callemacody Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 http://www.groupon.no/deals/online-store/Theorema/9718486 Noen som har noen kommentarer til disse klokkene, trenger i utgangspunktet en herreklokke, er nå blitt 26 år og går fremdeles uten klokke. Noen som har noen tips til hva som er en "voksen men stilig kombinasjon"? Sølvklokke med Brun skinnreim f.eks, eller er gull bedre? Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 http://www.groupon.n...heorema/9718486 Noen som har noen kommentarer til disse klokkene, trenger i utgangspunktet en herreklokke, er nå blitt 26 år og går fremdeles uten klokke. Noen som har noen tips til hva som er en "voksen men stilig kombinasjon"? Sølvklokke med Brun skinnreim f.eks, eller er gull bedre? Hei, så fint at du er på utkikk etter en klokke. Aller først vil jeg fraråde deg fra å kjøpe en av klokkene i linken ovenfor. Ikke særlig imponerende. Theorema er et merke som kommer til å forsvinne like fort som det dukket opp. Det finnes gode kvalitetsklokker til 2-3 tusen som virkelig er verdt pengene. Anbefaler at du tar en titt på Certina eller Seiko. Certina DS Action eller Seiko Velatura er gode klokker. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Støtter det JAYZ sa. Den anbefalte prisen er sludder og pølsevev og selv til den prisen du kan få det for er det en litt overpriset Kina-klokke. Hvis du bare skal ha noe som ser greit ut er det ingen rasjonell grunn til å kjøpe en mekanisk klokke, kjøp en nøytralt utseende kvartsklokke, jeg ville ha gått for en i stål med brun rem eller lenke hvis du liker det bedre. Hvis du likevel vil ha mekanisk er Tissot Visodate en veldig klassisk klokke til en ikke avskrekkende pris. Ellers får du fryktelig mye fint pent brukt på ebay.. Endret 27. august 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
callemacody Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Noen som ahr forlag til en rimelig kvalitetsklokke da? Har ingen interesse for klokker egentlig, så er bare å ha en grei en som er rimelig, rundt 1000 hadde vært best! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Finnes masse i den prisklassen som er helt kurant, men for å kunne anbefale noe bør vi ha litt mer informasjon. Ser du for deg en stor klokke? Hvor tykke er håndleddene dine? Er det en spesiell stil du ønsker, har du noen eksempler? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Leter etter klokke til ca 1500. Enkelt og stilrent ur med brun skinnrem. Hva bør jeg se etter og hvor bør jeg se? Kan fint handle på nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Seiko SNX123 + Brun rem? http://www.flickr.com/photos/54466219@N07/5143162714/lightbox/ Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Mulig jeg banner i kirka her nå, men jeg klarer ikke helt å skjønne de store prisforskjellene som er i klokkemarkedet. Betaler man virkelig så mye for navnet på skiven, eller er det noe jeg ikke får med meg? Certina - 3795,- mekanisk, enkelt design, safir Omega - 29 495,- mekanisk, enkelt design, safir. Hamilton - 4195,- mekanisk, enkelt design med lærrem, safir Breitling - 30795,- mekanisk, enkelt design med lærrem, safir Jeg ser verdien i merkevare og kvalitet. Men å skulle betale 5-6 gangen virker jo ganske pussig. Noen klokker bruker sølv/gull og edelstener, det i seg selv vil jo naturlig trekke opp prisen, men er ikke med i eksemplene mine her. Endret 28. august 2012 av Mixy Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hvordan er prisene på klokker i London? Skal over om ei uke, vurderer å kjøpe meg ett nytt ur Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hva synes folket om denne klokken? 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) @ Mixy Det varierer litt på kvaliteten på inmaten, finish osv. Selv om Breitling nå har et "eget" urverk, har de tradisjonelt brukt ETA-urverk, og etter mitt syn vært ganske stivt overpriset, spesielt med tanke på at mange av klikkene deres etter mitt syn er stygge/too much/harry. men de har enkelte meget pene modeller også. Jeg ville, rent personlig, aldri lagt ut 10k+ for en klokke som ikke er fra en såkalt maufacture, der merket på klokken også står for produksjonen av urverket og gjerne mer. Omega har jo fortsatt sin egen linje med urverk i mesteparten av klokkene sine, selv om de har vært svelget av SWATCH Group lenge. Men du betaler veldig mye mer over kostpris for en Omega, Breitling eller Rolex enn for en Hamilton, Certina eller Seiko, selvfølgelig. Hvorfor gjør man det? Som regel er det bare markedsføring, prestisje, og til en viss grad mulighetene for å selge den til en grei pris brukt. Flertallet av klokkene fra alle disse produsentene er jo tross alt horologisk uinteressante samlebåndsproduksjoner. Endret 28. august 2012 av NgZ 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Flertallet av klokkene fra alle disse produsentene er jo tross alt horologisk uinteressante samlebåndsproduksjoner. Du skal som oftest betale ganske drøye penger for å få noe horologisk interessant, og jeg mistenker at mengden du betaler over kostpris er vel så stor da. Endret 28. august 2012 av kvasbo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hehe, kanskje san nok. kanskje derfor je sikler så mye over diverse vintageklokker på ebay. Constellation Pie Pan, 60-talls girard perregaux gyromatic osv. Synes rett og slett det blir for vanskelig å forsvare nykjøp av en del merker, selv om alle pengene jeg har stående skulle gå til klokke. Lenke til kommentar
callemacody Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Jeg er på jakt etter en "Manneklokke" som er litt voksen. Ser for meg stål eller sølv og gjerne reim, ikke lenke. Har ingen preferanse på merke i det hele tatt, men ønsker noe rimelig. Jeg Har små til middels håndledd, ønsker en skive som er litt stor, men ikke overdimensjonert, gjerne litt flat så den ikke stikker langt utover. Blir en klokke som kommer brukes i hverdagen til jobb og kveldstid i helger etc. Trenger ikke noe sports eller dykke funksjonaliteter eller noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Tissot Visodate Endret 29. august 2012 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 En million for en brukt Rolex klokke? Jeg er ikke en klokkeekspert, men hva er så spesielt med denne klokken? Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 En million for en brukt Rolex klokke? Jeg er ikke en klokkeekspert, men hva er så spesielt med denne klokken? Stygg var den i hvert fall, snakk om å kjøpe katta i sekken. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Den er nok fake, gitt. Antagelig bare noen som har lagt inn tullebud. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Har en Hublot Big Bang i rosegold. Meget fornøyd. Skulle gjerne lagt inn et bilde, men jeg forstår ikke hvordan jeg laster opp bilder fra dataen (mac) her?? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Hvis du trykker på svar-knappen og ikke bruker hurtigsvar er det bare å bla frem til filen, vente et sekund eller tre mens den laster opp, og så poste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå