... heller jeg mer mot denne (AS4050-51E): Ellers har man jo Seiko SNA411, hvis man liker en klokke med mange funksjoner til en litt rimeligere pris. Det er en populær klokke med en egen nettside dedikert til den ene og alene. http://seikosna411.com Endret 20. juni 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 urverket.no - garantirep. Har en 1 år gammel Omega som mistet en "knapp" - garanti. Urverket anbefalte meg å gå til lokal forhandler, men det føler jeg blir litt "flaut" siden de kjenner meg og klokken ikke er kjøpt der. Kan jeg "kreve" at de betaler porto og sørger for at klokken blir i orden? Eller er dette en bakdel med å være gjerrig klokkekunde? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 urverket.no - garantirep. Har en 1 år gammel Omega som mistet en "knapp" - garanti. Urverket anbefalte meg å gå til lokal forhandler, men det føler jeg blir litt "flaut" siden de kjenner meg og klokken ikke er kjøpt der. Kan jeg "kreve" at de betaler porto og sørger for at klokken blir i orden? Eller er dette en bakdel med å være gjerrig klokkekunde? Jeg ville ikke sendt uret til urverket, flere som har dårlig erfaring med det. Lever det til omega forhandler, de skal ta i mot uansett. Får de jobben self tjener de jo penger på det så de blir nok fornøyd skal du se Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Mange fine klokker her ja. Går nesten utifra at "smartklokker" ikke er så populært her inne? (tenker da på de som får det meste av informasjonen via mobilen ol.) Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Mange fine klokker her ja. Går nesten utifra at "smartklokker" ikke er så populært her inne? (tenker da på de som får det meste av informasjonen via mobilen ol.) Kanskje til trening eller noe, men ikke hvis det er en klokke du skal smykke deg med 1 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Jeg har lyst på ny klokke, og ser på feks: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48457942&searchclickthrough=true og http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48274444&searchclickthrough=true - evnt Daytona (steel). Er dette klokker som er no go...dvs for bling, ikke særlig in å bære? Jeg vil gjerne ha det "one" klokken...så funnet at jeg liker feks daytona og Datejust. Sistnevnte har jeg tilbud på i steel også, slik at er 3 klokker jeg titter på. Noen tanker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Absolutt ikke klokker som er no-go. Hvis du bare skal ha en klokke, er kanskje dette de beste alternativene Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Takk:) Jeg har to treningsklokker som jeg veksler litt på om jeg skal være sporty som jeg trives med, men så er det jo slik at jeg skal inn i mer formelt miljø (konsulent) og har svanet litt å kunne komplementere stilen med en ordentlig klokke. men jeg undres; for det meste går jeg med mørke jeans/noen ganger lyse om sommeren, men jevnt over er det mørke plagg jeg har. Vil en hvit eller svart urskive være best da? Jeg tenker om jeg skal ha lyst bezel så er det mørk urskive, og omvendt evnt? eller bare tenker jeg for mye Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Setter en femmer på at treningsklokkene dine aldri kommer til å bli brukt utenom treninger, når en mer formell klokke kommer i hus Har du sett på Sub? De får du i alle mulige farger. Spørs om du ikke tenker litt mye? Finn klokken du faller helt for, hvis klokken ikke er alt for spesiell går den til alt Det eneste problemet du kan støte på, er farge på reima. NATO kan ofte krasje litt. En sort Sub går til alt, men den kan sikkert bli litt kjedelig etterhvert. En Daytona er nok litt mer eksotisk, og hadde jeg hatt pengene, hadde en Daytona vært høyt oppe på listen. Personlig synes jeg Datejust blir litt liten og litt for formell for min klesstil. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Bare ikke gå for helgull. Det er så utrolig tacky. Daytona er fet den. Min personlige Rolexfavoritt er Explorer I. GMT Pepsi er også stilig Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Var litt kjapp - er http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47678170&searchclickthrough=true Stål og gull for tacky også, eller helgull bare? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Bare helgull. Two tone funker. Det samme gjør helgull kasse med lærrem. Det er noe med helgull lenke som ikke funker for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Synes helgull blir litt nyrik russer. Spottet et par blå/gull Sub de siste dagene, og de står frem veldig tydelig, men personlig synes jeg de er nydelige. Dyatona'en du linker til er absolutt innenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå