MRSHOOTABBYz Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Hei, har sett litt på SEIKO sine Flightmaster. Er det noen som har erfaringer ell lignende med disse fra seiko? Trenger selfølgelig ikke alle måle funksjonene, men liker looken. SEIKO SNA411 SEIKO SNA414 Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Bursdagsgave fra kona 992B? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) Tror det, men har ik 992B? Tror det, men har ikke hatt tid til mer research og baklokket sitter godt, men alle karakteristikker stemmer. Endret 7. mai 2013 av kvasbo Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Gah. Har så lyst på en Stowa Antea. :/ Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Gah. Har så lyst på en Stowa Antea. :/ Sikler etter en stowa selv atm, men har bestemt meg for å vente til bacheloren er ferdig. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ser på en Orient Mako, har noen av dere oversikt over noen butikker hvor jeg kan se på og eventuelt kjøpe en slik? Jeg er i Trondheim, men har mulighet for å ta ærendet i Oslo/Bergen også. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Eneste sted jeg har sett mekanisk Orient er i Tønsberg, men de toknseg godt betalt, greiere å bestille på nett. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Eneste sted jeg har sett mekanisk Orient er i Tønsberg, men de toknseg godt betalt, greiere å bestille på nett. Urmaker Berg? Det er gamle butikken til fatter Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Et spørsmål. Flytende sekundviser, er det noe som er på alle mekaniske eller bare de dyre/noen få? Hvordan kan jeg finne ut om den er flytende eller ikke uten video? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Om jeg ikke husker feil i farten vil alt som er 28800 bph (dvs sekundviser flytter seg 8 ganger i sekundet) eller mer ikke normalt kunne oppfattes som tikkende. Sitter her med ett som tikker ivei med 300 tikk i sekundet, og har batteri i seg så det svarer vel kanskje på det andre spørsmålet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Alle mekaniske har "flytende" sekundviser, men akkurat hvor flytende den er, avhenger av hvor mange bph ("beats" per hour" verket tikker med). på de med lavt antall tikk, som f.eks.18000bph, ser man relativt enkelt at den hakker seg frem, for det tilsvarer vel noe sånt som 5 tikk i sekundet. red: Seiko Spring drive er desidert smoothest, men det er ikke en mekanisk klokke, iom. at den regulereres av en quartz-krystall. Men ganske imponerende verk likevel. Endret 15. mai 2013 av NgZ Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 NgZ: Nesten alle. Før kvarts-tiden fantes det (mekaniske) klokker med "tikke-komplikasjon", altså at de tikket sånn som kvartsklokker gjør. Du finner sikkert fortsatt noen av dem på Ebay, men det er så vidt jeg vet ingen som produserer det i dag. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja, det er egentlig litt fascinerende hvordan noe som først var en attraktiv teknisk komplikasjon plutselig "over natten" ble forhatt som følge av "simple" tikkende quartzklokker. Eller, det tok vel noen år, quartz var jo kongen på haugen en stund. Glemte helt av dem i farten. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det lages fortsatt klokker med 1hz-komplikasjon, men de er dyre og sjeldne. Her er noe info. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Den var jo pen med kalender og dato. Men tror ikke det blir noe kjøp likevel. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Bestilte meg en shameless-kopi av Nomos/Stowa i går. Skal ha en Stowa etter bachelor, men har ikke råd nå. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Etter endt utdanning bør man ikke feire med en Stowa. Da bør man heller skaffe seg en Nomos! Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Må innrømme at Nomos seilte opp på 1. plass over Stowa der. Spørs litt om det blir rett på master eller ikke. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Eneste tvilen min er at den ikke har quick-set dato. Det er en ganske big deal for meg for tiden, ettersom to av fire klokker i den vanlige rotasjonen mangler det. Det er stress. Blir jo sikkert litt slitasje på tannhjulene og når de snurres så fort og mye. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg synes Tangente/Tangomat er finere uten dato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå