Lami Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Vedder en tier på at Lami fikk Tissot-klokke til konfirmasjonen i vår. Når får jeg tieren min? Sender du den i posten? Og hva med alle de 7 andre idiotene som likte innlegget, får jeg fra de også? Fæn, trodde aldri jeg kunne få penger fra dette forumet. Men så du prøver å si at Tissot ikke er et bra klokkemerke med god kvalitet? Huff Tissot var faktisk min første skikkelige klokke. Jeg har hatt den i flere år og standen på den er jo som ny. Kvaliteten er utrolig for pengene. Endret 10. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
kevral Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Må vi ta den diskusjonen om igjen? For alle andre enn oss spesielt interesserte er kvartsverk en voldsom oppgradering. Mer nøyaktig, stopper ikke hvis du ikke bruker den på en stund, trenger bare et batteriskift en gang i blant i stedet for service.. Det må være lov til å svare som om man blir litt provosert av påstanden at "X er alltid en sikker vinner" - når X er et vilt overpriset motetilbehør som tilfeldigvis også viser tiden. Klokker som ikke er laget av klokkeprodusenter er griseharry, ikke "alltid en sikker vinner". Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Men så du prøver å si at Tissot ikke er et bra klokkemerke med god kvalitet? Huff Tissot var faktisk min første skikkelige klokke. Jeg har hatt den i flere år og standen på den er jo som ny. Kvaliteten er utrolig for pengene. Jeg sier forsåvidt ikke noe som helst om Tissot som klokkemerke, verken ene eller andre veien, bare om deg 1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Du går på videregående, du kan umulig ha hatt den i så fryktelig mange år, og det dreier seg om en enkelt klokke, du kan knapt si noe om kvaliteten på Tissot generelt. Jeg har ingen formening om Tissot (hadde noen spurt meg om hva Tissot var før du postet hadde jeg ikke kunnet svare), men ditt anekdotiske bevis kan ikke brukes som et argument på hvorfor Tissot lager gode klokker. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Litt Ot, men er det bare meg som ikke får opp bildet? Skjer hver gang noen hotlinker til funnyjunk Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har ingen formening om Tissot (hadde noen spurt meg om hva Tissot var før du postet hadde jeg ikke kunnet svare), men ditt anekdotiske bevis kan ikke brukes som et argument på hvorfor Tissot lager gode klokker. ...men at man ikke kjenner til Tissot kan definitivt benyttes som et argument for at man ikke er en man bør høre på når det gjelder klokker! 2 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Nei, for all del. Jeg har ikke noe særlig kunnskap om klokker, jeg stiller meg bare tvilende til Lamis argumenter. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg sier forsåvidt ikke noe som helst om Tissot som klokkemerke, verken ene eller andre veien, bare om deg Når får jeg tieren min? Siden du virket så utrolig sikker på at jeg var konfirmert i vår og fikk da min første Tissot, lol Du går på videregående, du kan umulig ha hatt den i så fryktelig mange år, og det dreier seg om en enkelt klokke, du kan knapt si noe om kvaliteten på Tissot generelt. Jeg har hatt den i flere år. Tror det er 5 år nå. Familien min har flere Tissot klokker, kvaliteten på dem alle er utrolig god. Ingen "bad feeling" når det gjelder kvalitet på hverken lenke eller selve klokken som kassen og urverk. Jeg har ingen formening om Tissot (hadde noen spurt meg om hva Tissot var før du postet hadde jeg ikke kunnet svare), men ditt anekdotiske bevis kan ikke brukes som et argument på hvorfor Tissot lager gode klokker. Say no more. At du aldri har hørt eller tatt på en Tissot er ihvertfall ikke et bedre argument på hvorfor Tissot lager gode klokker. Kanskje du skal kjøpe deg en Tissot, eller er det ikke for simpelt? Jeg tror de selger simple klokker. Eller dyre? Ja, du kommer ihvertfall ikke til å sitte igjen med "faen, dette var drit for penga!" Tissot har over 159 år med historie og erfaring og gir utrolig mye for pengene. End of the story. What makes Tissot stand out from other brands? It was one of the most important players in Swatch group evolution and hence holds a special place in horological evolution of the world and the entire swiss watch industry resurrection [refer especially to plastic movts for Swatch watches and merger with Omega laying down strong foundations of Swatch Group and other such milestone events] Other than that, they are fabulous watches, highly appealing designs (to me), at very reasonable prices from a very reputable and historic maker (since 1853)...what better can one ask for?..and seriously, for reliability and prestige at a very good price, Tissot stands out from all other brands. