festen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Pulsklokke til hverdags er like ille som joggesko eller sykkelbukse til hverdags. Skulle kanskje hatt en digital klokke som egnet seg til hverdagsbruk. Det er jo Casio igjen da, men det klinger kanskje litt dårlig? Så vet ikke om du har noe forslag? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Skulle kanskje hatt en digital klokke som egnet seg til hverdagsbruk. Det er jo Casio igjen da, men det klinger kanskje litt dårlig? Så vet ikke om du har noe forslag? Jeg synes ikke det finnes fine digitalklokker, men G-shock er veldig mye bedre enn puls. Lenke til kommentar
blyfot123 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! Jeg har en 25 år gammel Datejust oyster perpetual som jeg går med til vanlig. Den benyttes hver dag, den og utsettes for litt mer enn den trolig burde, da den i tillegg kommer med en del sentimental verdi Jeg vurderer derfor å ønske meg en ny pen sportsklokke til jul og 18årsdag samlet. Pristaket er på 12-15k, og jeg har allerede sett meg ut Tag Heuer Aquaracer WAN2110. Er det noen som har noen erfaringer med denne klokken? Det hadde også vært flott om dere kunne kommet med noen andre forslag Det MÅ være automatisk urverk (ikke kvarts), og den må ha stållenke. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Sry! Har ikke hatt Tag Heuer så kan ikke komme med noen gode argumenter for å kjøpe den klokken eller noen andre i prissjiktet 12-15k. Endret 11. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Vel, det er en Submariner-klone med ETA-verk blant andre Submariner-kloner med ETA-verk.. 1 Lenke til kommentar
blyfot123 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Du formulerer deg som om du er negativ til ETA-verk. Hva er det som er negativt med ETA-verk? Var innom Per Christensen i Oslo i dag, og de skulle ha 14450 kr for klokken. Bjerke hadde den ikke inne, da den hadde utgått fra deres sortiment. Men så fant jeg den på urverket.no til 10400kr, så der var det jo virkelig noe å spare. http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-black-dial-bracelet-p-9906.html Er urverket.no troverdig, eller selger de falske klokker? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Det er ikke noe negativt med ETA-verk i seg selv, men en Submariner-klone med ETA-verk er kanskje ikke det mest spennende valget.. Lenke til kommentar
blyfot123 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Det kan jeg være enig i. Har du noen bedre og mer spennende forslag? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Nytt eller brukt? Fra butikk i Norge eller nett? Jeg synes Sinn U1 er barsk, den er jo også ETA-basert, men har et noe mer særpreget design. Jeg liker også den nye Rado D-Star 200. Endret 12. desember 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
blyfot123 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Den Radoklokken var faktisk veldig fin! Har ikke hørt om merket, og fant heller ikke så mye informasjon om det, men selve klokka var veldig flott i blå. Vet du sånn ca hva prisen ligger på? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) De har den på Thune på Egertorget og urmakeren i Torggata rett nedenfor Glasmagasinet, koster ca 13k. Du finner (selvfølgelig) noe info om Rado på wikipedia. Endret 12. desember 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Hvor lenge pleier mekaniske klokker å holde seg? F.Eks. Seiko SKX007. Kan man "trekke" opp en SKX007? Endret 12. desember 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Nå skal jeg gå litt i mot trådens "verdi", og spørre om noen vet om en grei klokke som inneholder pulsmåling, som ikke koster allverdens? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Hvor lenge pleier mekaniske klokker å holde seg? F.Eks. Seiko SKX007. Kan man "trekke" opp en SKX007? Vanskelig å si noe om, men dersom du tar godt vare på den og gir den en service i ny og ne (er ikke nødvendigvis snakk om veldig ofte) så kan du nok ha den resten av livet. Avhengig av behandlingen den får selvsagt. SKX007 kan ikke trekkes opp manuelt nei. Endret 13. desember 2012 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hvis du tenker på gangreserve, altså hvor lenge den går etter den har blitt brukt, ligger den på ca 44 timer for Seiko SKX007 og det er ganske vanlig, ca det samme som standard-ETA'ene og mange andre. Du får klokker med lengre gangreserve, men de koster ganske mye mer. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hei! Jeg har en 25 år gammel Datejust oyster perpetual som jeg går med til vanlig. Den benyttes hver dag, den og utsettes for litt mer enn den trolig burde, da den i tillegg kommer med en del sentimental verdi Jeg vurderer derfor å ønske meg en ny pen sportsklokke til jul og 18årsdag samlet. Pristaket er på 12-15k, og jeg har allerede sett meg ut Tag Heuer Aquaracer WAN2110. Er det noen som har noen erfaringer med denne klokken? Det hadde også vært flott om dere kunne kommet med noen andre forslag Det MÅ være automatisk urverk (ikke kvarts), og den må ha stållenke. http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-calibre-s-regatta-blue-dial-p-3440.html Jeg er veldig fornøyd med denne. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Men Calibre S er kvarts.. Hvis jeg skulle ha en Tag Heuer i den prisklassen ville jeg gått for en i Link-serien, den lenken er veldig behagelig å ha på. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Ah, my bad. så ikke at han ikke ville ha kvarts. Jeg synes ikke lenken til link serien er så veldig fin, men det er smak og behag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Hvis du tenker på gangreserve, altså hvor lenge den går etter den har blitt brukt, ligger den på ca 44 timer for Seiko SKX007 og det er ganske vanlig, ca det samme som standard-ETA'ene og mange andre. Du får klokker med lengre gangreserve, men de koster ganske mye mer. Var gangreserve jeg tenkte på ja, formulerte meg dårlig. 44 timer er jo tilstrekkelig med tid. Begynner klokken å gå saktere når den nærmer seg lite strøm? Freebird: takker for svar, dårlig/manglende formulasjon fra min side. Endret 13. desember 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Merk at det varier en del i praksis. Min SKX007 har definitivt ikke 44 timers gangreserve etter en vanlig dags bruk. Kan hende man oppnår det hvis man setter den i en winder og får trukket den opp maks, men selv på mine aktive dager lir ikke min trukket opp så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå