Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Du betaler postens tollgebehandlingsgebyr som er noe sånt som 230kr for varer over 1000kr, tror jeg.I tillegg betaler du mva, som er på 25% av varens verdi+frakt. (untatt der varen i se selv er under 200kr, men dt er jo ikke tilfelle her.) Den øverste er laget i Japan, noen foretrekker det. Ellers kommer det jo an på hvilke av dem du liker utseendemessig. Den nederstevil jo kanskje fungere dårligere til penere antrekk (skjorte), men de er generelt noe de fleste (dessverre) har slutte å bry seg om, så du trenger ikke tenke alt for mye på det. Men du kan definitivt ikke bruke den nederste til dress. Hvordan betales tollbehandlingsgebyr og mva da? Edit: Er den "refleksene" så sterke som her? Ser ut som jeg bør skaffe meg en brun lærreim, eller kjøpe klokken med Oyster reim. Endret 22. november 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Betales når du henter pakken på postkontoret. Dersom det er UPS, DHL, TNT eller FedEx som leverer, pleier de å sende en regning i posten. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Jeg vet ikke om jeg ville ha valgt noen av de. Syns de ligner for mye på Rolex .... fordi de har svart skive og dykkerbezel, da, eller? Det er ikke noe problem å finne en Seiko i dag som koster omtrent like mye som en Rolex Submariner, med et urverk som er latterlig mye mer avansert enn det i en Rolex Submariner - og som har sin helt egen nesten-50-år-lange stamtavle med profesjonelle dykkerur. Endret 22. november 2012 av kevral Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Ser ut som det er FedEx som leverer, prisen blir jo litt annerledes da Tror jeg går for K modellen, til tross for kjip lenke. K blir 600kr billigere med lenken jeg vil ha, enn J med lenken jeg vil ha Endret 22. november 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Masus91 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) .... fordi de har svart skive og dykkerbezel, da, eller? Det er ikke noe problem å finne en Seiko i dag som koster omtrent like mye som en Rolex Submariner, med et urverk som er latterlig mye mer avansert enn det i en Rolex Submariner - og som har sin helt egen nesten-50-år-lange stamtavle med profesjonelle dykkerur. Ja, akkurat det som er poenget at de Seiko klokkene ser ut som noen jalla "homage" klokker etter Submariner. Det har ikke noe med pris eller urverk å gjøre? Seiko er jo bra klokker det, men jeg tenker på designet? Endret 22. november 2012 av Masus91 Lenke til kommentar
kevral Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Homage? Virkelig? 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ser ut som det er FedEx som leverer, prisen blir jo litt annerledes da Har ingen erfaring med FedEx, men vet at DHL dikter opp egne gebyrer til den store gullmedajlen. Oysterlenken er nok en egod idé. Finnes også mange aftermarket/tredjepartslenker til disse. Anvil, SuperOyster og diverse andre. Man kan også prøve seg men en "mesh"-lenke, men de er ganske elsk/hat. Kevral@: Ikke mobb de blinde, eller ikke mat trollet. Uansett samme resultat. Lenke til kommentar
Masus91 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Homage? Virkelig? ja, jeg syns virkelig det. Endret 22. november 2012 av Masus91 Lenke til kommentar
kevral Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Alle svarte dykkerur er kopier av Rolex, altså. OK, da sier vi det. Lenke til kommentar
kevral Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Angående FedEx: såvidt jeg husker skal de ha litt over 100 kr. for å fortolle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Angående FedEx: såvidt jeg husker skal de ha litt over 100 kr. for å fortolle. Hva skal man betale i tollavgift? Er 100kr fortollingsavgift eller tollbehandlingsavgift eller er de to tingene det samme? Fant ut at klokker er tollfrie varer. Fant ut at klokken på 1122kr vil koste 1400kr med mva. Hvilke avgifter kommer utenom det man betaler for klokken og frakt (som er gratis). Er virkelig noob på dette, og foreldrene mine har heller ikke bestilt mye i fra utlandet. Edit: Må FedEx fortolle varen selv om varen er tollfri? Endret 22. november 2012 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Ja, akkurat det som er poenget at de Seiko klokkene ser ut som noen jalla "homage" klokker etter Submariner. Det har ikke noe med pris eller urverk å gjøre? Seiko er jo bra klokker det, men jeg tenker på designet? Din påstand er altså at Rolex var de første som laget et dykkerur med sort bezel? Lenke til kommentar
LasH Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Lurer på å kjøpe meg en Certina DS 1. Er det noe å hente på å bestille den fra utlandet, eller er det like greit å bare kjøpe den hos en forhandler i Norge? Lenke til kommentar
kevral Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hvilke avgifter kommer utenom det man betaler for klokken og frakt (som er gratis). Er virkelig noob på dette, og foreldrene mine har heller ikke bestilt mye i fra utlandet. Edit: Må FedEx fortolle varen selv om varen er tollfri? Varen må til fortolling, men du ender bare opp med å betale mva + fortollingsgebyr. Du betaler klokken direkte til Creation, og så kommer FedEx på døren med den noen dager senere. En uke eller tre senere kommer det faktura til deg i posten på mva + gebyr. Det blir ikke mange hundre kroner for en SKX007. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Takker for et veldig godt svar Har forstått den biten nå. Lenke til kommentar
Masus91 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Din påstand er altså at Rolex var de første som laget et dykkerur med sort bezel? Nei? Noen mener at Blancpain Fifty Fathoms var den første i "Submariner" stilen. Samtidig hvem er mest kjent for sine dykkeur da? Endret 22. november 2012 av Masus91 Lenke til kommentar
Masus91 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Lurer på å kjøpe meg en Certina DS 1. Er det noe å hente på å bestille den fra utlandet, eller er det like greit å bare kjøpe den hos en forhandler i Norge? Du får DS 1 for 1100 kr billigere på Urverket.no enn hos Thune, men grunnen er vel at urverket.no ikke er AD heller Lenke til kommentar
fkm Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Nei? Noen mener at Blancpain Fifty Fathoms var den første i "Submariner" stilen. Samtidig hvem er mest kjent for sine dykkeur da? Hvem som er mest kjent er irrelevant. Skal man følge din logikk er ikke en sub noe annet enn en "jalla homage-klokke", fordi den ligner på en annen klokke som eksisterte før den. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Bare sånn helt tilfeldig, klokker i gullfarge ala dette, tacky much? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Tacky i gullfarge, litt mindre tacky i ekte gull. Men det kommer ann på uret igjen. "Gull"-Invicta blir ikke helt det samme som en gull-daytona. Heldigvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå