Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Lol, jeg skjønner ikke hvordan jeg gjør det. Er uansett ikke noen big deal, ettersom jeg ikke pleier å bruke klokken min til å finne ut hvilken dato det er. Haha 321-no.pdf Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Hei! 18 årsdagen nærmer seg, og jeg vet som vanlig ikke hva jeg skal ønske meg. Siden det er vanlig å ønske seg en varig gave tenker jeg en klokke er varig nok. Derfor lurer jeg på om dere har forlsag til en stilren klokke i en prisklasse på rundt 2k etter moms og toll. Kvalitet er å fortrekke, men absolutt ikke et must. Dette er klokker jeg har sett på: http://www.christopherward.co.uk/men/dress/c5-q-swt-mk2.html http://www.amazon.com/Orient-ER27007W-Classic-Automatic-Watch/dp/B00A6GFCJC/ref=sr_1_11?s=watches&ie=UTF8&qid=1376329064&sr=1-11 http://www.amazon.com/Orient-ER27008W-Classic-Automatic-Watch/dp/B00A6GFCXI/ref=pd_sbs_watch_5 http://forums.watchuseek.com/f410/new-orient-flight-model-er2a-782848.html Vet noen forøvrig om disse selges i butikk? I så fall hvor? Bor i Oslo. Takker for svar og innspill! : Har en Orient Flight (den nederste linken) i blå, og er veldig fornøyd. Anbefales Sjekk longislandwatch.com for Orient. Veldig gode priser der, og har god erfaring selv. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Har en Orient Flight (den nederste linken) i blå, og er veldig fornøyd. Anbefales Sjekk longislandwatch.com for Orient. Veldig gode priser der, og har god erfaring selv. Er den blå jeg har vurdert! Er faktisk den nettsiden jeg har oppe Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Haha Aah, endelig. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Da var Steinhart Marine 38 bestilt. Gleder meg til den kommer, blir første gang jeg bruker klokke siden ungdomsskolen. 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Da var Steinhart Marine 38 bestilt. Gleder meg til den kommer, blir første gang jeg bruker klokke siden ungdomsskolen. Nice! Hvor bestilte du den fra? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Fra Steinhart sine sider. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Fikk Tissot Le Locle i bursdagsgave her om dagen. Kjempe fornøyd med klokken! 5 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Gratulerer, fin klokke. Morsom detalj på sekundviseren, det hadde jeg ikke lagt merke til før. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Fikk Tissot Le Locle i bursdagsgave her om dagen. Kjempe fornøyd med klokken! Hvorfor har så mange klokker tallet 4 skrevet som IIII og ikke IV? Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Hvorfor har så mange klokker tallet 4 skrevet som IIII og ikke IV? Jeg lurte faktisk akkurat på det samme. I følge wikipedia om romertall er IIII feil, og IV det riktige. Men etter litt research viste det seg at IIII ble brukt som 4 før i tiden fordi IV fort kunne minne om IVPITER som var en konge av noe slag på den tiden. Klokker er en av de få tingene hvor man ser IIII bli brukt, og det er fordi det gjør klokken mer symetrisk, uten at det blir feil i forhold til hvordan man skriver romertall. Edit: Skriveleif Endret 24. august 2013 av Boil In Bag 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 IVPITER er latinsk skrivemåte for Jupiter, de romerske gudenes konge, så "konge av noe slag på den tiden" er jo på sett og vis riktig.. Den klassiske måten å skrive romertall på er IIII, det var først i renessansen man begynte med IV. Men som du sier, på klokker bruker man ofte IIII for balansens skyld. 2 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 (endret) Ok, takker. Fikk omsider denne i posten: Endret 24. august 2013 av Orwandel 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Fikk Tissot Le Locle i bursdagsgave her om dagen. Kjempe fornøyd med klokken! Grattis med pen klokke? Men er det din egen det er bilde av? Jeg så nemlig to kosmetiske feil (en av dem ganske skjemmende i mine øyne?), men skal la være å nevne hva hvis det var bilde av din egen. VIl ikke ødelegge klokken for deg hvis du ikke plages av det selv nå. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Jeg er storfornøyd med Eco-Drive'n så langt, men har likevel ikke greid å la være å kikke på andre klokker. Den neste klokken må bli mekanisk, og jeg holder meg til Japan - føler at det er der du får mest klokke for pengene. Synes først Seiko sine divers var litt for lik Rolex sine, men har etterhvert akseptert det (ikke at Submariner ikke er fin, men ville ikke at det skulle føles som en billigere kopi) og blitt mer og mer glad i de. Det står mellom to Seiko Prospex Scuba-klokker: en Sumo (SBDC001), eller en noe dyrere Shogun (SBDC007). Må jeg begynne å spare, eller er Sumo'en bra nok? Endret 25. august 2013 av Orwandel Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Ser etter en klokke med såkalt "inner rotating bezel" med countdown og helst chronogtaph. Noe å anbefale? Kan være både quartz og auto. Og helst innenfor et par tusenlapper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Ser etter en klokke med såkalt "inner rotating bezel" med countdown og helst chronogtaph. Noe å anbefale? Kan være både quartz og auto. Og helst innenfor et par tusenlapper. Denne, kunne ha gått for den selv. Klarte ikke å hoste opp noe, med chronograph i tillegg. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Grattis med pen klokke? Men er det din egen det er bilde av? Jeg så nemlig to kosmetiske feil (en av dem ganske skjemmende i mine øyne?), men skal la være å nevne hva hvis det var bilde av din egen. VIl ikke ødelegge klokken for deg hvis du ikke plages av det selv nå. Jeg har en tilsvarende klokke. Den på bilde er ikke min. Hvor mye vil jeg eventuelt bli plagd av det? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Denne, kunne ha gått for den selv. Klarte ikke å hoste opp noe, med chronograph i tillegg. Ah, den var fin! Bare synd den ikke har chronograph ja! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Jeg har en tilsvarende klokke. Den på bilde er ikke min. Hvor mye vil jeg eventuelt bli plagd av det? Jeg tipper han mener at det står IIII. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_numerals#.22IIII.22_on_clocks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå