Salvesen. Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Har en klokke som jeg fikk av broderen. Men jeg vet ikke noe om klokken så jeg lurte på om noen av dere kjenner den igjen eller vet navnet på den. Eller har annen informasjon om den. 2014-05-06 21.25.39.jpg Og et annet problem som oppstod for noen dager siden er at den sluttet å virke så jeg antar at batteriet må byttes. Jeg vil tro at slike batteri er billig å kjøpe på ebay og dermed billigere enn å ta klokken til en urmaker. Så jeg lurer på om det er vanskelig å bytte batteriet selv? Dette er vell en folkevogn klokke? Bytt hos urmaker du, ikke særlig dyrt. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 joda, er vel en folkevogn klokke, fant dette etter en del googling i går kveld (https://volkswagenstore.co.uk/products/volkswagen-chronograph-watch). Men jeg tenkte at det er vel neppe VW som lager den og at det egentlig er et annet merke, bare at VW har puttet logoen sin der. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 joda, er vel en folkevogn klokke, fant dette etter en del googling i går kveld (https://volkswagenstore.co.uk/products/volkswagen-chronograph-watch). Men jeg tenkte at det er vel neppe VW som lager den og at det egentlig er et annet merke, bare at VW har puttet logoen sin der. Sannsynligvis er det noe fra østen uten merke, noe ala penner med logo. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Dilemma: eller Endret 7. mai 2014 av Orwandel Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg syntes den nederste er penest, likte ikke dag og dato designet på den øverste. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Folk bruker jo å bytte ut seiko-skiven med en fifty fathoms uansett Frykter prisen på en "ekte" fifty fathoms er litt høyere? Endret 7. mai 2014 av chairgame Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Slik som denne? Ser jo knall ut, da, men tror ikke jeg ville følt meg komfortabel med en såpass lik homage. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) FiftyFive var det ja Bare synd det er ca 68000 kroners forskjell mellom de. Endret 7. mai 2014 av chairgame Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg syntes den nederste er penest, likte ikke dag og dato designet på den øverste. Men er det verdt å betale nesten 100.000,- ekstra for den nederste? FiftyFive var det ja Bare synd det er ca 68000 kroners forskjell mellom de. Ja, selv til den prisen er det vel ikke mulig å få tak i en ny. Men pene er de! Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) http://www.urverket.no/blancpain-sport-fifty-fathoms-sort-tekstil-o45-mm-p-36408.html http://www.creationwatches.com/products/seiko-automatic-sports-89/seiko-automatic-sports-snzh55k1-snzh55-snzh55k-mens-watch-2304.html Øørliten forskjell ja. Endret 7. mai 2014 av chairgame 1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Raymond Weil 2710-PC5-20011 Usikker på om den kanskje er hakket for fin for min hverdagsbruk... Jeg er svak for rosegull. Må gruble videre. Hva må til for at en slik skjønnhet ikke fremstår som for "mye?" 1 Lenke til kommentar
KarlChilders Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Haha, skulle til skrive at det grusomme motivet ødela hele klokken, men det er visst urverket Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Blancpain! Kjøp deg Blancpain! Jannove: Nå vet ikke jeg hva den ligger på, men sjekk ut Legend Diver i rose Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Blancpain! Kjøp deg Blancpain! Jannove: Nå vet ikke jeg hva den ligger på, men sjekk ut Legend Diver i rose Det var ikke et helt realistisk dilemma, siden jeg ikke har gryna som trengs 1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Legend diver var pen. Litt for fancy for meg, og laaangt over budsjett. Veiledende for 2710-PC5-20011 hos nortime er 16490,- Noe som forsåvidt også er litt vel dyrt. Men siden jeg er ute etter en perfekt mekanisk klokke som jeg skal være fornøyd med i lang tid, så er det vel lurt å kunne strekke meg såpass? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Tja, er jo forsåvidt det. Men hvis du først blir bitt av klokkebasillen blir den fort flippet for noe enda bedre Hva med en vanlig Legend Diver? Ligger på rundt 13k hos protid urmakere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Blancpain! Kjøp deg Blancpain! Jannove: Nå vet ikke jeg hva den ligger på, men sjekk ut Legend Diver i rose Det var ikke et helt realistisk dilemma, siden jeg ikke har gryna som trengs Skjønte det, men hadde vært utrolig fett med en Blancpain da! Legend diver var pen. Litt for fancy for meg, og laaangt over budsjett. Veiledende for 2710-PC5-20011 hos nortime er 16490,- Noe som forsåvidt også er litt vel dyrt. Men siden jeg er ute etter en perfekt mekanisk klokke som jeg skal være fornøyd med i lang tid, så er det vel lurt å kunne strekke meg såpass? Skulle jeg gitt deg noen råd, kjøp en dyr (5-10k) og en billig Seiko. Jeg går litt lei klokkene jeg har på meg, og det hender at jeg har på en klokke i flere uker. Plutselig finner jeg ut at uret jeg har på meg er litt kjedelig, og gleder meg utrolig til å ta på meg det andre uret. Men jeg synes ikke den Weil'en var for formell. Kommer selvfølgelig an på hva du til vanlig har på deg. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 8. mai 2014 Del Skrevet 8. mai 2014 Blancpain! Kjøp deg Blancpain! Jannove: Nå vet ikke jeg hva den ligger på, men sjekk ut Legend Diver i rose Det var ikke et helt realistisk dilemma, siden jeg ikke har gryna som trengs Skjønte det, men hadde vært utrolig fett med en Blancpain da! Legend diver var pen. Litt for fancy for meg, og laaangt over budsjett. Veiledende for 2710-PC5-20011 hos nortime er 16490,- Noe som forsåvidt også er litt vel dyrt. Men siden jeg er ute etter en perfekt mekanisk klokke som jeg skal være fornøyd med i lang tid, så er det vel lurt å kunne strekke meg såpass? Skulle jeg gitt deg noen råd, kjøp en dyr (5-10k) og en billig Seiko. Jeg går litt lei klokkene jeg har på meg, og det hender at jeg har på en klokke i flere uker. Plutselig finner jeg ut at uret jeg har på meg er litt kjedelig, og gleder meg utrolig til å ta på meg det andre uret. Men jeg synes ikke den Weil'en var for formell. Kommer selvfølgelig an på hva du til vanlig har på deg. Fifty Fathoms, og da spesielt den modellen (liker ikke Bathyscape f.eks.), er vanvittig pen! Holy grail. Ellers er jeg enig i at å ha en kul og billig klokke #2 er lurt. Da blir det mer spesielt når man spenner på seg dyre-klokka! Anbefaler Seiko 5'en linket over Jeg er ikke super fan av open heart. Da må det i så fall være et urverk i verdensklasse, som jeg aldri har råd til uansett, så... Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Noen som har forslag til en fin herreklokke? Jeg har ikke råd til å bruke mer enn 2000 kr. Det er til kjæresten min, som har ønsker seg klokke. Han har ingen spesielle preferanser og har ikke brukt klokke på mange år. Jeg vet godt hva han liker og ikke liker, jeg er bare usikker på hvilke merker som er å foretrekke. For all del, det må ikke være noe fancy-schmansy, men gjerne noe som holder seg og har god kvalitet. Kvaliteten er viktigst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå