Klausen Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Nye klokka kom i posten idag, trodde jeg .... ble meget skuffet da jeg åpner pakken og ser jeg har blitt tilsendt FEIL klokke, og ikke nok med det så var det klæsja på en stygg logo inne på skiva. sendte en litt "irritert" epost tilbake og sa jeg ikke kunne love at klokka var like hel når jeg returnerte den et lite bilde Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Mange av Breitlingene er fine. Å si at de er harry og rotete er bare teit. Som om de til tid og annen som dukker opp her er så fine og ikke harry... Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Nye klokka kom i posten idag, trodde jeg .... ble meget skuffet da jeg åpner pakken og ser jeg har blitt tilsendt FEIL klokke, og ikke nok med det så var det klæsja på en stygg logo inne på skiva. sendte en litt "irritert" epost tilbake og sa jeg ikke kunne love at klokka var like hel når jeg returnerte den Når de har sendt deg feil klokke så skal du vel ikke henge deg opp i at det er en logo i klokken som ikke passer deg. Hvorfor kan du heller ikke love at klokken er like hel når den kommer i retur? Er straffen overfor de som har sendt deg klokken at du pakker den dårlig inn? Om det er slik du tenker, da er du ikke mye til kunde. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Nye klokka kom i posten idag, trodde jeg .... ble meget skuffet da jeg åpner pakken og ser jeg har blitt tilsendt FEIL klokke, og ikke nok med det så var det klæsja på en stygg logo inne på skiva. sendte en litt "irritert" epost tilbake og sa jeg ikke kunne love at klokka var like hel når jeg returnerte den et lite bilde Creation Watches du bestilte fra? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det jeg faktisk èr på utkikk etter om dagen er ett enkelt dressur(ish) rundt 40mm med hvit skive. Broren min kjøpte nettopp en Hamilton jazzmaster i rose, som faktisk så veldig bra ut - men vil ha noe annet enn han. Har lurt litt på en vintage Omega, men syns 36mm som mange av dem er blir for smått for håndleddet mitt.. Det finnes jo mange alternativer Og i alle prisklasser. Kan nevne noen: Baume mercier classima (xl om du vil ha større enn 40mm) Certina DS Caimano (lav pris, og litt liten kasse. 38mm såvidt jeg husker) Longines flagship, Longines Master Tissot visodate Junghans Max Bill osv.. Er det kun til dress, så er ikke en liten pen klokke så ille. Men har du et veldig stort håndledd kan det jo kanskje se stusselig ut. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Creation Watches du bestilte fra? Plutselig ble det mer spennende å vente på pakke. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Er det kun til dress, så er ikke en liten pen klokke så ille. Men har du et veldig stort håndledd kan det jo kanskje se stusselig ut. Til dress er det fint med liten og tynn klokke, man skal ha ganske tykke håndledd før 34-36mm blir for smått. Til hverdags er det noe helt annet, selvfølgelig. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Til dress er det fint med liten og tynn klokke, man skal ha ganske tykke håndledd før 34-36mm blir for smått. Til hverdags er det noe helt annet, selvfølgelig. Ja, jeg ser sjeldent noen som har for tykke håndledd for en "liten" dressklokke. Skjer vel aldri når jeg tenker meg om. Er verre med små håndledd og store klokker. Men, mange som har hatt på seg en stor klokke kan føle at en mindre klokke blir alt for liten. Ergo, det er uvant med en mindre klokke. Endret 13. februar 2013 av hfthomas 1 Lenke til kommentar
kevral Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det jeg faktisk èr på utkikk etter om dagen er ett enkelt dressur(ish) rundt 40mm med hvit skive. Stowa Marine Auto? Kjøpes rett fra fabrikken, 5-600 EUR + frakt og moms. Straight up ETA 2824 mekanisk verk. Eneste aberet er at det tar et par måneder, siden de ikke har varelager og lager alt etter bestilling. Ganske langt unna Breitling... 2 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Er Seiko generelt sett ansett som bedre enn Orient hva rimelige, mekaniske klokker angår? Har sett litt prat om at Orient i bunn og grunn er kopiklokker, og at derfor bør unngås, men jeg er litt usikker på om det er av "etiske" eller kvalitetsmessige grunner. