Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yo, jeg lurer på å handle en TAG Heuer Monaco Calibre 12 Blue Dial.. Hvis jeg ikke finner noe billigere enn den på Urverket.no vil den komme på 33k.

Hvor mye tror dere jeg kan få for den om la oss si 10 år? Jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke vil være noen investering på noen som helst måte, men hvis pengeknipa skulle inntreffe vil jeg jo gjerne ha muligheten til å få igjen litt av pengene. Vi snakker tross alt om et latterlig kjøp, og jeg kan komme til å angre..

Og vil den i så fall være lettsolgt?

Trodde denne klokken var en klassiker..? Du har ikke tilfeldigvis sett Breaking Bad?
Lenke til kommentar

Det er vel bare den nye versjonen av den opprinnelige. Kanskje jeg bare skal prøve å finne en eldre versjon.

Da må du belage deg på å betale en formue.. Den gamle varianten av Monaco er et samleobjekt som går for fryktelig mye penger, den nye taper seg voldsomt raskt i verdi og bør la seg finne på bruktmarkedet til ca halv pris.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på Steve's gamle da, hehe. Men sånn bortsett fra ebay, hvor kan man browse brukte klokker? Og hvordan blir det med toll o.l?

EDIT: http://www.finn.no/f...rchQuery=monaco

Hmmmm :hmm: Vil denne også rase i verdi? Virker da litt samle verdig? Gah, føler jeg vet litt for lite om klokker til egentlig å kunne "spekulere" i slike dyre objekter..

Endret av toro4
Lenke til kommentar

Du finner noen på Tidssonen.no, da slipper du alt moms og slikt. Der finner du også folk som er bedre egnet enn oss til å svare på spørsmålene dine. Timezone har masse, men du må regne med 25% moms og det er en viss risiko siden du kjøper fra privatpersoner. På Chrono24.no finner du mye og her kjøper du fra registrerte brukthandlere, men også her må du regne med moms.

Lenke til kommentar

Stemmer, det er fare for forfalskninger også. Jeg skal avvente litt. Denne klokkebasillen biter meg fra tid til annen før den legger seg i dvale.

Og en ting med den jeg linket til: Er det ikke litt juks å fjerne TAG fra urskiven? Det er jo TAG Heuer som har laget den selv om den skal forestille en Heuer.? Litt teit.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Forstår at Nixon ikke er merket for skikkelige klokkeentusiaster. Jeg har respekt for at mange her er entusiaster, jeg er dog ikke det, men har lyst på en kul og ikke altfor dyr klokke.

Fant denne, som jeg synes såg tøff, stilren og tidløs(enig, hfthomas?) ut:

http://www.klokker.no/nixon-sentry-ss-all-black-a356-1258.html

Det viktigste er vell at jeg liker den, den blir vell kanskje ikke likt av klokkeentusiastene? :)

Edit: Her er den: http://www.klokker.no/nixon-sentry-ss-all-black-a356-1258.html

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Definitivt ikke den styggeste Mixon-klokken der ute, men stålklokke med metallenke uten end links (altså endeledd som knytter lenken inntill urkassen) er noe få klokker får til å se spesielt bra ut - og denne gjorde det IMO ikke.

Ellers er det talende for kvaliteten at logoen er skjevtrykket selv på klokken de bruker til produktbilde, med mindre (*grøss*) det er bevisst.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du insisterer på å kjøpe drit i setdet for å se på bedre alternativer? Jeg tror altså ikke damene på skolen kommer til å rive av trusa og hoppe på deg bare fordi det står Nixon på urskiven, og jeg kommer ærlig talt ikke på noen andre grunner for å kun fokusere på det merket og prøve å finne en av de få Nixonklokkene som "går an" å ha på armen. :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

NgZ hva slags klokke vil du anbefale for at damene skal rive av seg trusa. Nå er jeg godt over skalealderen hvis dette har noe og si?

Jeg vet ihverfall at dette trusavriving og påhopping ikke virker med mitt Casio Wave Captor ur.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Definitivt ikke den styggeste Mixon-klokken der ute, men stålklokke med metallenke uten end links (altså endeledd som knytter lenken inntill urkassen) er noe få klokker får til å se spesielt bra ut - og denne gjorde det IMO ikke.

Ellers er det talende for kvaliteten at logoen er skjevtrykket selv på klokken de bruker til produktbilde, med mindre (*grøss*) det er bevisst.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du insisterer på å kjøpe drit i setdet for å se på bedre alternativer? Jeg tror altså ikke damene på skolen kommer til å rive av trusa og hoppe på deg bare fordi det står Nixon på urskiven, og jeg kommer ærlig talt ikke på noen andre grunner for å kun fokusere på det merket og prøve å finne en av de få Nixonklokkene som "går an" å ha på armen. :p

Takk for svar.

Jeg liker Nixon fordi de har passlig pris, og ser imo tøff ut. Alternativ til DEN prisen? :-)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg liker Nixon fordi de har passlig pris, og ser imo tøff ut. Alternativ til DEN prisen? :-)

Altså, hvis du har bestemt deg for Nixon så kjøp Nixon, men ikke forvent å bli omfavnet av klokkenerdene. Vi synes 2000 for en Nixon-klokke er idiotisk dyrt siden du får bedre kvalitet for mindre fra f.eks Timex eller Seiko.

Men den du lenker til er oppsiktsvekkende stygg, bare så det er sagt. Problemer med den:

* For store timemarkører

* Dårlig match mellom viserlengde og markørlengde

* Stygge visere

* Ikke endestykker på lenke - ser grusomt ut

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Min 500kronersklokke (inkludert reimen). Og ja; det er en russer med NATO-reim.

Veldig fornøyd med den, og selv om jeg ikke har hatt den lenge har den overlevd store påkjenninger da store deler av jobben min blir definert som ekstremsport av forsikringsselskapet. Den går fremdeles i samme tempo som da den var ny...et tempo som for så vidt er litt i raskeste laget.

* Ikke endestykker på lenke - ser grusomt ut

Syns ikke det var så ille, jeg. Nå er jeg uansett ikke noe stor fan av lenker, da.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tittet litt på Hamilton-klokkene, syns noen av dem var svært pene :)

Liker spessielt godt denne, X-Mach.

623124d1328849732-below-zero-x-mach-cannot-decide-need-some-opinions-plz-hamilton_x-mach.jpg

Og X-Copter som har helikopter-tema i alle funksjonene sine

hamilton-x-copter-chronograph.JPG

Kommet frem til at jeg liker intergrert, roterende bezel. Er praktisk med en slags timer-funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...