Phelge Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Der lenkedelen som er til venstre på bildet er festet i spennen er det 3 ekstra rader med hull. Der kan lenken flyttes. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Der lenkedelen som er til venstre på bildet er festet i spennen er det 3 ekstra rader med hull. Der kan lenken flyttes. Hva tenker du på nå? Kan ikke se at det er flere rader med hull noen sted. Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 En rimelig samling, men dro frem skuffen nå med de som er i daglig bruk og føler de snart trenger en boks. Noen tips? Totalt har jeg 12 klokker som skulle vært lagret. 1 Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Tja, hva med denne? http://straps.no/klokkebokser/134-boks-for-12-klokker-sort.html Evt noe som dette, som er langt billigere, og sikkert kvaliteten sådan. http://www.ebay.co.uk/itm/5-6-10-12-Faux-Leather-Watch-Jewellery-Display-Box-Case-Black-Storage-Shop-/131089916942?pt=UK_Jewellery_Watches_WatchAccessories_SpareParts_SM&var=&hash=item1e8591640e Endret 1. april 2014 av chairgame Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Blir vel sikkert noe ala det nederste der ja, takk for tips. Også vurdert tanken på å kjøpe en treboks og kjøpe skum til å skjære ut/sy små puter, greit DIY-prosjekt. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Har noe sånn som den nederste der. Ikke noe feil med kvaliteten, den står jo bare der og blir åpnet innimellom. Ser ryddig ut sammenliknet med at de ligger rundt Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Vet at det egentlig ikke er noe vits, men har lyst på en fin en i tre likevel Trenger vel egentlig ikke plass til flere enn 6 klokker per dato. Lenke til kommentar
jaysean Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Vil kjøpe en klokke innen 2000-5000 NOK. Må være kjent merke + fint utseende. Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Certina DS Action Diver? Drøye 5k. Seiko SARX015 Lenke til kommentar
jaysean Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Hva synes dere om http://www.urverket.no/emporio-armani-mens-bla-stal-o43-mm-p-14298.html http://www.urverket.no/emporio-armani-ceramic-sort-keramisk-o4700-mm-p-27005.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Ville for alt i verden unngått motemerker, slik som Armani. De kommer som oftest med kvartsverk, og de er etter min mening ikke verdt pengene. Bla deg tilbake i denne tråden, vi har hatt flere slike diskusjoner. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Kvartsverk er jo ikke nødvendigis negativt for en som ikke er veldig interessert i klokker. Hadde selv en 2265.80.00 quartz, men skal vel sies at det verket er litt bedre enn de fleste moteklokker Endret 6. april 2014 av chairgame Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Men er ikke hovedfokuset deres at klokken skal se bra ut? En kan jo gå å bære rundt på en atomklokke også, det finnes vel ikke bedre "urverk" Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Men er ikke hovedfokuset deres at klokken skal se bra ut? En kan jo gå å bære rundt på en atomklokke også, det finnes vel ikke bedre "urverk" Det tror jeg hadde vært rimelig tungt? Men ja, kjøp den klokken du liker best! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Men er ikke hovedfokuset deres at klokken skal se bra ut? En kan jo gå å bære rundt på en atomklokke også, det finnes vel ikke bedre "urverk" Klart det, men jeg betaler ikke 150k for en klokke i rosègull, med kvartsverk. Poenget er jo at en skal få litt valuta for pengene, og hva er poenget med å betale 3k for en klokke med verk til en tier? Da ville jeg mye heller betalt den samme summen, og fått et verk som det har gått mye tid til å lage, og som er lagd for hånd. Bare tenk på designingen av et mekanisk verk, hvor vanskelig det er for å få det til å gå innenfor en så liten som mulig feilmargin. For 5k kan du få Armaniklokka, der verket er verdt 20kr. Tror du urkassa koster 5k å lage? Hva får du igjen for det? Føler du at du har fått valuta for pengene? Eller så kan du kjøpe en mekanisk klokke for 5k, der verket faktisk koster litt å lage, og regnskapet går litt bedre opp. Just my 2 cents Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 (endret) Hva synes dere om http://www.urverket.no/emporio-armani-mens-bla-stal-o43-mm-p-14298.html http://www.urverket.no/emporio-armani-ceramic-sort-keramisk-o4700-mm-p-27005.html Dette har vært diskutert mange ganger før, og de fleste "faste" medlemmene av tråden har frarådet folk å kjøpe overprisede motemerker med billig quartz-urverk. SuperSaxy har kommet med noen fine forslag. Spørsmålet er om du vil ha dress-klokke, bruksklokke, eller en klokke til alle anledninger. Du bør kunne få tak i mekaniske klokker fra Longines, Seiko, Orient, Certina, Tissot, Victorinox, Citizen, Hamilton, Oris, Steinhart m.fl. for pluss/minus 5000,- Min neste klokke blir nok en Seiko SAR*-et eller annet i alle fall. Men siden den allerede var foreslått, får jeg komme med et annet forslag. En nydelig flygerklokke: Hamilton Khaki Chrono Endret 6. april 2014 av Orwandel 1 Lenke til kommentar
jaysean Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Takk for alle svar. Jeg tenkte mer på en klokke jeg kan bruke til alle anledninger, mange fine tips som jeg skal vurdere nøye Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Det er fryktelig få, kanskje ingen, klokker du kan bruke til alle anledninger, legg heller mesteparten av pengene i den du bruker mest og litt mindre i en til til andre anledninger. Endret 7. april 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 (endret) Det finnes jo en del såkalte "dress divers", som vel er dykkerklokker, men med et litt mindre "tool watch" preg. De bygger gjerne litt lavere, og har en litt mer klassisk look. Slike klokker går til det meste, i alle fall. F.eks. en Longines Legend Diver. Lærrem når man går på restaurant, gummirem når man... eh... dykker. Stållenke på jobb. Endret 7. april 2014 av Orwandel 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå