Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

I Oslo-området er det kun Bjerke som fører Rolex. Stay away, ræva service og generell forakt for sine kunder som ikke kommer inn med kredittkortet mellom tennene er vel stikkord som passer. De har for tiden mer enn nok med kinesiske turister som kjøper AP, PP og Panerai til å bry seg noe særlig. Saastad i Porsgrunn (Skien?) fører Rolex. Grunnen til at du skal bruke Lervik/Jørgensen er for øvrig at hvis du er veldig høflig og grei på telefonen kan du få noen få prosenter (noe som normalt er et ikke-tema for Rolex), i tillegg til at de er supre å ha med å gjøre om det skulle være noe. De sender over natten også, så noen forsinkelse å snakke om er det ikke.

Bruker du hodet kjøper du imidlertid brukt. Jeg har maaange klokker, hvorav flere Rolex og Omega, og det er ikke mange av dem jeg har kjøpt nye. Du sparer en haug med penger, og gjør du litt research og undersøkelser er det like trygt som å kjøpe nytt. Den annonsen jeg linket til i forrige innlegg er f.eks fra en super fyr på TS, som i høyeste grad er å stole på. Det kan du sjekke selv i good guys-tråden der borte, for øvrig.

Endret av Kaplan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Oslo-området er det kun Bjerke som fører Rolex. Stay away, ræva service og generell forakt for sine kunder som ikke kommer inn med kredittkortet mellom tennene er vel stikkord som passer. De har for tiden mer enn nok med kinesiske turister som kjøper AP, PP og Panerai til å bry seg noe særlig. Saastad i Porsgrunn (Skien?) fører Rolex. Grunnen til at du skal bruke Lervik/Jørgensen er for øvrig at hvis du er veldig høflig og grei på telefonen kan du få noen få prosenter (noe som normalt er et ikke-tema for Rolex), i tillegg til at de er supre å ha med å gjøre om det skulle være noe. De sender over natten også, så noen forsinkelse å snakke om er det ikke.

Bruker du hodet kjøper du imidlertid brukt. Jeg har maaange klokker, hvorav flere Rolex og Omega, og det er ikke mange av dem jeg har kjøpt nye. Du sparer en haug med penger, og gjør du litt research og undersøkelser er det like trygt som å kjøpe nytt. Den annonsen jeg linket til i forrige innlegg er f.eks fra en super fyr på TS, som i høyeste grad er å stole på. Det kan du sjekke selv i good guys-tråden der borte, for øvrig.

Dette er min opplevelse også da jeg skulle sende mitt gamle lommeur til rens.

Lenke til kommentar

...

Takk for tipset og info! Jeg har enn del klokker fra før av, men dette blir min første klokke over 10k og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å beholde den ei god stund. Og jeg vil veldig gjerne ha den opplevelsen ved å kjøpe den i butikk.

Men jeg skal ringe de du nevnte og høre om ikke jeg kan komme til Haugesund

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har lenge hatt lyst på en casio edificeklokke.

Denne har lenge vært drømmen, men sliter med å finne en skikkelig nettbutikk som selger disse. (Mulig de har gått ut av produksjon)

http://www.bidorbuy.co.za/item/21833431/R4999_99_CASIO_EDIFICE_Sebastian_Vettel_F1_Racer_TiCN_BLACK_JET_EF_535BK_1AVDF.html

Er det noen som vet om kjenner til nettbutikker som kan ha denne på lager?

Har kikka litt på denne også.

http://www.amazon.com/Casio-EQWA1000DC-1A-Edifice-Powered-Plated/dp/B005EJGOKC

Hvor mye tror dere klokka fra amazon vil koste totalt?

Erfaringer med å kjøpe fra amazon.com?

Den samme klokka koster 550 £ på amazon.co/uk. Hvilken nettbutikk vil være billigst totalt sett?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var pen den, men skeptisk til urverksvalget - dette blir det vanskelig å få reparert noe sted, og det hadde nok vært bedre (og sannsynligvis knapt noe dyrere) om de f.eks. hadde gått for et Miyota-verk. Når kvaliteten i tillegg er helt ukjent - Kent Wang hevder "beste urverksprodusenten i Asia", men det er nær sagt garantert ikke riktig, og det finnes egentlig ingen god info om urverket som er i bruk, så er jeg ikke veldig positivt innstilt.

Men til den prisen har man jo råd til å bruke den til den går i stykker.

Lenke til kommentar

Alltid fått ekstremt god service ifra Bjerke, invites til events etc.

Leverte en JLC som ikke engang var kjøpt der de fiksa sending til JLC samt holdt meg oppdatert uten noe kostnad...

Lenke til kommentar

Så konsensus på klokken er at den ser grei ut og er trolig verdt ca 2000? Jeg har ikke peiling på det tekniske mtp. urverk, men det virker å være OK også.

Jeg liker et rent og enkelt design og det er i tråd med KW sin filosofi - enkle, solide produkter som gir mye for pengene.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Konklusjonen var vel egentlig at du sannsynligvis kan glemme å få den reparert i Norge om noe går galt, og at litt kjapp googling ikke gir noen reell informasjon om kvaliteten på innmaten. To års garanti er jo en ting, men hva blir postkostnadene?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har lenge hatt lyst på en casio edificeklokke.

Denne har lenge vært drømmen, men sliter med å finne en skikkelig nettbutikk som selger disse. (Mulig de har gått ut av produksjon)

http://www.bidorbuy....35BK_1AVDF.html

Er det noen som vet om kjenner til nettbutikker som kan ha denne på lager?

Har kikka litt på denne også.

http://www.amazon.co...d/dp/B005EJGOKC

Hvor mye tror dere klokka fra amazon vil koste totalt?

Erfaringer med å kjøpe fra amazon.com?

Den samme klokka koster 550 £ på amazon.co/uk. Hvilken nettbutikk vil være billigst totalt sett?

Sjekk på urverket.no om du finner det du er ute etter ;)

http://www.urverket.no/casio-edifice-c-927_930.html

Lenke til kommentar

Konklusjonen var vel egentlig at du sannsynligvis kan glemme å få den reparert i Norge om noe går galt, og at litt kjapp googling ikke gir noen reell informasjon om kvaliteten på innmaten. To års garanti er jo en ting, men hva blir postkostnadene?

Nei, det eneste jeg forstod er at BWAF har relativt god kvalitet. Jeg setter pris på forslag til klokker i omtrent lik stil, bedre innmat og ca samme pris - 2000 kr. Jeg bruker klokke relativt sjeldent og var i utgangspunktet bestemt på å kjøpe meg en ny og legge en del mer i kjøpet, fra ca 5-6k, men når jeg ser denne klokken som ser bra ut og koster kun 2000 kr blir jeg fristet til å slå til.

Kanskje det er litt gambling å kjøpe fra KW, men det er hvertfall en flott klokke. Er visstnok dette urverket fra BWAF "BWAF B162R". (som man ikke finner noe informasjon om på et googlesøk)

The watch movement is by BWAF, which is the highest quality watchmaker in China. Of course for $350 this is not going to be made in Switzerland, though there are many Swiss brands that are charging more than $1000 for watches that are actually made in China, or are using Chinese movements, that are objectively inferior to my watch.
(direkte fra KW i en post på SF) Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...