Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ute etter en diver til hverdags, men har tynne håndledd og har vansker for å finne noen som er pene samtidig budsjettvennlige, så hadde vært fint med wrist shot sammen med Seikoen. :)

Budsjett? 200kr gir en kinesisk sub-klone med automatikk, hacking og manuelt opptrekk. Med åpenbare forbehold om kvaliteten, men til to hundre er det jo litt moro.

http://www.ebay.com/itm/Men-Date-Display-Stainless-Steel-Automatic-Mechanical-Sport-Wrist-Watch-GIFT-NEW-/251062084413?pt=Wristwatches&hash=item3a7477633d

(Ja, merket er "Steel Baglesport". Etter min mening knapt verre enn Casioen.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Kvaliteten er desverre for tvilsom. Lenken er borimot ubrukelig. Har to Bagelsport klokker selv og begge er ganske laber.

Lenke til kommentar

Hvilken klokke skal jeg kjøpe?

Nixon 51-30 og 42-20 er dritkul, men litt i dyreste laget, og 51-30 er også i største laget.. Kunne godt tenkt meg en klokke i samme stil, men til rundt 2000 kr. Har dere tips til billigere klokker, tar jeg i mot det og selfølgelig :) Jo billigere, jo bedre, men vil at den skal se ut som-, og være kvalitet!

Takk :)

Lenke til kommentar

Begge de du nevner er hundre ulike modeller.. . Uansett, Nixon er imponerende lite kvalitet for pengene, og har overvekt av rimelig harry klokker. Styr unna grusom skjit som dette og dette ihvertfall (og Nixon på generell basis, egentlig) om du ikke har tenkt å kaste klokken når du er ferdig på ungdsomsskolen (eller i verste fall videregående).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Begge de du nevner er hundre ulike modeller.. . Uansett, Nixon er imponerende lite kvalitet for pengene, og har overvekt av rimelig harry klokker. Styr unna grusom skjit som dette og dette ihvertfall (og Nixon på generell basis, egentlig) om du ikke har tenkt å kaste klokken når du er ferdig på ungdsomsskolen (eller i verste fall videregående).

Ok. Er dette en generell mening om nixon i denne tråden? Er forsåvidt ferdig med både ungdomsskolen og videregåene, men hadde heller ikke tenkt på de modellene du viste. Heller sølvfarga med blå/svart bakgrunn. Police? Fosil? Hva skal jeg kjøpe da da?

Lenke til kommentar

Ok. Er dette en generell mening om nixon i denne tråden? Er forsåvidt ferdig med både ungdomsskolen og videregåene, men hadde heller ikke tenkt på de modellene du viste. Heller sølvfarga med blå/svart bakgrunn. Police? Fosil? Hva skal jeg kjøpe da da?

Tror dette er en generell mening ja. Ca annenhver måned kommer det en ny kar innom denne tråden som linker til, viser frem eller spør om tips angående Nixon. (jeg var en av de for 5-6 mnd siden)

Så kommer 3-4 av de mest aktive brukerne i tråden frem, å flamer deg for at du kunne synes at en sånn klokke er pen/kul.

Å slek går no dagan

Endret av Brotato
Lenke til kommentar

Jeg mener fossil er ett litt jalla merke. Dårlig kvalitet på reimene, glasset får riper kjapt, dårlig lakkert detaljer (lakken gikk av etter første dusj), unøyaktig fabrikkjusterte visere osv.

Men ellers er urverkene veldig stilige. Tallene og skriften på noen av klokkene er teit (etter min mening)

Lenke til kommentar

Hva skal jeg kjøpe da da?

Tydelighvis vet du ikke at det finnes en god del merker der ute.

Kanskje har du bare hørt om Nixon, Police og Fossil.

Dette er som oftest harry nisje/motemerker.

Nixon er det aller verste merket imo. Jeg synes ikke de er verdt mer enn klokkene du får kjøpt fra boder på sydentur. Det er lureri fra ende til annen.

Let litt i tråden, så finner du nok mye moro. Jeg ville prøvd å gå et stykke over 2000 kroner, og kjøpt en tidløs klokke(Tidløs klokke faktisk). Det er en investering for livet (med mindre du kjøper Nixon)

Er desverre ikke mye kvalitet under 5k.

Seiko skx007 er en god klokke, men jeg synes den har blitt litt mainstream. Ikke uten grunn det. Mye høyere kvalitet enn en Nixon til 5k

Eller så kan man spare til man får god smak og kjøpe seg en skikkelig klokke. Kommer du deg over 5k, ville jeg kjøpt meg en Stowa.