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Haha, du bare gjør poenget mitt klarere og klarere for hvert ord du skriver, Lami. At du ikke har kapasiteten til å forstå helt enkle språkbilder får så være, jeg antar at normalt oppegående mennesker skjønner det. 5 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 nybegynnerspørsmål fra meg her: Jeg finner ofte klokker som jeg tenker jeg vil kjøpe, men så ser jeg det er mineralglass. Lager ikke det veldig mye riper? Kan man isåfall få byttet til safir hos en urmaker? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 At du aldri har hørt eller tatt på en Tissot er ihvertfall ikke et bedre argument på hvorfor Tissot lager gode klokker. Kanskje du skal kjøpe deg en Tissot, eller er det ikke for simpelt? Jeg tror de selger simple klokker. Eller dyre? Ja, du kommer ihvertfall ikke til å sitte igjen med "faen, dette var drit for penga!" Jeg har ikke argumentert for at Tissot lager hverken gode eller dårlige ur, jeg stiller meg bare spørrende til din argumentasjon. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 jeg antar at normalt oppegående mennesker skjønner det. Helt klart. 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg har hatt en Swatch klokke siden jeg var 3 år gammel. Den funker enda. Det må bety at Swatch er det beste merke på jord!!!!!! Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Det må bety at Swatch er det beste merke på jord!!!!!! Skal du ha en solid, billig og stabil klokke med et kvalitetsurverk så er ikke det et helt usant utsagn. 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Haha, du bare gjør poenget mitt klarere og klarere for hvert ord du skriver, Lami. At du ikke har kapasiteten til å forstå helt enkle språkbilder får så være, jeg antar at normalt oppegående mennesker skjønner det. Hvor er tieren min? Nåja, tror ikke du skal snakke så høyt om "normalt oppegående mennesker skjønner det". Ellers, du har gjort det helt klart i andre tråder hva du synes om meg. Hvor lenge skal du tyte som en kjerring om meg? Jeg har ikke argumentert for at Tissot lager hverken gode eller dårlige ur, jeg stiller meg bare spørrende til din argumentasjon. Hvorfor stiller du deg spørrende til min argumentasjon da? Du stiller faen ikke spørsmål til annen argumentasjon her, så. nybegynnerspørsmål fra meg her: Jeg finner ofte klokker som jeg tenker jeg vil kjøpe, men så ser jeg det er mineralglass. Lager ikke det veldig mye riper? Kan man isåfall få byttet til safir hos en urmaker? Lager ikke veldig mye riper, er bare mindre motstandsdyktig mot riper, dermed lettere å få ripe, men at du vil få en klokke som ser ut som at den har vært raspet opp på glasset er vel lite sannsynlig. Selv har jeg ikke en eneste ripe i klokken min med mineralglass, men er dog litt mer forsiktig enn hvis jeg bruker en med safir Endret 10. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Helt klart. Men basert på en enkelt klokke fra min egen erfaring blir litt vagt. Det var et poeng jeg skulle frem med til de over der altså. Så skal det sies at jeg har hatt flere swatch som har blitt ødelagt enn de som har overlevd. Men, det er pga dårlig bruk. (skulle ikke hatt klokker på b. og u. skole) Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Vil helst slippe å kjøpe en klokke som ikke er vanntett, ikke greier å stille tiden selv og Ikke generer sin egen energi, helst skal det ikke koste så mye heller, være behagelig å ha på armen, ikke for tung, og den skal ikke minst se bra ut. Endret 11. desember 2012 av festen Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Vel, hadde vi bodd lenger sør i verden, kunne du kjøpt en Casio Solar G-Shock Radio eller hva den heter. Her oppe får den hverken nok lys eller nok radiobølger hvis du beveger deg nord for Trondheim. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Vel, hadde vi bodd lenger sør i verden, kunne du kjøpt en Casio Solar G-Shock Radio eller hva den heter. Her oppe får den hverken nok lys eller nok radiobølger hvis du beveger deg nord for Trondheim. Bortsett fra at den mangler pulsfunksjon og GPS er det perfekt. Du mener sol funksjonen gjør at den fungerer dårligere enn en klokke uten sånn funksjon? Har litt ulike Garmin klokker, men det er kjedelig det også, og de må lades, men unntak av en av dem. Har sett på Suunto, men syns ikke de er noe særlige heller. Det skulle vært et bedre alternativ til Casio, Garmin og Suunto (som stort sett er alt for store), hva nå det er? Endret 11. desember 2012 av festen Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Garmin og Suunto lager ikke klokker, de lager treningsutstyr. Det er viktig å vite om forskjellen så man ikke dummer seg ut ved å gå med treningsutstyr når man ikke er på trening. Pulsklokke til hverdags er like ille som joggesko eller sykkelbukse til hverdags. Endret 11. desember 2012 av kvasbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå