Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Tror du gjorde lurt i å handle fra Lervik, har ikke hørt annet enn skryt om de Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvor er det best å kjøpe G-shock fra? Ser flere modeller rundt 300-400 på Ebay, kan man stole på at dette er originale? Norske forhandlere tar jo 800-1200 for samme modellene slik jeg ser det. Trenger noe jeg kan jobbe litt røffere med nede i boden og ellers Lenke til kommentar
carzas Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Skal snart til New York og tenkte investere i en ny klokke der nede. Er det mye å spare i forhold til norske priser? Tenkte meg i utgangspunktet å bruke 15-20 000kr. Tenker meg en klassisk pen klokke som kan brukes med lærreim og lenke, og vil finne en ved å lete meg frem der nede. Er det noen merker som utmerker seg i forhold til norske priser, f.eks. Hamilton? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Hamilton har jo knapt norske priser, det er veldig lite tilgjengelig i Norge, men i den prisklassen er det nok lite å spare i forhold til å kjøpe det på nettet. Norsk moms må du jo betale uansett (hvis du skal gjøre ting lovlig), så fordelen er at du kan prøve fler du kjøper. Endret 6. januar 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hamilton har jo knapt norske priser, det er veldig lite tilgjengelig i Norge, men i den prisklassen er det nok lite å spare i forhold til å kjøpe det på nettet. Norsk moms må du jo betale uansett (hvis du skal gjøre ting lovlig), så fordelen er at du kan prøve fler du kjøper. Det går vel ikke an å bli stoppet i tollen hvis du kommer med én klokke? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det går vel ikke an å bli stoppet i tollen hvis du kommer med én klokke? Nja, kommer jo an på om du beholder boks + papirer. Folk flest reiser jo ikke rundt med klokkeboksen sin, så det er jo ganske mistenkelig. Kjøp over en viss sum registreres og rapporteres så sannsynligheten for å bli stoppet er jo grei nok. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det går vel ikke an å bli stoppet i tollen hvis du kommer med én klokke? Klart det går? Det er jo ikke slik at tollerene vet hvor mange klokker alle har i baggen... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det går vel ikke an å bli stoppet i tollen hvis du kommer med én klokke? Det går fint an.. Men jeg snakket om hva som er lovlig, om du velger å smugle er det ditt valg, men ikke spør meg om råd. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Smugler man så mister man vel garanti eller noe sånt? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Man har jo den garantien man har, men man får jo ikke norsk garanti uavhengig om man betaler moms eller ikke. Bjerke hevder at man kan få trøbbel med forsikring dersom man ikke har betalt moms, men det er bare sludder. Endret 6. januar 2014 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Ah, var nok det med forsikring jeg har hørt ja. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvor er det best å kjøpe G-shock fra? Ser flere modeller rundt 300-400 på Ebay, kan man stole på at dette er originale? Norske forhandlere tar jo 800-1200 for samme modellene slik jeg ser det. Trenger noe jeg kan jobbe litt røffere med nede i boden og ellers Så at urverket hadde noen tilbud så da slo jeg heller til der! Blir jo 300++ fra ebay i frakt, mva og fortolling http://www.urverket.no/casio-g-shock-lcd-resinplast-o525-mm-p-18462.html Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Vurdere å kjøpe meg en "sportsklokke". Så den må tåle litt, være vanntett, fint med nedtellingsfunksjon/stoppeklokke. Har ikke så lyst til å bruke sånn veldig mye penger på den, men tenkte noe opp til 1k kanskje. Er det g-shock som er tingen da?Så på denne på tilbud GD-100-1AER. Lurer på om den er noe stor, men den typen er vel store? Edit: Bruksområdet blir nok primært seiling, både stor båt og typen "våtdraktseiling": Endret 6. januar 2014 av PatSharpX Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 G-Shock uten tvil. Tåler alt. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Når det gjelder å lure inn klokker i landet uten å betale mva: Det går som regel bra. Om du blir tatt må du gi fra deg klokka _og_ betale mva på den. Du ender altså opp med å betale mva og miste det du har kjøpt. Sjelden verdt det. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvor høy verdi må klokken ha for at man må betale mva?Tenker ikke å bestille fra nett, men å være i utlandet å kjøpe den selv. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Du kan handle for 6000 totalt på en tur over 24 timer. Alt over dette må du betale moms av. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvis vil beholde eske og papirer er det jo bare å sende det til seg selv gjennom posten. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det er mye man kan gjøre for å smugle med seg varer ubemerket over grensen. Det gjør det ikke noe mer lovlig 1 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Det har jeg aldri påstått heller; personlig er jeg mye mer glad i å kjøpe varer i Norge når kostnadene ved å ikke være beskyttet av reklamasjon er såpass høye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå