Skatteflyktning Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 JLC har noen firkantede ur, Reverso, som trolig vil holde seg bedre i pris http://collection.jaeger-lecoultre.com Uansett, vil du få mer ut av ett brukt ur når du selger det, %-vis 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Yo, jeg lurer på å handle en TAG Heuer Monaco Calibre 12 Blue Dial.. Hvis jeg ikke finner noe billigere enn den på Urverket.no vil den komme på 33k. Hvor mye tror dere jeg kan få for den om la oss si 10 år? Jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke vil være noen investering på noen som helst måte, men hvis pengeknipa skulle inntreffe vil jeg jo gjerne ha muligheten til å få igjen litt av pengene. Vi snakker tross alt om et latterlig kjøp, og jeg kan komme til å angre.. Og vil den i så fall være lettsolgt? Trodde denne klokken var en klassiker..? Du har ikke tilfeldigvis sett Breaking Bad? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Det er vel bare den nye versjonen av den opprinnelige. Kanskje jeg bare skal prøve å finne en eldre versjon. EDIT: Har ikke fått sett BB enda. Endret 15. mars 2013 av toro4 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Det er vel bare den nye versjonen av den opprinnelige. Kanskje jeg bare skal prøve å finne en eldre versjon. Da må du belage deg på å betale en formue.. Den gamle varianten av Monaco er et samleobjekt som går for fryktelig mye penger, den nye taper seg voldsomt raskt i verdi og bør la seg finne på bruktmarkedet til ca halv pris. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jeg tenkte ikke på Steve's gamle da, hehe. Men sånn bortsett fra ebay, hvor kan man browse brukte klokker? Og hvordan blir det med toll o.l? EDIT: http://www.finn.no/f...rchQuery=monaco Hmmmm Vil denne også rase i verdi? Virker da litt samle verdig? Gah, føler jeg vet litt for lite om klokker til egentlig å kunne "spekulere" i slike dyre objekter.. Endret 15. mars 2013 av toro4 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Du finner noen på Tidssonen.no, da slipper du alt moms og slikt. Der finner du også folk som er bedre egnet enn oss til å svare på spørsmålene dine. Timezone har masse, men du må regne med 25% moms og det er en viss risiko siden du kjøper fra privatpersoner. På Chrono24.no finner du mye og her kjøper du fra registrerte brukthandlere, men også her må du regne med moms. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Stemmer, det er fare for forfalskninger også. Jeg skal avvente litt. Denne klokkebasillen biter meg fra tid til annen før den legger seg i dvale. Og en ting med den jeg linket til: Er det ikke litt juks å fjerne TAG fra urskiven? Det er jo TAG Heuer som har laget den selv om den skal forestille en Heuer.? Litt teit. Lenke til kommentar
Ein23 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Takker for svar! Forstår at Nixon ikke er merket for skikkelige klokkeentusiaster. Jeg har respekt for at mange her er entusiaster, jeg er dog ikke det, men har lyst på en kul og ikke altfor dyr klokke. Fant denne, som jeg synes såg tøff, stilren og tidløs(enig, hfthomas?) ut: http://www.klokker.no/nixon-sentry-ss-all-black-a356-1258.html Det viktigste er vell at jeg liker den, den blir vell kanskje ikke likt av klokkeentusiastene? Edit: Her er den: http://www.klokker.no/nixon-sentry-ss-all-black-a356-1258.html Endret 15. mars 2013 av Ein23 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg ble sendt til hfthomas sin post når jeg prøvde linken din da men... 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 La oss håpe resten av nixon-klokkene og blir linket dit 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Definitivt ikke den styggeste Mixon-klokken der ute, men stålklokke med metallenke uten end links (altså endeledd som knytter lenken inntill urkassen) er noe få klokker får til å se spesielt bra ut - og denne gjorde det IMO ikke. Ellers er det talende for kvaliteten at logoen er skjevtrykket selv på klokken de bruker til produktbilde, med mindre (*grøss*) det er bevisst. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du insisterer på å kjøpe drit i setdet for å se på bedre alternativer? Jeg tror altså ikke damene på skolen kommer til å rive av trusa og hoppe på deg bare fordi det står Nixon på urskiven, og jeg kommer ærlig talt ikke på noen andre grunner for å kun fokusere på det merket og prøve å finne en av de få Nixonklokkene som "går an" å ha på armen. 2 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) NgZ hva slags klokke vil du anbefale for at damene skal rive av seg trusa. Nå er jeg godt over skalealderen hvis dette har noe og si? Jeg vet ihverfall at dette trusavriving og påhopping ikke virker med mitt Casio Wave Captor ur. Endret 16. mars 2013 av Fytterakkern Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du må ha Tough Solar i tillegg. Skal på by'n å teste ut i morra. Lenke til kommentar
Ein23 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Definitivt ikke den styggeste Mixon-klokken der ute, men stålklokke med metallenke uten end links (altså endeledd som knytter lenken inntill urkassen) er noe få klokker får til å se spesielt bra ut - og denne gjorde det IMO ikke. Ellers er det talende for kvaliteten at logoen er skjevtrykket selv på klokken de bruker til produktbilde, med mindre (*grøss*) det er bevisst. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du insisterer på å kjøpe drit i setdet for å se på bedre alternativer? Jeg tror altså ikke damene på skolen kommer til å rive av trusa og hoppe på deg bare fordi det står Nixon på urskiven, og jeg kommer ærlig talt ikke på noen andre grunner for å kun fokusere på det merket og prøve å finne en av de få Nixonklokkene som "går an" å ha på armen. Takk for svar. Jeg liker Nixon fordi de har passlig pris, og ser imo tøff ut. Alternativ til DEN prisen? :-) Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Takk for svar. Jeg liker Nixon fordi de har passlig pris, og ser imo tøff ut. Alternativ til DEN prisen? :-) Altså, hvis du har bestemt deg for Nixon så kjøp Nixon, men ikke forvent å bli omfavnet av klokkenerdene. Vi synes 2000 for en Nixon-klokke er idiotisk dyrt siden du får bedre kvalitet for mindre fra f.eks Timex eller Seiko. Men den du lenker til er oppsiktsvekkende stygg, bare så det er sagt. Problemer med den: * For store timemarkører * Dårlig match mellom viserlengde og markørlengde * Stygge visere * Ikke endestykker på lenke - ser grusomt ut Endret 16. mars 2013 av kvasbo Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Min 500kronersklokke (inkludert reimen). Og ja; det er en russer med NATO-reim. Veldig fornøyd med den, og selv om jeg ikke har hatt den lenge har den overlevd store påkjenninger da store deler av jobben min blir definert som ekstremsport av forsikringsselskapet. Den går fremdeles i samme tempo som da den var ny...et tempo som for så vidt er litt i raskeste laget. * Ikke endestykker på lenke - ser grusomt ut Syns ikke det var så ille, jeg. Nå er jeg uansett ikke noe stor fan av lenker, da. Endret 16. mars 2013 av Phileas Fogg 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Tittet litt på Hamilton-klokkene, syns noen av dem var svært pene Liker spessielt godt denne, X-Mach. Og X-Copter som har helikopter-tema i alle funksjonene sine Kommet frem til at jeg liker intergrert, roterende bezel. Er praktisk med en slags timer-funksjon. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hamilton er kanonklokker! Skryt over alt - solid som fy. X-Mach så veldig fin ut! Hva ligger den på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå