Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Pluss at de er billige kopier av etablerte merker sine modeller, så du kan posere som en annen indisk hallik med de falske mannesmykkene dine.

Å kjøpe steinhart-klokke er som å kjøpe møbler på dealextreme

Steinhart er kanskje ikke topp kvalitet, eller mest prestisje, men å si at det bare er falske kopier blir for enkelt.

Klokkemerker har lånt fra hverandre opp igjennom hele historien, så om man skal se bort fra alt slikt utelukker man også Rolex sine dykkerur, da de strengt tatt er meget tungt inspirert av modeller som kom lenge før dem. Den som kjøper dyr kopi er enda dummere enn den som kjøper billig kopi i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ei klokke til dagligdags bruk, og ser for meg noe som den over med natoreim, bare til en lavere pris, fra 500-4000kr. Noen tips?

Hva med en Steinhart? Har selv en GMT-Ocean 1 Black/Red og er veldig fornøyd med den. Prisen er også veldig fin, ligger på 350 euro + moms/toll.

post-138102-0-74332400-1342366209_thumb.jpg

Kvaliteten/pris på disse klokkene er utrolig god, tipper mange andre her på forumet kan backe meg up når det gjelder det! :)

Pluss at de er billige kopier av etablerte merker sine modeller, så du kan posere som en annen indisk hallik med de falske mannesmykkene dine.

Hahahaha, ok. Jeg håper du er klar over at du er så godt som alene i klokkemiljøet som tenker slik. :)

han er absolutt ikke alene om å mene dette om såkalte "homage" klokker, jeg selv mener det er OK men ville ikke kjøpt det selv, går heller med en Casio til 100$..

Blir litt som å eie en Toyota MR2 når du egentlig vil ha en Ferrari 458..

Lenke til kommentar

Hahahaha, ok. Jeg håper du er klar over at du er så godt som alene i klokkemiljøet som tenker slik. :)

Det er en veldig ubtret oppfatning i klokkemiljøet at enkelte av modellene til Steinhart er nesten like ille som replicas. Og om du har noe som helst kjennskap til noe som helst klokkemiljø, vet du godt hva det innebærer.

Derimot er vel de fleste enige om at Steinhart også lager klokker som står nok på egne ben, og er mye klokk for pengene. (Selv om enkelte, som meg, kanskje vil mumle noe om "nok en ETA 824-2." ) De har noen 7750-chronoer jeg kunne tenkt meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Steinhart er kanskje ikke topp kvalitet, eller mest prestisje, men å si at det bare er falske kopier blir for enkelt.

Klokkemerker har lånt fra hverandre opp igjennom hele historien, så om man skal se bort fra alt slikt utelukker man også Rolex sine dykkerur, da de strengt tatt er meget tungt inspirert av modeller som kom lenge før dem. Den som kjøper dyr kopi er enda dummere enn den som kjøper billig kopi i mine øyne.

Beklager, jeg trodde kopieringen deres først gjaldt de mest populære rolexklokkene, men etter å ha bladd gjennom portfolioen deres og funnet knockoffs av alt fra IWC til Baume & Mercier synes jeg det begynner å bli litt mye å godkjenne dem som seriøs produsent. Snakker liksom ikke "lånt et par designelementer", man snakker "stappet i kopimaskin og skiftet logo/innmat"

Går heller uten klokke enn en av de der. Har man lyst på en av klokkene steinhardt kopierer, spar istedet.

Lenke til kommentar

Joda, de ligger litt vel tett på noen modeller, jeg skal medgi det.

Ville ikke kjøpt selv, og ser ikke poenget med å kjøpe hommageklokker, men så lenge det er rett navn på klokka (altså ikke fake) klarer jeg ikke helt å hisse meg opp heller.

Det som overrasker meg er hvor dyre de er - man får jo kjøpt Stowa eller Hamilton til samme prisen!

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Ingen problemer for meg om de ligner på andre klokker, hehe..

Jeg ønsker ikke en Rolex, så om Rolex har ei klokke som ser ut som Seiko SKX007J bryr jeg meg ikke. Da bruker jeg heller 1000kr på Seiko og reiser et par uker for pengene som jeg ville brukt på Rolexn :)

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Hei!

Er lysten på å skaffe meg klokke nå som sommerlønningen omsider kommer. Har noen få krav til den:

- Helst hvit urskive

- Lærrem

- Ren og enkel

- Pris? <4000

Hvilke merker har klokker som passer innenfor disse kravene? Stort pluss om den selges over disk i stavangerområdet. Vil egentlig ha Stowa Marine, men den blir litt i det dyreste laget. Kom selv over denne her fra Certina som jeg likte ganske godt, men vet ikke prisen: http://www.certina.com/Collection/Gent-Quartz-Collection/DS-Caimano-Gent.aspx?m=2

Sebastian :)

Lenke til kommentar

Jeg så også på Certina sin Caimano, virket veldig fine. Men jeg endte opp med å bestille en Tissot PRS200.

Litt kraftigere klokke enn Caimano mtp størrelse og en smule mer glorete, men likevel ikke for glorete. Prisen er ca 2200-2400kr, husker ikke næyaktig. Caimanoserien kostet a det samme med lærreim, og noe mer med metallreim. Lokale Tissot/Certina-forhandleren bestilte den for 4 uker direkte fra Sveits, venter fortsatt.. Ting tar visst tid i ferien.

Ser slik ut:

http://s7ondemand4.s...88494?detail475$

Tissot-PRC200-Mens-Watch-T0144101603700.jpg

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Hei.

Har en klokke med automatisk urverk. Det står i bruksanvisningen at jeg må gå med klokken minimum 8 timer hver dag, for å unngå at den stopper. Noen som vet hvor lenge klokken kan ligge uten "bevegelse" før den stopper? Samt om urverket tar skade av dette, å stoppe ofte?

Det er en Seiko SKX009.

Lenke til kommentar

Hei.

Har en klokke med automatisk urverk. Det står i bruksanvisningen at jeg må gå med klokken minimum 8 timer hver dag, for å unngå at den stopper. Noen som vet hvor lenge klokken kan ligge uten "bevegelse" før den stopper? Samt om urverket tar skade av dette, å stoppe ofte?

Det er en Seiko SKX009.

Dette strides de lærde om. Urverket tar ikke skade av å ligge, men oljer og sånt kan bli seige og trenge skifting etter lang tid. Det skader ikke å la klokka gå litt innimellom, månedlig eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Takk kvasbo og Phelge for svar. Klokken vil bli brukt flere ganger i uken, så den vil aldri ligge så lenge som 1 måned i ro(vertfall akkuratt nå, da dette er den eneste klokken jeg har).

Endret av LasH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...