Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til en klokke som tåler litt ekstra, men som samtidig kan brukes sammen med et finere antrekk?

Jeg trenger en vanntett, ripesikker og ikke minst støtsikker klokke som ikke ser helt på trynet ut, og som ikke er så voldsomt dyr.

Jeg har små hender og tynne håndledd så klokken kan ikke være så veldig stor. Prismessig har jeg ikke bestemt meg, kom gjerne med forslag i forskjellige prisklasser, men tenk på at jeg fort kan finne på å ødelegge klokken etter ikke så alt for mange år.

Har allerede klokke til dress, men den er jeg så redd for at jeg ikke tør å bruke den til noen andre anledninger.

Lenke til kommentar

Har blitt mye spørsmål fra min side i det siste, men må nesten spørre enda litt mer. Noen som har anbefaling på urmaker i Bergen som kan ta service på manuelle klokker? Hvis ingen har noen gode anbefalinger tror jeg kanskje at jeg venter til jeg er tilbake i Oslo. Antar at utvalget er noe bedre der.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en klokke som tåler litt ekstra, men som samtidig kan brukes sammen med et finere antrekk?

Jeg trenger en vanntett, ripesikker og ikke minst støtsikker klokke som ikke ser helt på trynet ut, og som ikke er så voldsomt dyr.

Jeg har små hender og tynne håndledd så klokken kan ikke være så veldig stor. Prismessig har jeg ikke bestemt meg, kom gjerne med forslag i forskjellige prisklasser, men tenk på at jeg fort kan finne på å ødelegge klokken etter ikke så alt for mange år.

Har allerede klokke til dress, men den er jeg så redd for at jeg ikke tør å bruke den til noen andre anledninger.

Jeg har selv lett litt etter det samme, og jeg anbefaler å sjekke ebay og andre lignende steder ofte. Det er ofte man finner forholdsvis pene klokker til et par hundre kroner, og da er det jo ikke så fryktelig farlig når du knuser den om sju måneder.

Lenke til kommentar

Har blitt mye spørsmål fra min side i det siste, men må nesten spørre enda litt mer. Noen som har anbefaling på urmaker i Bergen som kan ta service på manuelle klokker? Hvis ingen har noen gode anbefalinger tror jeg kanskje at jeg venter til jeg er tilbake i Oslo. Antar at utvalget er noe bedre der.

Tusen Tikk er rimelig og dyktig men bruker evigheter.
Lenke til kommentar

Hva er å anbefale av typ billigere automatiske klokker? Jeg har ikke råd til å legge flere tusen i en klokke for tiden, og jeg regner med at jeg heller ikke vil få noe jeg kan forvente å ha i mange år.

Har kikket litt på Getatwatches og Parnis. Er dette bare dritt som man burde holde seg langt unna, eller er det helt OK valuta for pengene?

Lenke til kommentar

Seiko er gode billige automatiske. Noe billigere automatiske klokker enn det trur jeg ikke jeg ville kjøpt. Pga at det er noe av det beste "alle" har råd til(sammen med citizen kanskje)

Har så sykt lyst på en Tag Hauer, men er ungdom og tviler på at jeg får lov til å bruke så mye penger på en klokke. Kan selge de jeg har, da får jeg nesten råd til en.. :/

Sjekk ebay eller vent til du blir eldre

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Vostok amphibian (med "president case" med plass til 22mm) er faktisk ikke noe dumt valg, om klokken ikke må være for nøyaktig. Laget for å vare lenge og kunne repareres med sigd og hammer og smøres med traktorolje. Får dem for ca ~5-600kr på ebay.

Seikoene som skx007 er langt bedre klokker selvfølgelig, men jeg synes faktisk vostok amphibianene er artige og...

Lenke til kommentar

Jeg bestilte nettopp en Vostok amphibian. Var absolutt ikke noe sånt jeg var ute etter, men ble helt forelsket i den stygge dykkeren de har i logoen sin.

Kom på 450 kr inkludert frakt. Kanskje jeg må betale moms i tillegg, men det blir i så fall første gang jeg har vært så uheldig.

Lenke til kommentar

Sjekk ebay eller vent til du blir eldre

Skjekker eBay en tid til annen. Mange gode deals der, men så stress med toll, moms og det satans dritet der.. Til jeg blir eldre ja, er ikke så ung nå så blir vel om noen måneder da hvis du skjønner. :)

Ellers har jeg en Tag Hauer i siktet mitt atm! Den skal INGEN få! Veldig billig og fin klokke. :wee:

Usikker på hva jeg får solgt mine klokker for da. Teit å selge flere klokker for å få en. :p

Lenke til kommentar

Jeg bestilte nettopp en Vostok amphibian. Var absolutt ikke noe sånt jeg var ute etter, men ble helt forelsket i den stygge dykkeren de har i logoen sin.

Kom på 450 kr inkludert frakt. Kanskje jeg må betale moms i tillegg, men det blir i så fall første gang jeg har vært så uheldig.

Grattis med et godt kjøp. Hvilken selger kjøpte du fra? Jeg kjøpte fra zenitar, og den ble sendt i en tykk konvolutt med frimerker på. Med mindre den blir stoppet for å sjekke om det er østeuropeiske dopingmidler i, tror jeg det skal noe til at den stoppes. Link til modellen du kjøpte? Jeg gikk for den enkle lyseblå med hvit dykker på. Blingset dessverre, og fikk ikke president-kassen med 22mm lug-bredde. Ble litt for mange faner oppe samtidig, gitt. NB: Du MÅ kjøpe noen NATO-reimer eller lenker til. Lenken som følger med disse klokkene er virkelig, virkelig ræva.

Kjøpte derfor to 18mm NATO-remmer til den, og brukte den tilnærmet hver dag i sommer mens skx007-en var på service. Flott som sommer-beater. :) Nå har jeg lyst å kjøpe ny bezel som tar seiko skx007 bezel-inserts til $44, nesten like mye som klokken selv. Og en Mesh-lenke... Men aller først har jeg litt lyst å la skx007en få en Super Engineer II-lenke fra tungchoy. Til 87$. Det er jo tross alt bare en tredjedel av det den klokken koster. Er imidlertid skeptisk til om en 127 grams lenke på en 100grams klokke blir litt drøyt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Kjøpte fra VOSTOK-watches-from-RUSSIA/moscowtime1980. Gikk for en svart med hvite tall og hvit dykker. Svart gummireim. Kjøpte også en Military Komandirskie fra samme selger. Denne med hvit skive og svarte tall. Svart skinnreim.

Vet egentlig ikke om jeg kjøpte de jeg hadde mest lyst på. Kjøpte først, sjekket rundt etterpå.

Takker for tips om reimer!

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...