Lilac1 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Noen som vet hvor man får kjøpt Movado-klokker i Norge? Ingen norsk forhandler. Fikk min fra amazon.com, gikk 101% smertefritt, og kom fullaminert (hele klokken trukket i gjennomsiktig plast) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Eneste minuset er at du får forhandlergaranti istedet for standardgarantien. Hva gjør du da dersom din Breitling får en feil etter 1 år, og urverket.no er konkurs? Siden du bare har forhandlergaranti, kan du vel ikke regne med å få dette reparert på garanti hos en annen forhandler, slik du kan dersom du kjøper hos en "offisell" forhandler? Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei Jeg har en flott Breitling SuperOcean som jeg benytter til vanlig. Det er en kraftig klokke som ser ut til å tåle det meste og den er vanntett ned til 1500 meter (er ofte nede på det dypet forstår du ) Til finere bruk har jeg en IWC Portofino Chronograph Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Eneste minuset er at du får forhandlergaranti istedet for standardgarantien. Hva gjør du da dersom din Breitling får en feil etter 1 år, og urverket.no er konkurs? Ikke bare er det ekstremt usannsynlig at man får feil på en breitling etter fem år, langt mindre ett, men klysene på den autoriserte sjappen vil nok i det lengste forsøke å skylde på deg gjennom avsnittet i garantien merket "feil bruk" (har du ikkje smort splinterbolten? Da e de lite vi kanj jør) Hørte forresten om en som måtte sponse frakt tur/retur den europeiske distributøren, og atpåtil fikk momskrav da forhandleren hadde merket pakken feil, og varen kom adressert til kunde med verdi på over 2000 euro over grensa. Ironisk at forhandlergarantien tilknyttet klokker i 30.000kroners klassen er dårligere enn ordinær norsk reklamasjonsrett. Endret 2. september 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg har en Rolex Cellini som er kjøpt for 12 000 i Tyrkia! Skikkelilg god kvalitet. *Grine av latter* Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg har en Rolex Cellini som er kjøpt for 12 000 i Tyrkia! Skikkelilg god kvalitet. *Grine av latter* 2nd that, selvom jeg tror han tuller *håper hvertfall* Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg var nettopp i Tyrkia og så bråtevis med fake Breitling, Rolex etc på markedet for en billig penge. Falt nesten for fristelsen til å kjøpe en for noen hundrelapper, for de så ganske pene ut;-) Kjøpte noen fake klær, men det frister ikke å gå rundt med fake Rolex. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hvis du vil ha en saftig bot, og føler deg vel med barnearbeid, så go for it. Hvis du har samvittighet, ikke gjør det. Snakker om klær når det gjelder barnearbeidm, og saftig bot på klokker. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 De klærne var et titalls t-skjorter som var en dyd av nødvendighet siden det var så varmt der at jeg svettet ut et par stykker om dagen. Fant ingen som ikke var kopier av Diesel, Lacoste etc. Jeg skulle ikke ha kopiklær, men det finnes jo ikke annet der nede... Om det er noen grunn til å ha dårligere samvittighet angående barnearbeid på det som er produsert i Tyrkia enn det man kjøper her i landet produsert i fjerne østen kan sikkert diskuteres. Bøter for å gå med en kopiklokke har jeg ikke hørt om annet enn Italia som praktiserer. Litt paradoksalt at Italia som er fullt av småbanditter slår ned på kundene istedenfor selgerne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ironisk at forhandlergarantien tilknyttet klokker i 30.000kroners klassen er dårligere enn ordinær norsk reklamasjonsrett. Dette må skyldes manglende innsikt hos forhandler. Det laveste nivået for reklamasjonsrett er kjøpsloven, som er ufravikelig. Skal noe kalles "garanti", må det gi bedre ytelse enn kjøpsloven gir deg. Uansett, du har rett i at det ofte blir diskusjon om en skade/feil/mangel skal dekkes av garanti/reklamasjonsrett, eller om den er "selvforskyldt" (type: Mobiltelefonen din har vannskade, som ikke dekkes. Har du brukt den i tåke?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg har en Rolex Cellini som er kjøpt for 12 000 i Tyrkia! Skikkelilg god kvalitet. *Grine av latter* 2nd that, selvom jeg tror han tuller *håper hvertfall* Det selges vel ekte Rolex i Tyrkia også... Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Dette må skyldes manglende innsikt hos forhandler. Det laveste nivået for reklamasjonsrett er kjøpsloven, som er ufravikelig. Skal noe kalles "garanti", må det gi bedre ytelse enn kjøpsloven gir deg. Selvfølgelig, men garantien på hvilken som helst breitling er dårligere enn den reklamasjonsretten forbrukerkjøpsloven gir deg krav på, så forhandlergaranti er egentlig fullstendig verdiløst. Endret 6. september 2008 av Lilac1 Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg sitter for tiden med en slik en, som jeg fikk av faren min: Dessverre er remmen ødelagt, og jeg finner ingen urmakere i oslo som har lacoste-klokker. De urmakerne jeg har vært innom sier at den har et annet festesystem enn det som er vanlig for remmer. Har bestilt en slik en: Og er littegranne keen på denne, bare fordi den er så sykt harry: Noen som har noen tips til andre fine klokker i 1000-2000kr? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvor mye ga du for den svarte og hvor bestilte du den fra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Dette må skyldes manglende innsikt hos forhandler. Det laveste nivået for reklamasjonsrett er kjøpsloven, som er ufravikelig. Skal noe kalles "garanti", må det gi bedre ytelse enn kjøpsloven gir deg. Selvfølgelig, men garantien på hvilken som helst breitling er dårligere enn den reklamasjonsretten forbrukerkjøpsloven gir deg krav på, så forhandlergaranti er egentlig fullstendig verdiløst. Problemet er dersom du kjøper fra nettbutikker som ikke er norske, og ikke følger norsk kjøpslov, eller at du kjøper fra en "gråimportør" som er konkurs når du trenger hjelp. Lenke til kommentar
Pete Rock Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Trenger ei klokke nå som jeg skal i militæret. Bruker max 2.000kr Bør tåle en støyt, og helst med chronograph men ikke nødvendig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvor mye den MÅ tåle er avhengig av hva slags tjeneste du skal gjennomføre. Personlig ville jeg gått for en Casio digitalklokke i plast. Vanntett, tåler nesten hva som helst (unntatt direkte treff med 7,62 mm), har chronograph, som regel alarm, og nattlys. Koster noen få hundrelapper. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Stemmer det virkelig at man kan dra til østen og få klokker, slik som breitling og rolex til over halv pris. Havnet i en diskusjon om dette, og jeg mente prisen ville være akkurat den samme over hele verden, med unntak av moms og toll. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg den eneste som syntes denne var tøff? Lenke til kommentar
Pete Rock Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvor mye den MÅ tåle er avhengig av hva slags tjeneste du skal gjennomføre. Personlig ville jeg gått for en Casio digitalklokke i plast. Vanntett, tåler nesten hva som helst (unntatt direkte treff med 7,62 mm), har chronograph, som regel alarm, og nattlys. Koster noen få hundrelapper. Er meningen at jeg skal kunne bruke den til hverdags, så vil helst at den skal se "ok" ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå