Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har aldri hatt en ordtlig klokke før (dvs en over 250kr), og de siste årene har jeg gått uten klokke. Lurer på om jeg skal kjøpe en klokke som det er kvalitet i og funkjsonell samt stilig.

Etter litt leting tenkte jeg at jeg skal gå for:

Certina DS Multi-8 All Black. (Pris ca 5500)

http://www.certina.com/Collection/Gent-Quartz-Collection/DS-Multi-8.aspx?m=1

Er dette en klokke som er verdt pengene? Er den litt dyr til hverdags bruk? Jeg ville følt meg litt teit å gå rundt med en dyr klokke.

Lenke til kommentar

Tror det kom litt feil ut, mente at jeg føler at til min alder (20 år) så er det en dyr klokke. Forbinder/assosierer fine klokker med noe de eldre herrer går med. Er vell en variant av janteloven eller noe.

Er vell en liten følese at jeg har lyst på en kloke jeg synes er fin, som jeg vet kommer til å vare i mange år, men samtidig føler at jeg burde kjøpe en billigere klokke siden jeg på en måte føler at jeg ikke er fin nokk for klokka (vanskelig å forklare dette)

Har noen av dere erfaring med Certina? Lurte mest på om det er en bra klokke rent kvalitet messig?

Lenke til kommentar

Om du skal ha en klokke som skal vare i mange år ville jeg kjøpt noe mer klassisk enn den den der (les: ingen skjerm). Alt digitalt ser crap ut i mine øyne, og den blir ubrukelig til pene klær (sa mannen som fikk Pebble i dag).

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er Pebble? Kunne godt tenkt meg den selv, men tenker at det vil se horibelt ut på armen kontra andre ur.

Har forresten bestemt meg for å gå til innkjøp av to klokker Seiko 5 SNK809 og Casio MDV106. Få kjøpt meg noen NATOer så er jeg good to go. Leter etter et tredje ur, gjerne en firkantet urkasse og gjerne i den billige enden av skalaen altså under 700 kroner. Har noen noen forslag?

Lenke til kommentar

Snakket med en urmaker og kan få Certina DS Multi-8 til 2500kr (halv pris). Enig at det finnes tøffere klokker som (Victorinox Airboss Mechanical), men den koster 5000 mer eller noe. Det er 20 års gave jeg kan se på klokke selv, men 8000 blir jo alt for dyrt.

Personlig så synes jeg at Certina DS Multi-8 med brun lærremm ser stilig ut (selv om andre ser bedre ut) så jeg er fornøyd + at den har flere nyttige funksjoner.

Lenke til kommentar

post-152514-0-27556100-1361912104_thumb.jpg

Beklager for elendig bilde. iPhone 3gs-kamera er ikke veldig godt..

Panerai 048, som jeg har hatt siden 18-årsdag i fjor (er nå 19). Er klar over at Panerai blir sett litt på som valget til nyrike personer som ikke har peiling på klokker, og det er vel til en viss grad sant.

Men, jeg fikk klokken i gave. Hvis jeg kunne velge selv ville det muligens blitt noe annet, men skal sies at til tross for "stigma" så er jeg svært fornøyd med den.

44mm er litt stort for håndleddet mitt, men det er jo "in" med store klokker for tiden så det er ikke veldig problematisk

Lenke til kommentar

Phelge er det noen klokker du anbefaler, for må si at jeg er gansle grønn når det gjelder klokker.

Slik jeg har forstått det så er forkjellen at Quartz må bytte batteri hvert 3 år eller noe, mens automatisk lader opp et batteri på ca 38 timer når klokken beveges.

Hvis du har noen klokker å anbefale så lytter jeg med åpene ører, som sagt, ikke noen fan av metall reim. Må si jeg liker rundt metall ur, med brun lær reim. Må si at Victorinox Airboss Mechanical er den tøffeste klokken jeg har sett, så hvis du har noe lignende å anbefale i prisklassen så blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar

Helgens anskaffelser samlet på et litt bedre bilde enn det forrige...

jPohNGX.jpg

Tror nok kun én av dem vil bli brukt ;)

Jetfighter: Om du ikke gidder å styre med mekaniske klokker og bare vil ha noe som virker er det ingenting galt med å kjøpe quartz, det er bare vi her inne som er sære og snobbete og vil ha mekanikk på hånda ;)

Jeg hadde sett etter noe helt enkelt fra et klokkemerke som Longines, Tissot, Seiko e.l. Hold deg unna kles-, mote- og bilmerker.

Endret av kvasbo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du har noen klokker å anbefale så lytter jeg med åpene ører, som sagt, ikke noen fan av metall reim. Må si jeg liker rundt metall ur, med brun lær reim. Må si at Victorinox Airboss Mechanical er den tøffeste klokken jeg har sett, så hvis du har noe lignende å anbefale i prisklassen så blir jeg veldig glad.

S

Synes også Maverick GS og Chrono Classic fra Victorinox er også veldig stilige.

Skulle jeg kjøpt en klokke til som lå mellom 5000-6000,- + -,som var automatisk så må det virkelig bli Tissot Seastar 1000 automatic. Daamn, den er fine! Husker jeg så den i katalogen på flyet til England, reiv ut siden for å finne den igjen seinere men har ikke blitt kjøpt, ennå! :ph34r:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så automatisk er kun mekanikk?

kvasbo, seff er jeg fan av mekanikk :) Jobber trossalt som mekaniker(inntil jeg skal i sjøkrigsskolen)

Hva vil dere anbefale i prisklassen 2000-5000 kr? En klokke som ser stilig ut, er egnet for fart og spenning, helst radiokontrollert. Skal passe til både dress og hverdagsbruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...