Tror dette er en generell mening ja. Ca annenhver måned kommer det en ny kar innom denne tråden som linker til, viser frem eller spør om tips angående Nixon. (jeg var en av de for 5-6 mnd siden) Så kommer 3-4 av de mest aktive brukerne i tråden frem, å flamer deg for at du kunne synes at en sånn klokke er pen/kul. Å slek går no dagan

Det finnes ingen tips angående Nixon, annet enn at du ikke bør kjøpe det. Jeg ville heller brukt alle de pengene på poteter, fordi de får du nytte av.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Tydelighvis vet du ikke at det finnes en god del merker der ute.

Kanskje har du bare hørt om Nixon, Police og Fossil.

Dette er som oftest harry nisje/motemerker.

Nixon er det aller verste merket imo. Jeg synes ikke de er verdt mer enn klokkene du får kjøpt fra boder på sydentur. Det er lureri fra ende til annen.

Let litt i tråden, så finner du nok mye moro. Jeg ville prøvd å gå et stykke over 2000 kroner, og kjøpt en tidløs klokke(Tidløs klokke faktisk). Det er en investering for livet (med mindre du kjøper Nixon)

Er desverre ikke mye kvalitet under 5k.

Seiko skx007 er en god klokke, men jeg synes den har blitt litt mainstream. Ikke uten grunn det. Mye høyere kvalitet enn en Nixon til 5k

Eller så kan man spare til man får god smak og kjøpe seg en skikkelig klokke. Kommer du deg over 5k, ville jeg kjøpt meg en Stowa.

Det finnes ingen tips angående Nixon, annet enn at du ikke bør kjøpe det. Jeg ville heller brukt alle de pengene på poteter, fordi de får du nytte av.

Har et oppfølgingsspørsmål angående Stowa klokker. Vurderer å kjøpe en Marine eller en Flieger. Noen gode råd? Har sett en god del rundt på nettet, men blir aldri visere på hvor jeg bør bestille fra..

Lenke til kommentar

Yo, jeg lurer på å handle en TAG Heuer Monaco Calibre 12 Blue Dial.. Hvis jeg ikke finner noe billigere enn den på Urverket.no vil den komme på 33k.

Hvor mye tror dere jeg kan få for den om la oss si 10 år? Jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke vil være noen investering på noen som helst måte, men hvis pengeknipa skulle inntreffe vil jeg jo gjerne ha muligheten til å få igjen litt av pengene. Vi snakker tross alt om et latterlig kjøp, og jeg kan komme til å angre..

Og vil den i så fall være lettsolgt?

Lenke til kommentar

Det nærmeste du kommer en no-brainer investering er vel en brukt Rolex Submariner.

"Investering" i den forstand at den er veldig lett omsettelig og vil ikke falle veldig mye i pris. Skal du faktisk tjene penger må du enten ha veldig flaks eller nok penger til å kjøpe helt spesielle klokker.

Endret av kevral
Lenke til kommentar

Yo, jeg lurer på å handle en TAG Heuer Monaco Calibre 12 Blue Dial.. Hvis jeg ikke finner noe billigere enn den på Urverket.no vil den komme på 33k.

Hvor mye tror dere jeg kan få for den om la oss si 10 år? Jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke vil være noen investering på noen som helst måte, men hvis pengeknipa skulle inntreffe vil jeg jo gjerne ha muligheten til å få igjen litt av pengene. Vi snakker tross alt om et latterlig kjøp, og jeg kan komme til å angre..

Og vil den i så fall være lettsolgt?

Tror ikke du kan forvente å få igjen så mye, Tag er ikke et spesielt anerkjent merke blant samlere og det er lite sannsynlig at en klokke derfra får klassikerstatus. Er du opptatt av bruktverdi kjøper du pent brukt Rolex eller Speedy moonwatch.

Om du leter etter noe som holder seg i pris må du nok heller se på Patek et al.

Til 10X prisen ;)

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Hmmm, det kan regnes som rent tap, altså. Var vel egentlig det jeg trodde.

Frister fremdeles, den er jo så jævla fet. :)

Rolex og PP er ikke helt i min smak, men kanskje.. Sånn i tilfelle, hvor er beste markedsplass for slike brukte ur?

Lenke til kommentar

Ville aldri gjort det, da. Det er flotte klokker for all del, det er bare det at den Monaco'n er i mangel på et bedre begrep, mer bad-ass. Jeg vil ha en som både er tøff og fin.

Edit: På en annen side er ikke Submariner noen pingleklokke så det gjør noe.. Ganske tøff.

Endret av toro4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...