NgZ Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Haha, sorry, gadd ikke trykke på bildet, og så på mobilen. Så ut som en av amphibiane med sort skive som ble postet for litt siden i mini-versjonen av bildet. Endret 8. februar 2013 av NgZ Lenke til kommentar
epifant Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Hva synes dere om denne klokken? Jeg har ekstremt lyst på den, men kommer ikke til å få råd til den på enda noen år, så ser etter noe i samme stil til en billigere penge. Har sett veldig mye rundt, men det jeg finner liksom ikke noe jeg liker. Noen som har tips? Om ikke du MÅ ha kronograf er jo Automaticen også veldig lekker og +/- halve prisen. Endret 9. februar 2013 av epifant 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Psht, kjedelig ETA 2824-2. Ikke at Valjoux 7750 er så MYE mer spennende - faktisk var prisforskjellen litt overraskende. Men så er jo også Max Bill Chrono ganske dyr om du bare tenker på delene den er laget av. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Min nye klokke, en Longines Legend Diver. Om klokken er ukjent er dette en eksakt kopi(nesten) av et dykkerur fra 50-tallet, laget for en dypvannsekspedisjon med ubåten Trieste. Med indre bezel blir ikke klokken så "klumpete" noen divere kan bli. Uret fungerer derfor godt med skjorter, og hvis jeg putter på en nato fungerer den også som en sommerlig klokke. Med en mesh-lenke får det også en ganske kul look. Foreløpig bruker jeg reimen som klokken kommer med. Mange har problemer med denne, og mener kvaliteten ikke er der(syntetisk reim på klokke til 15k). Jeg mener den fungerer ganske bra. Uansett, nok prat, noen bilder! En liten eske Obligatorisk wristshot med blitz og vinterblek hud 3 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Har skikkelig lyst på en automatisk klokke som kan brukes til alt av dykking og litt mer aktivt bruk, men som samtidig ser pen ut. Noen som har merker å anbefale? Liker Victorinox sin Airboss Mach 8 og Infantry Vintage Mechanical selv om disse foreløpig er langt utenfor min prisklasse. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Seiko 5 Sports Submariner Automatic. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Den var ikke dum, men liker ikke heeeelt sånn utenbords "bezel" eller hva den svarte tall-skiva rundt heter. Føler klokka blir litt stor og mister sin egentlige funksjon som er å holde tida. Hva slags nasjonalitet er det som er best på klokker? Leste et sted at Sveitserne alltid har holdt den posisjonen, men at japanerne stadig kommer innpå. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hvis du skal bruke den til dykking er jo faktisk bezelen sin funksjon å holde dykketiden... Så at den mister sin egentlige funksjon er litt rart å si. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hva legger du i "ser pen ut"? Mach 8 gjør seg jo dårligere til dress/skjorte enn rene divere, så det er tydeligvis ikke "formell" eller "passer til penere antrekk" du mener, og da er "pen" ikke noe annet enn et veldig subjektivt uttrykk. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hmm, kanskje jeg formulerte meg litt feil Vil ha en klokke som kan brukes til dykking, men som også ser pen ut (ja, subjektivt). Dersom den kom med f. eks en stoppeklokke eller lignende hadde jeg likt det. Vet at tallskiven på utsiden skal holde dykkertiden, men av en eller annen grunn er jeg ikke så glad i den? Vil en klokke med "waterresistant" til f. eks 100 meter holde til slikt? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Altså, DETTE er en PEN klokke: Begge de du nevner er jo røffere varianter. Nei, 100m water resistant holder ikke til å dukke med. Er klokken i det hele tatt markedsført med Water Resistant/WR etc. rating, er det stort sett bare å styre unna. Du vil sannsynligvis heller ikke finne noen med chrono-funksjon. Vil du ha en uten bezel, er det jo f.eks. en mulighet å bytte ut bezelen på en SKX007 eller en del andre seikoer, med en glat stålkant. Men var jeg deg, tor jeg heller jeg ville kjøpt to. Endret 10. februar 2013 av NgZ Lenke til kommentar
Essem Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Elsker Junghans-klokker. Denne er jo nesten prfekt: Endret 10. februar 2013 av -drugiS- Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg vurderer en automatic. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hvor mye koster det å bytte glass på en klokke, mineralglass som er skrapt opp. Går det an å bytte til safirglass. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Tja. Hvis det er en populær Seiko, får du kjøpt safirglass fra Hong Kong til 50-60 USD inkl frakt, pluss pakninger til 15-20 USD, pluss jobben (jeg har betalt 3-400 kroner inkl trykktesting). Hvis det er en annen klokke får du nesten høre med urmaker, men regn med at du blir flådd. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Elsker Junghans-klokker. Denne er jo nesten prfekt: Den står på ønskelisten min. Litt dyr, mn deilig. 1 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Tror Vostoken går i overkant fort. Er det noen måte man kan stille tiden tilbake uten å måtte gå igjennom hele datospekteret? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 SKX009 med pepsibezel - kult eller ukult? Må innrømme jeg glatt kan bli god venn med en slik på gummirem. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Den type slange-formete gummireimene på de Seiko'ene er ikke særlig digge etter min mening. De er OK hvis du går i t-skjorte, annet er bare stress. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Tenker å ha den som "sommerbeater", så det er altså snakk om en del båtkjøring og loffing i piquet. Også ser den rimelig frekk ut på nato også... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå