Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste klokken min er denne, er totalt forelsket etter prøvd den, bak siden av klokken er rent kunstverk og skiven er :love:

t godt eksempel på at komplikasjoner ikke må se ut som noe en miljøskadet treåring har slengt sammen. Synes likevel få ting slår en Omega Constellation PiePan i stål/gull. Men må nesten droppe den nå som jeg har avet en klokke som oppfyller samme behov:

dvsVr.jpg?1

du liker den på bildet ?

synes den ser ut som dame klokke, mulig jeg tar feil ?

Lenke til kommentar

Jeg har avet den på bildet. Omega Constellation Pie pan ligner litt, den har en liknende (men annerledes) fordypning langs kanten.

Klokken er en hereklokke, men lenken synes jeg ser i overkant (gammel) dame ut. Den tilhørte min bestefar som ikke akkurat var spesielt feminin, men kan jo hende dette var the shit for tøffe kremmere på 60/70-tallet. Ikke vet jeg. Rimelig spesiell med sine sateng-børstede "vedve" rektangler. Unik er imidlertid ikke alt, og jeg regner med jeg kommer til å få satt denne på en skikkelig lærrem.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg har avet den på bildet. Omega Constellation Pie pan ligner litt, den har en liknende (men annerledes) fordypning langs kanten.

Klokken er en hereklokke, men lenken synes jeg ser i overkant (gammel) dame ut. Den tilhørte min bestefar som ikke akkurat var spesielt feminin, men kan jo hende dette var the shit for tøffe kremmere på 60/70-tallet. Ikke vet jeg. Rimelig spesiell med sine sateng-børstede "vedve" rektangler. Unik er imidlertid ikke alt, og jeg regner med jeg kommer til å få satt denne på en skikkelig lærrem.

selve klokken likte jeg helt greit, sikkert brukt den selv om jeg hadde arvet den, var reimen jeg synes preget den mer mot dame klokke og derfor jeg spurte noe ironisk om du likte den, kan se for meg at en god reim vil gjøre magi på den, post et bilde når du har fått på en combo med reim :)

Lenke til kommentar

Will do. Må imidlertid ta meg en tur til urmakeren, for remmen har et rør rundt springbaren som går fra berett til barett, så jeg får ikke noe springbar-verkøy eller skrutrekker i mellom.

tips på ur.maker om du trenger,han på Stabekk,Bærum er utrolig flink(er bare en), tar det oftest slikt raskt samt billig om ikke gratis hvis du gir han hint om du tar slike ting hos han i framtiden som eks små service osv..Hvertfall det jeg har opplevd, Han har jobbet på en del av mine prosjekt klokker :)

Lenke til kommentar

Okei, har en orient mako som lenka datt av på og "øyet" rundt datoen løsnet. Gav den til den loakle urmakeren så han kunne fikse det. Det er nesten en måned siden (27/6). Jeg hentet den i dag. Men nå nekter den å begynne å gå igjen. Har den ligget for lenge? Hva kan ha skjedd? Skal jeg kanskje bare ha den på hånda en stund, også begynner den snart å gå igjen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Mako kan ikke trekkes manuelt.

Rist den en stund (mer enn 5 sekunder) og hvis den slutter å gå etter kort tid igjen; reklamér.

Lenke til kommentar

Mako kan ikke trekkes manuelt.

Rist den en stund (mer enn 5 sekunder) og hvis den slutter å gå etter kort tid igjen; reklamér.

skal være såpass lett at din urmaker om han er flink kan poppe opp bak-lokket ta en sjekk og gi deg svar på 4min om hva som er feil, er nok noe ganske trivielt som en løs del eller noe som ikke trekker inni.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Joda, det er forsåvidt greit nok, men hvis du får klokken tilbake fra service og den ikke går så ville jeg definitivt ikke betalt for å få rettet opp i det.

Lenke til kommentar

Tanker om denne klokken (Victorinox Airboss Mechanical) og rundt merket generelt? Fås både med mørk og lys/hvit skive. Litt usikker på norsk pris men kanskje mellom en 4-5000 kr. Har søkt litt rundt og det virker som om Victorinox holder helt OK kvalitet, men fant ikke så mye om denne spesifikke klokken.

241507.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg har en Victorinox Garrison (modell nr: 241083) på hånda nå. En helt straight liten quartz-sak som jeg er blitt riktig så glad i (er den første klokka jeg kjøpte da jeg begynte og interessere meg for slikt). Har ikke noe spesielt negativt å si om den, men har ikke alt for mye kunnskap om merket. Da jeg lette etter info om Garrison-klokka kan jeg ikke huske jeg kom over noe spesielt negativt om merket. Sjekk eventuelt watchuseek-forumene.

Lenke til kommentar

Hmm, pris fra amazon UK 765 GBP (ca 7100 KR), pris fra amazon.com 725 USD (ca 4200 kr).

Blir rundt 5700 kr ferdig fortollet (fra importkalk. toll.no). Mener å ha sett denne i en urmaker i Bergen, så får ta en titt å se hva prisen er der. Tror nesten 6000 kr blir mer enn jeg har råd til nå hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...