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Kvaliteten på Seiko vs Orient er rundt det samme. Seiko er ett av tre selskaper som har en hel avdeling som spyr ut mekaniske bevegelser i store volumer (Citizen / Miyota og Swatch / ETA er de andre). Seiko movements er "in house", men ikke unik, som gir dem stigma ved å være masseprodusert. Orients fordel (og jeg mistenker at grunnen til at Seiko holder dem uavhengig tross de eier det meste av selskapet) er at deres bevegelser er mindre vanlig og ikke solgt til utenforstående selskaper. I likhet med Rolex, de gjør et lite antall klokker som endrer svært lite i løpet av årene. Men spørs hvordan de ser ut såklart også hvis det er Seiko vs Orient. Endret 13. februar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Kvaliteten på Seiko vs Orient er rundt det samme. Seiko er ett av tre selskaper som har en hel avdeling som spyr ut mekaniske bevegelser i store volumer (Citizen / Miyota og Swatch / ETA er de andre). Seiko movements er "in house", men ikke unik, som gir dem stigma ved å være masseprodusert. Orients fordel (og jeg mistenker at grunnen til at Seiko holder dem uavhengig tross de eier det meste av selskapet) er at deres bevegelser er mindre vanlig og ikke solgt til utenforstående selskaper. I likhet med Rolex, de gjør et lite antall klokker som endrer svært lite i løpet av årene. Men spørs hvordan de ser ut såklart også hvis det er Seiko vs Orient. Bevegelser?? Er det du som er Google Translate? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Vet ikke hva du kaller movements på norsk jeg da men, uansett, er fakta. Hva er det du vil fram til egentlig? Endret 13. februar 2013 av Lami Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Stowa Marine Auto? Kjøpes rett fra fabrikken, 5-600 EUR + frakt og moms. Straight up ETA 2824 mekanisk verk. Eneste aberet er at det tar et par måneder, siden de ikke har varelager og lager alt etter bestilling. Ganske langt unna Breitling... Jeg samler på Stowa og har en limited edition av den der (håndtrukket versjon med skive av sølv). En av favorittklokkene mine, selv om jeg nok liker Chrono 1938en enda litt bedre Ja, jeg ser sjeldent noen som har for tykke håndledd for en "liten" dressklokke. Skjer vel aldri når jeg tenker meg om. Er verre med små håndledd og store klokker. Men, mange som har hatt på seg en stor klokke kan føle at en mindre klokke blir alt for liten. Ergo, det er uvant med en mindre klokke. Kjenner følelsen, men det ser bra ut Har faktisk en Stowa som en av dressklokkene mine, men det er en vintagevariant fra rundt krigen. Anbefaler merket, her er mine Stowaer: 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Er Seiko generelt sett ansett som bedre enn Orient hva rimelige, mekaniske klokker angår? Har sett litt prat om at Orient i bunn og grunn er kopiklokker, og at derfor bør unngås, men jeg er litt usikker på om det er av "etiske" eller kvalitetsmessige grunner. Kommer helt an på hvilke modeller du sammenligner med. Merkemessig er de omtrent på likt nivå. Jeg ville altså gått etter utseende. Kjenner følelsen, men det ser bra ut Har faktisk en Stowa som en av dressklokkene mine, men det er en vintagevariant fra rundt krigen. Anbefaler merket, her er mine Stowaer. Fin samling det der! Stowa er også på listen min for kjøp av dressklokker. Bare trur ikke jeg kan få noe prisreduksjon på Stowaer kontra mange andre merker. Handler ikke klokker på fullpris Endret 13. februar 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Er litt keen på en "NOMOS Tangente", noen som har noe erfaring på hvordan NOMOS er? Har gått med noe så artig som en DS Podium" i noen år nå. Hvordan vil de føles kvalitativt iforhold til hverandre om det er mulig å svare på det. 1 Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Er litt keen på en "NOMOS Tangente", noen som har noe erfaring på hvordan NOMOS er? Har gått med noe så artig som en DS Podium" i noen år nå. Hvordan vil de føles kvalitativt iforhold til hverandre om det er mulig å svare på det. Jeg er med på Tidssonens passaround med en Nomos Club Datum, og hadde den en liten stund. Den varr fantastisk, jeg skal ha en Nomos etterhvert! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg samler på Stowa og har en limited edition av den der (håndtrukket versjon med skive av sølv). En av favorittklokkene mine, selv om jeg nok liker Chrono 1938en enda litt bedre Har lyst på en Stowa Antea. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg er med på Tidssonens passaround med en Nomos Club Datum, og hadde den en liten stund. Den varr fantastisk, jeg skal ha en Nomos etterhvert! Har litt lyst på en Nomos jeg også, men er småkritisk til å kjøpe inhouseverk fra små produsenter. Pes å få reparert. Har lyst på en Stowa Antea. Jeg óg, den står på lista over planlagte kjøp Antakeligvis en 365. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå