Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Da kan vi bare konstatere at vi har forskjellig smak. AP ROO er noe av det tristeste jeg vet. De tok AP RO, et av de flotteste urene som finnes og vulgæriserte det til å passe hiphopartister..

Tenker du på størrelsen nå? Det er bare litt bisarrt å høre folk si "jeg er for kul for AP, så jeg går med seiko istedet".

Moderniseringen hos AP er ikke verre en den rolex utsatte submarineren for. Nå skal det sies at kjendis-editions suger uansett hva det gjelder.

14060M'en min er etter min menining den siste modellen der lenke/kasse forholdet var nogenlunde harmonisk.

E: Eller exploreren for den saks skyld. Driver for tiden og leter meg ihjel etter en 36mm explorer 1 i god stand.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er slett ikke for kul for AP, jeg synes som sagt AP RO er en av de peneste og kuleste klokkene som finnes og skal ha en en vakker dag, men jeg synes Offshore-serien er stygg og vulgær. Det er en veldig mye større overgang fra Royal Oak til Royal Oak Offshore enn mellom de forskjellige Sub'ene eller mellom gammel og ny utgave av Explorer eller Explorer II, så jeg synes ikke overgangen fra RO til ROO kan beskrives som en modernisering, de har bare laget en ny serie som kopierte designen og skulle gjøre den tøffere, noe de i mine øyne ikke lykkes med..

Edit: Skal moderere meg litt, det er først og fremst alle de skrekkelige Limited Edition'ene jeg snakker om, de "vanligste" er ikke like ille, men jeg synes fortsatt den vanlige RO er voldsomt mye penere.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er riktig tråd, men jeg er på jakt etter et armbåndsur (el.) som har vibrasjons-alarm. Trenger noe som ikek vekker opp "min bedre halvdel" når jeg skal stå opp. Har i dag en Certina DS First som jeg er fornøyd med, så trenger egentlig ikke en klokke som skal brukes hele dagen.

Om det feks er kombinert med pulsklokke, så kan det fungere også.

Lenke til kommentar

Denne, for eksempel?

Denne var en av de føste jeg fant da jeg googlet "Vibration alarm wrist", det finnes en hel haug med andre.

Takk for innspil. Hadde håpet noen hadde erfaringer med armbåndsur som hadde dette. Er ikke fremmed for å bruke litt penger på det om det er kvalitet. Noen som har innspill?

Lenke til kommentar

En digitalklokke er et rent bruksobjekt. Skal du spille fotball eller hugge ved? Perfekt. Skal du bruke den til hverdags? Nei takk (med mindre jobben din innebærer fysisk arbeid).

Egenskapene man ser etter i en digitalklokke er at den er praktisk og holder god kvalitet. Har du behov utover det er det en analog klokke du er ute etter.

Lenke til kommentar

Jeg har mye fysisk arbeid, ja. Men jeg vil ha en klokke som ser bra ut, og som tåler alt.

(Må tåle slag, og skikkelig bruk) Derfor jeg tenker digitalklokke = g-shock.

Vel, begge klokkene jeg foreslo er g-shock. Du vil aldri få en eksklusiv klokke om du skal kjøpe en g-shock, og jeg tror ikke de blir så veldig mye dyrere enn de jeg foreslo heller... Jeg vet at breitling har noen klokker som har digital skjerm i tillegg til analoge visere hvis du absolutt skal ha det dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...