Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slenger meg på tråden.

 

Jeg har lyst etterhvert å kjøpe meg en klokke, og har sett meg ut denne Citizen klokka

r1qm7.jpg

 

Noen spørsmål:

 

1. Noen erfaringer med å bestille denne fra ebay og lignende? (hva med garanti?)

 

2. De fleste på Ebay ligger rundt 300 dollar for ny, mens retailprisen er nesten dobbel så høy. Hvordan kan de selge den så billig, kan det være fare for fake? Det som er, er at dette er faktisk fra leverandører som har fått tusenvis av positive reviews, og lister det også opp som ny klokke, ikke brukt. Eksempel

 

3. Hvordan skal jeg få justert lenkelengden, må jeg ta den med til en klokkebutikk, eller kan jeg gjøre det selv? (Koster det evt. mye?)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kan være mange grunner til at prisen er lavere enn retailers. Det er rett fra produsent, kjøpt opp store kvanta, "grey market", osv.

 

I norge er f.eks Seiko diverene over dobbelt så dyre som om man bestiller den fra Asia.

 

Fake er det nesten garantert ikke. Hvorfor fake en billig Citizen klokke? Fake klokker består stort sett av store og dyre merker ala Rolex, Omega, Tag Heuer, etc.

 

Edit: Dette er vel nevnte klokke. http://www.creationwatches.com/products/citizen-perpetual-calendar-55/citizen-atomic-perpetual-chronograph-eco-drive-at4004-52e-mens-watch-2992.html

 

Creationwatches er gode som gull de.

 

Alternativer er longislandwatch eller jomashop. Disse priser seg dog som oftest noe høyere enn creation.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Slenger meg på tråden.

 

Jeg har lyst etterhvert å kjøpe meg en klokke, og har sett meg ut denne Citizen klokka

 

 

Noen spørsmål:

 

1. Noen erfaringer med å bestille denne fra ebay og lignende? (hva med garanti?)

 

2. De fleste på Ebay ligger rundt 300 dollar for ny, mens retailprisen er nesten dobbel så høy. Hvordan kan de selge den så billig, kan det være fare for fake? Det som er, er at dette er faktisk fra leverandører som har fått tusenvis av positive reviews, og lister det også opp som ny klokke, ikke brukt. Eksempel

 

3. Hvordan skal jeg få justert lenkelengden, må jeg ta den med til en klokkebutikk, eller kan jeg gjøre det selv? (Koster det evt. mye?)

http://www.wikihow.com/Adjust-a-Watch-Band. Og skrujern/watch kit får du billig på ebay.

Lenke til kommentar

Okei det er fint, da ser det ut som det meste er greit. Da blir nok bestilling før jul en gang :)

 

Hvis du ser en side eller to tilbake, så var det AKKURAT den klokken jeg endte opp med (men med svart skive og resten stål. Ser det ut som gull bør det være ekte gull). ;)

 

1. Jeg bestilte den fra Ebay. Betalte omtrent 2k med frakt. Har ikke sjekket hva angår garanti.

2. Den er ikke fake. Det er ganske avansert teknologi, med visere som fyker rundt og peker på ting når du endrer på innstillingene, så du finner i alle fall ut om den er en forfalskning med en gang du får den i hånden. Dessuten er det ingen som forfalsker klokker under 20k.

3. Jeg stakk innom en urmaker som gjorde det på ett minutt, men det kostet 80 kroner...

 

Her vises noen av funksjonene:

 

http://www.youtube.com/watch?v=iNuCd1zHE8Q

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

lol. Det var mange Seikoer.

Hvis vi sier de har en snittpris på 800,- så koster den samlingen 387 000,-.

 

Da tror jeg at jeg heller hadde kjøpt tre klokker til 100k gitt.

tja de var jo kjøpt over mange år. Blir som å si til en som har hatt 3 toyotaer i livet at du heller hadde kjøpt en jaguar.
Lenke til kommentar

lol. Det var mange Seikoer.

Hvis vi sier de har en snittpris på 800,- så koster den samlingen 387 000,-.

 

Da tror jeg at jeg heller hadde kjøpt tre klokker til 100k gitt.

 

Hvis du går til tråden, så ser du at han har flere Grand Seiko og King Seiko, til og med i ekte gull, så det er ikke bare billigklokker heller, akkurat...

 

Han har også klokker som IWC Mk Xll, AP Fredrick Piguet chrono, Patek 5000, Breguet Type XX, Omega speedmater pro, noen Breitling, og flere Rolex klokker, bare for å nevne noen.

 

Det virker som det er en privat samling, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener det er fornuftig å ha noen hundre klokker?

 

Ingenting galt med å samle kvantitativt, men det må da være mye kjedeligere enn å ha noen få virkelig bra ting.

 

> Skal man gå sulten annenhver dag for å spise biff?

 

Hvorfor ikke?

nei det er ikke fornuftig. Helt bak mål. Men de fleste av oss bruker penger vi i utgangspunktet kunne spart. Det nytter ikke tenke slik. De fleste av oss har ikke 100k til klokke i dag men kan kjøpe en til 5k uten problem. Om 20 år har jeg mange klokker under 10k. Skulle jeg da gått uten klokke i 10år bare for å kjøpe en dritdyr en? Da hadde alle hatt lamborghini og klokker til 100k stykket.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...