Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seiko Skx007 eller skx009 er fine allside klokker, koster rundt 1400kr før moms og fortullingsavgift. Merk at dette er mekaniske selvopptrekkende klokker, som trekkes opp ved naturlig bevegelse mens du har den på. Litt mindre nøyaktig enn quartz-klokker med batteri.

Hvis du ønsker noe litt "penere", kan du kikke på bla. Ceritna, som jeg har inntrykk av at har en del greit prisede modeller i den prisklassen. Tissot PRC200 er det vel også en del som har gått for.

Lenke til kommentar

Prisklasse? Stil? Bruk?

Vostok Amphibia fra ebay er faktisk ganske nice. Mekanisk klokke med automatisk opptrekk, mulighet for manuelt opptrekk, vanntett til 200m (som i at du kan dykke så langt ned). Den går mye lettere til små håndledd enn klokker som har mer voldsom bezel eller mye rart av visere , komplikasjoner, og knotter.

Hvor tynne håndledd er "tynne håndledd"?

Hvis du vil ha en mer dressy klokke, ville jeg kikket på eldre ur fra f,eks. Longines eller Omega hvis du er villig til å lekke i ihvertfall 2k. De anbefales ofte ikke som hverdagsklokker, men noen av dem er riktig så solide travere.

Lenke til kommentar

Prisklasse? Stil? Bruk?

Vostok Amphibia fra ebay er faktisk ganske nice. Mekanisk klokke med automatisk opptrekk, mulighet for manuelt opptrekk, vanntett til 200m (som i at du kan dykke så langt ned). Den går mye lettere til små håndledd enn klokker som har mer voldsom bezel eller mye rart av visere , komplikasjoner, og knotter.

Hvor tynne håndledd er "tynne håndledd"?

Hvis du vil ha en mer dressy klokke, ville jeg kikket på eldre ur fra f,eks. Longines eller Omega hvis du er villig til å lekke i ihvertfall 2k. De anbefales ofte ikke som hverdagsklokker, men noen av dem er riktig så solide travere.

Pris klasse opp til 2k.

Stil? Klesstil? Ganske normal. Chinos, jeans, skjorter, t skjorter.

Bruk? Daglig bruk.

Er det denne du mener? http://www.ebay.com/itm/NEW-RUSSIAN-VOSTOK-AUTO-AMPHIBIA-AMPHIBIAN-DIVER-WATCH-420526-/330754913536?pt=Wristwatches&hash=item4d02877500#ht_1786wt_1026

Den var ekstremt billig, er denne fake? Var hvertfall ganske kul.

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket ut Certina Caimano DS.

Koster under 2k hos den lokale Certina-forhanderen, de er pene og veldig tynne. Finnes i flere farger, jeg liker denne ganske godt:

watch_Certina_Caimano_1.jpg

Eller denne hvis du vil ha en enklere skive:

017_207_16_037_00.jpg

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Trenger tips til:

* Klokke brukt til penere anledninger - f.eks. til dressbruk og når man kler seg litt pent. Budsjett: 1000-2000 kr

* Klokke til hverdagsbruk. Ingen spesielle krav - skal se bra ut, men ikke like pent som ellers. Budsjett: 500-1200 kr.

Hilsen fattig BI-student :)

Lenke til kommentar

Hadde heller unngått bruke klokke hvis jeg kun hadde 1000kr bruke på det, klokker er jo mer et smykke en noe særlig praktisk hvertfall når man ikke er i militæret eller politiet osv, i dagens samfunn der tiden vises overalt blir billig klokker dessverre ofte jævlig tacky..

Mulig jeg er litt for purist når det kommer til klokker, men ser så mye stygge(enkle/kjipe) klokker om dagen eks Certina klokken par poster over her, men det er vel heller bare enda et tegn på hvor konservative og kjipe mange Nordmenn er :sleep2:

Lenke til kommentar

Ja, de fleste nordmenn er veldig konservative og kjipe fordi de liker klassiske herreklokker av kvalitet, som er enkle, stilfulle og pene. Litt for purist? Du er vel heller det motsatte? Er det grønne og rosa digitalklokker fra Casio som er greien eller?

er jo akkurat kvalitet samt stilfulle de ikke er, hvertfall ikke mange i denne tråden samt de jeg ser ute..Er ofte billige, tacky, look-alike klokker uten noe inn-house urverk så da ser jeg ikke helt poeng selv med å bruke slike klokker, spesielt de som flasher dem som det er noe vise fram blir tacky..

Igjen dette er mitt synspunkt, så hvis man liker gå med certina,samt billig homage klokker ifra ebay så er det bra for de som liker det :)

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis man med "kvalitet" mener evnen til å vise tid er en hvilken som helst kvartsklokke til en nittilapp voldsomt mye bedre enn mekaniske klokker til mange hundre tusen. Det er ingen rasjonell grunn til å velge mekaniske klokker.

Og tacky betyr vanligvis smakløst. Personlig synes jeg for eksempel Rolex Clownmaster eller Gaytona er uendelig mye mere tacky enn de Certinaene det var bilde av, det kan være så mye in-house det bare vil..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Pris klasse opp til 2k.

Stil? Klesstil? Ganske normal. Chinos, jeans, skjorter, t skjorter.

Bruk? Daglig bruk.

Er det denne du mener? http://www.ebay.com/...#ht_1786wt_1026

Den var ekstremt billig, er denne fake? Var hvertfall ganske kul.

Stil på klokken, selvfølgelig! :p Men ja, det er den jeg mener. Den er nok ikke fake, jeg tror ingen har satset på DET markedet enda. Men kjøp den fra en top rated selger. Merk at lenkn som følger med er *ubrukelig*. men den kan fint stå på en billig NATO-reim, eller så kan du kjøpe en billig (men bedre) lenke. Den finnes i to utgaver, en med amphibia-kasse, og en med "Ministry"-kasse. Sistnevte har såkalt "cushion case", altså at urkassen er litt mer firkantet. Jeg liker det, men det blir en smakssak.

er jo akkurat kvalitet samt stilfulle de ikke er, hvertfall ikke mange i denne tråden samt de jeg ser ute..Er ofte billige, tacky, look-alike klokker uten noe inn-house urverk så da ser jeg ikke helt poeng selv med å bruke slike klokker, spesielt de som flasher dem som det er noe vise fram blir tacky..

Igjen dette er mitt synspunkt, så hvis man liker gå med certina,samt billig homage klokker ifra ebay så er det bra for de som liker det :)

Så du kritiserer nordmenn for å være for konservative, også mener du det er teit med klokker som ikke har in house urverk. Sett deg selv i speilet i det siste? :wee:

Det er vel ingen som har foreslått homage-klokker fra ebay. Det er ikke noe galt med å kjøpe en Certina til 2k. En quartz-omega til 12k derimot - DA kan du begynne å snakke om at et mekanisk in house kanskje burde være med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan dekke veldig mye av klokkebehovet med 3-6000 kr.

1. Solid dagligklokke: Seiko SKX007 til 1200,- pluss lenke.

467802d1310051451-suggestion-needed-my-first-diver-diverauto.jpg

2. Pent dressur: vintage Omega Seamaster til 1500,- til 4500,-. Dag Braanaas averterer stadig sine ferdig overhalte på Finn og er en "good guy".

55_925663518.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her inne går det i kvantitet over kvalitet (tenker mest på kvanitiet da det er mye kvalitet i disse billigere klokkene, solide urverk osv.) Etter å ha fulgt denne tråden dag inn og dag ut så er det best å gå for kjedelig og billige klokker, og gjerne mange av disse så de har; en de sover med, en til jobb, en til fritids, en til å bruke på sjøen, en til å bruke oppi fly, en til å dykke med OG en til finstasen.

Bedre å ha 100 klokker til 100,- framfor en/to/tre dyrere i fler/tusen-klassen you know.... :roll:

Og tacky betyr vanligvis smakløst. Personlig synes jeg for eksempel Rolex Clownmaster eller Gaytona er uendelig mye mere tacky enn de Certinaene det var bilde av, det kan være så mye in-house det bare vil..

Ehm, gratulerer. Du trekker fram kanskje de mest spesielle klokkene som Rolex har. Så du synes også denne er tacky? Jaja. Du er vel en av de som synes design som denne Hamilton Gaymaster klokken er så utrolig sexy og ikke tacky i det hele tatt! :roll:

Endret av Lami
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Daytonanen er veldig tacky til en normal person, ja. Ei er det heller ingen her som mener det er bedre med flere billigklokker, enn et par dyre. Hele dette forumet er vel så og si basert på en motsatt tankegang. Greit nok at klokken fra Hamilton er en noe billig homage, men Daytonaen ser jo nesten ut som en blingbling-klokke en vestkantsgutt på 16 eller en "gangster" fra bygda hadde elsket. Men når det er sagt likte jeg ingen av klokkene, og Rolex har laaaaaaaaaangt finere klokker enn den der. Alle klokker under 5000,- er tacky?

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

Ehm, gratulerer. Du trekker fram kanskje de mest spesielle klokkene som Rolex har.

Takk, det var selvfølgelig poenget.

Så du synes også denne er tacky?

Nei, overhodet ikke. Det er ikke favoritten min, men jeg har da på ingen måte sagt at jeg synes den er det?

Jaja. Du er vel en av de som synes design som denne Hamilton Gaymaster klokken er så utrolig sexy og ikke tacky i det hele tatt! :roll:

Jeg ville ikke kalle den tacky, den er ikke spesielt spennende, men mye klokke for pengene og et helt streit budsjettalternativ. Men hvilke klokker har du da, siden du har så god smak?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man med "kvalitet" mener evnen til å vise tid er en hvilken som helst kvartsklokke til en nittilapp voldsomt mye bedre enn mekaniske klokker til mange hundre tusen. Det er ingen rasjonell grunn til å velge mekaniske klokker.

Klokker er mekaniske kunstverk, at du ikke skjønner det overrasker meg IKKE, for det gjelder jo 95% av folk i denne tråden..

Så du kritiserer nordmenn for å være for konservative, også mener du det er teit med klokker som ikke har in house urverk. Sett deg selv i speilet i det siste? :wee:

Det er vel ingen som har foreslått homage-klokker fra ebay. Det er ikke noe galt med å kjøpe en Certina til 2k. En quartz-omega til 12k derimot - DA kan du begynne å snakke om at et mekanisk in house kanskje burde være med.

Sa jo ikke det var noe galt med en Certina, jeg bare synes det er tragisk at 95% inni dette tråden har et konservativt syn samt kjipt valg av klokker(klassiske ,enkle ,uten noe komplikasjoner osv), som sagt var min MENING du trenger ikke ha den :)

Her inne går det i kvantitet over kvalitet (tenker mest på kvanitiet da det er mye kvalitet i disse billigere klokkene, solide urverk osv.) Etter å ha fulgt denne tråden dag inn og dag ut så er det best å gå for kjedelig og billige klokker, og gjerne mange av disse så de har; en de sover med, en til jobb, en til fritids, en til å bruke på sjøen, en til å bruke oppi fly, en til å dykke med OG en til finstasen.

Bedre å ha 100 klokker til 100,- framfor en/to/tre dyrere i fler/tusen-klassen you know.... :roll:

Ehm, gratulerer. Du trekker fram kanskje de mest spesielle klokkene som Rolex har. Så du synes også denne er tacky? Jaja. Du er vel en av de som synes design som denne Hamilton Gaymaster klokken er så utrolig sexy og ikke tacky i det hele tatt! :roll:

+1 Lami.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...