Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk :) Ser at den var ganske mye billigere enn budsjettet. Har jo tross alt noe mer å gå på. Har fått med meg at ikke alle er like begeistret for Tag Heuer her inne, men hvorfor (sett bort ifra at det er Tag) er denne tre ganger så dyr som Tissotklokken? Må jo være noe annet enn merke man betaler for eller?

Lenke til kommentar

Det er en quartz-klokke tilsynelatende uten noe annet enn det normale (stål, safirglass). Mao: Nei, det er nok bare merket.

En grei tommelfingerregel er å ikke betale mer enn 5k for en quartzklokke med mindre det er noe spesielt som faktisk trekker opp verdien, som edelmetall e.l.

Ser forresten at den har alarm, det er jo kanskje litt artig.

Lenke til kommentar

Ok, takk :)

Har lett litt rundt på nettet, men finner få "legite" sider hvor de har Omega-klokker, og av de få prisene jeg har fått opp virker de ganske dyre. Er det noen av modellene jeg har råd til med mitt budsjett? (kunne strukket meg til 12-13 om det virkelig er verdt det). Og i isåfall anbefales de?

Lenke til kommentar

Du kan følge med litt på tidssonen.no - der skal det være så trygt som det kan få blirr, med tanke på at hvem som helst tross alt kan registrere seg. Men klokkene der har en tendens til å ligge litt høyere i pris, selv brukt.

Lenke til kommentar

Ok, takk :)

Har lett litt rundt på nettet, men finner få "legite" sider hvor de har Omega-klokker, og av de få prisene jeg har fått opp virker de ganske dyre. Er det noen av modellene jeg har råd til med mitt budsjett? (kunne strukket meg til 12-13 om det virkelig er verdt det). Og i isåfall anbefales de?

urverket.no

Ellers har Thune på egertorget noe Omega. Disse koster dog langt over budsjettet ditt nytt. Du kan nok klare å finne en noen år gammel seamaster diver til ned mot 10-12k. Det samme med Speedmaster. Man On The Moon f.eks er et flott mekanisk ur som det er mulig å få til 12k med litt flaks.

Ellers synes jeg denne er flott: http://www.urverket....ele-p-6879.html

Longines er et hakk opp i kvalitet fra Tissot og Certina. Omega er over der igjen.

Kan jo vurderes, men kjøper jo "metallklokke" og vil jo ikke at klokken skal være full av skraper som jeg ser at mange av de på ebay har. Er det mulig å bli lurt mtp kopier etc.? Har jo heller ingen garanti om den skulle slutte å fungere

Det finnes mange kopier der ute. Det sies at 99% av Breitlingur som selges på nettet er forfalskninger.

Når man kjøper brukt er det viktig å få med ekthetsbevis og slikt. De fleste seriøse selger gir med dette, samt garantikort og orginalboks.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Noen som vet om klokker som er nær lik Daniel Wellington-klokkene? Lite gira på å kjøpe quartz-klokke til 1500,- til dama og vite at kvaliteten er nærmest ikke-eksisterende(I følge diverse reviews har visst ting bare ramlet av og/eller sluttet å fungere). Har sett på en del "vintage" klokker, men trenger noe som er typ kliss likt DW-designet.

Lenke til kommentar

Christopher Ward?

De hadde visst ikke så enkle dameklokker, men de har en veldig pen liknende herremodell. :p Ellers må du nesten jakte liknende klokker fra klokkemerker som certina, seiko e.l. og se om du finner noe som likner til en passende prislapp.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...