Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som orientwatchusa bare sender til USA... Ser heller ikke ut som det går an å bestille fra orientwatch.com.

Skal gå det tror jeg, men kan bekrefte at longislandwatch.com sender til Norge, og de har godt utvalg på Orient.

Jeg sparer rundt 130$ totalt på de to klokkene jeg vurderer på å bestille fra longislandwatch.com. Ser det står free shipping på longislandwatch.com, regner med at dette bare er i US? Hvor mye endte du opp med i frakt/toll når du bestilte fra derfra?

Er også usikker på hvordan service/tryggheten er fra en slik forhandler kontra en den offisiell? Erfaringer?

Har vel også mulighet for å bruke shipito for å få over klokken fra OrientWatchUSA, men da forsvinner vel mye av fordelen med å bestille fra den offisielle :hmm:

Edit: Fant denne:

http://www.orient-watch.com/support/distributors.html

Vet noen om han karen her kan importere med med noenlunde lik pris som i US?

Endret av Brotato
Lenke til kommentar

Creationwatches.com har fortsatt gratis (ekspress-) frakt. Utvalget er kanskje ikke det store, og prisene er tilsynelatende litt høyere enn Long Island Watch, men de merker gjerne pakken med mindre verdi. Jeg ba om det, men det virker ikke som det er uvanlig praksis at de gjør det uansett.

Da jeg bestilte min SKX007 lå det en "proforma invoice" på pakken merket med en verdi på ca. $32 (USD, antagelig) og deklarert som "Horology item (gift)". Ettersom pakken ikke var åpnet, regner jeg ikke med å betale moms på den.

Drøyt tusen kroner ferdig levert, kom på døren etter tre dager (bestilte sent tirsdag kveld, fikk den litt før fire følgende fredag). Ikke verst av Fedex når ruten er Singapore-Kina-Köln-Paris-(Schipol)-Oslo.

(CW er åpenbart "grå import", og gir kun egen garanti på to år. Tviler dog sterkt på at det kommer til å skje noe med urverket innen overskuelig fremtid.)

Endret av AiKi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Har mer eller mindre bestemt meg for en Orient Mako med svart display nå, eventuelt en Ray.

Fant ikke de to klokkene hos creation watches, men sendte en mail med spørsmål om det var håp for at de skulle få de inn i løpet av noen uker.

Skal til england om 2 uker, så jeg tenkte å se litt etter Orient-butikker for prøvetesting, og kanskje kjøp hvis prisen ikke er helt på trynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...