Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ha vært pen hadde det ikke vært for det gule og den 46-tingen.. En sånn klokke er tacky i mine øyne.

var tacky for meg også pga det gulet og logo midt på skiven, men karen ga meg link til sin JLC så da delte jeg den jeg hadde :)

Fikk den i en bytte handel og som Rossi fan slo jeg til spennende med alarm komplikasjon, solgte den og kjøpte en AP ROO.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

var tacky for meg også pga det gulet og logo midt på skiven, men karen ga meg link til sin JLC så da delte jeg den jeg hadde :)

Fikk den i en bytte handel og som Rossi fan slo jeg til spennende med alarm komplikasjon, solgte den og kjøpte en AP ROO.

En ting er at det er fett med komplikasjoner og eksklusive ur, men det er ingen grunn til å kritisere konservative valg heller. Klokka må se bra ut i tillegg til å være mekanisk kul, og det kan ofte svikte når man slenger på for mange komplikasjoner.

AP ROO er f.eks ikke en pen klokke i mine øyne, uten at det innvirker på hvor teknisk kul den er. Et av mine fremtidige kjøp er JLC master ultra thin, som antakeligvis du synes er konservativ og kjip. Hver sin smak :)

(Jeg sier ikke at komplikasjoner alltid er galt, altså! Jeg har flere Chronographer (Speedy Pro f.eks), samt en Master Geographic som definitivt har sine komplikasjoner):

4jVqql.jpg

o2Byfl.jpg

JEfVml.jpg

Samtidig er en av mine favoritter denne her, ganske så komplikasjonsfri:

MfyX1l.jpg

Poenget mitt er vel at det ikke er nok å lage klokker som er teknologisk imponerende, de må se harmoniske ut også.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ha vært pen hadde det ikke vært for det gule og den 46-tingen.. En sånn klokke er tacky i mine øyne.

Da kan vi bare konstatere at vi har forskjellig smak. AP ROO er noe av det tristeste jeg vet. De tok AP RO, et av de flotteste urene som finnes og vulgæriserte det til å passe hiphopartister..

Uansett må man tilpasse til brukerne. Når folk her stort sett spør etter budsjettalternativer til et par tusen blir det ganske meningsløst å klage på at det ikke er inhouse-verk og komplikasjoner. Alle skal begynne et sted.

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får følge opp med et bilde til, in-house og komplikasjon..

post-157172-0-57340400-1344496033_thumb.jpg

Fikk den tilbake fra service litt tidligere i ferien. Kjøpte den i vinter, da gikk den litt fort. Gikk til urmakeren og lurte på om den kunne justeres, han åpnet den og sa det var et mirakel den fortsatt gikk, det hadde nok ikke vært utført service på den og det var fullt av jernspon i verket. Sendte den til Optura for et prisoverslag og under litt tvil gikk jeg med på en service til 2500,- Litt senere ringte urmakeren min meg og sa at han hadde snakket med Optura, de spanderte en full service med bytte av slitedeler og trykktest på tross av at den var litt over garantitiden. Og med litt mener jeg ca trettisju år..

(Og bare så det er sagt, jeg er selvfølgelig klar over at de ser på det som en markedsføringskostnad og jeg "betaler" for det ved å fortelle om det her, men det gjør jo ikke meg noe..)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Trenger tips til ny klokke. Har fra for en Orient Makko II. Den er ca 1.5 ar gammel. Men siden jeg jobber som snekker har denne fatt hard behandling, noe som har resultert i 7-8 knekte stolper.

Sa na er jeg pa jakt etter ny klokke.

Krav:

Helst ikke over 4000kr (kan strekke meg litt)

Ma kunne brukes til alt! Badde jobb og fest

Ikke digital (Analog)

Har sett litt pa Tissot T Touch. Denne er av titan og har saphir glass. Noe som gjor den veldig slitesterk? Synes da denne blir litt dyr. Men kan strekke meg vis klokka er verd det? Va tror dere? Hvor far jeg den eventuelt billigst?

Tips :)

Ps: Beklager at jeg mangler de tre siste bokstavene i alfabetet

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert å gå med en billig klokke på jobb, og heller en ordentlig en på privaten? Vet ikke helt hva slags behandling en klokke som sitter på håndleddet til en snekker kan få, og hva slags skader man risikerer, men siden du har klart å knekke ting regner jeg med at det er ganske heavy greier.

Jeg tror ihvertfall det er bedre å kjøpe en billig bruksklokke og heller kjøpe en eller to sånne i året, i stedet for å ødelegge en dyrere klokke hvert år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...