Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Lol, jeg skjønner ikke hvordan jeg gjør det. Er uansett ikke noen big deal, ettersom jeg ikke pleier å bruke klokken min til å finne ut hvilken dato det er.

Haha

321-no.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

18 årsdagen nærmer seg, og jeg vet som vanlig ikke hva jeg skal ønske meg. Siden det er vanlig å ønske seg en varig gave tenker jeg en klokke er varig nok. Derfor lurer jeg på om dere har forlsag til en stilren klokke i en prisklasse på rundt 2k etter moms og toll. Kvalitet er å fortrekke, men absolutt ikke et must. Dette er klokker jeg har sett på:

http://www.christopherward.co.uk/men/dress/c5-q-swt-mk2.html

http://www.amazon.com/Orient-ER27007W-Classic-Automatic-Watch/dp/B00A6GFCJC/ref=sr_1_11?s=watches&ie=UTF8&qid=1376329064&sr=1-11

http://www.amazon.com/Orient-ER27008W-Classic-Automatic-Watch/dp/B00A6GFCXI/ref=pd_sbs_watch_5

http://forums.watchuseek.com/f410/new-orient-flight-model-er2a-782848.html

Vet noen forøvrig om disse selges i butikk? I så fall hvor? Bor i Oslo. Takker for svar og innspill! :

Har en Orient Flight (den nederste linken) i blå, og er veldig fornøyd. Anbefales :)

Sjekk longislandwatch.com for Orient. Veldig gode priser der, og har god erfaring selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor har så mange klokker tallet 4 skrevet som IIII og ikke IV?

Jeg lurte faktisk akkurat på det samme. I følge wikipedia om romertall er IIII feil, og IV det riktige. Men etter litt research viste det seg at IIII ble brukt som 4 før i tiden fordi IV fort kunne minne om IVPITER som var en konge av noe slag på den tiden. Klokker er en av de få tingene hvor man ser IIII bli brukt, og det er fordi det gjør klokken mer symetrisk, uten at det blir feil i forhold til hvordan man skriver romertall.

Edit: Skriveleif

Endret av Boil In Bag
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk Tissot Le Locle i bursdagsgave her om dagen. Kjempe fornøyd med klokken!1048830d1366046218-watch-suitable-your-w

Grattis med pen klokke? Men er det din egen det er bilde av? Jeg så nemlig to kosmetiske feil (en av dem ganske skjemmende i mine øyne?), men skal la være å nevne hva hvis det var bilde av din egen. VIl ikke ødelegge klokken for deg hvis du ikke plages av det selv nå. :p

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med Eco-Drive'n så langt, men har likevel ikke greid å la være å kikke på andre klokker. Den neste klokken må bli mekanisk, og jeg holder meg til Japan - føler at det er der du får mest klokke for pengene. Synes først Seiko sine divers var litt for lik Rolex sine, men har etterhvert akseptert det (ikke at Submariner ikke er fin, men ville ikke at det skulle føles som en billigere kopi) og blitt mer og mer glad i de.

Det står mellom to Seiko Prospex Scuba-klokker: en Sumo (SBDC001), eller en noe dyrere Shogun (SBDC007).

sbdc001-l1.jpg

a8f5818c.jpg

Må jeg begynne å spare, eller er Sumo'en bra nok?

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ser etter en klokke med såkalt "inner rotating bezel" med countdown og helst chronogtaph. Noe å anbefale? Kan være både quartz og auto. Og helst innenfor et par tusenlapper.

Denne, kunne ha gått for den selv.

Klarte ikke å hoste opp noe, med chronograph i tillegg.

Lenke til kommentar

Grattis med pen klokke? Men er det din egen det er bilde av? Jeg så nemlig to kosmetiske feil (en av dem ganske skjemmende i mine øyne?), men skal la være å nevne hva hvis det var bilde av din egen. VIl ikke ødelegge klokken for deg hvis du ikke plages av det selv nå. :p

Jeg har en tilsvarende klokke. Den på bilde er ikke min. Hvor mye vil jeg eventuelt bli plagd av det? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...