Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

At verket ikke engang finnes å oppdrive spesifikasjoner på og erfaringer med er ikke akkurat positivt, selv om BWAF visstnok skal være den beste av de kinesiske produsentene. Direkte fra KW er vel ikke akkurat en sannhetsgaranti all den tid han faktisk selger klokkene. ;)

Til en prisen hadde jeg ikke hatt noen problemer med å kjøpe den om jeg virkelig likte utseendet, så lenge du er klar over at du ikke kan ta den med til den lokale urmakermesteren for å få den fikset om noe går galt. Hadde det vært en Sea-Gull, hadde det i det minste vært mulig å bestille deler. Men uansett gir de jo to års garanti.

Kjøp den du, det vil sannsynligvis bli en fin inngangsport til mekaniske klokker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At verket ikke engang finnes å oppdrive spesifikasjoner på og erfaringer med er ikke akkurat positivt, selv om BWAF visstnok skal være den beste av de kinesiske produsentene. Direkte fra KW er vel ikke akkurat en sannhetsgaranti all den tid han faktisk selger klokkene. ;)

Til en prisen hadde jeg ikke hatt noen problemer med å kjøpe den om jeg virkelig likte utseendet, så lenge du er klar over at du ikke kan ta den med til den lokale urmakermesteren for å få den fikset om noe går galt. Hadde det vært en Sea-Gull, hadde det i det minste vært mulig å bestille deler. Men uansett gir de jo to års garanti.

Kjøp den du, det vil sannsynligvis bli en fin inngangsport til mekaniske klokker. :)

Neida, er klar over at KW klart har en egeninteresse i å fremme hans egne produkter.

Er den såpass teknisk innviklet at man ikke kan få den reparert lokalt?

Ja, jeg tror det blir et innkjøp av denne til sommeren, når feriepenger og skattepenger og slikt kommer inn på konto. Har lest at enkelte mener 42 mm er litt stort for å være en litt "dressy" klokke men skal teste noe lignende i 42mm på klokkebutikk før jeg slår til.

Lenke til kommentar

Over 42mm er for stort i min bok, men i 42mm går det fint så lenge klokken ikke "bygger" voldsomt i høyde eller breden (mellom lugsene). Problemet med denne når det gjelder fiksing lokalt er at de sannsynligvis ikke kan skaffe hverken deler, smøreskjema o.l.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det blir et innkjøp av denne til sommeren, når feriepenger og skattepenger og slikt kommer inn på konto.

Vil anbefale deg å melde deg på http://forums.watchuseek.com/forum.php eller lignende for å se litt flere alternativer. Frederique Constantin kanskje, i den prisklassen kan du også få kjøpt en brukbar brukt stål-klokke eller en replica av ett kjent merke, aka "fake", om det skulle være i interesse.

Lenke til kommentar

Hei!

Kan noen anbefale meg en klokke som passer til bruk i hverdagen, og til litt finere klær (ikke dress). Vil gjerne ha en med natoreim, og utstyr til å skifte reim. Vil helst kjøpe fra ebay, og tenker på en klokke til opp mot 200,-

Har akkurat kjøpt en klokke til finere bruk så trenger ikke det(har flere).

Mvh Singh

Lenke til kommentar

Den så ikke dum ut! Vet dere om den har irriterende tikkelyd? Har hatt en klokke med tikkelyd, men ble gal av den.

Vet dere om hvilke utstyr man trenger for å skifte reimen, og hvilken størrelse det blir om jegg velger denne klokken? 20mm?

Har den selv. Irriterende tikkelyd om du bryr deg om sånt. Går helt fint for meg så lenge jeg ikke sover med den.

Lenke til kommentar

Hei!

Kan noen anbefale meg en klokke som passer til bruk i hverdagen, og til litt finere klær (ikke dress). Vil gjerne ha en med natoreim, og utstyr til å skifte reim. Vil helst kjøpe fra ebay, og tenker på en klokke til opp mot 200,-

Har akkurat kjøpt en klokke til finere bruk så trenger ikke det(har flere).

Mvh Singh

Finnes masse kinaklokker til under 200 på ebay. Var i en slik fase selv for litt siden, men fant ut at det meste (alt?) er dritt. For 1000-lappen finner du masse flotte Seikoer f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...