Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan enkelt ta den inn selv om du er litt hendig og har noen småverktøy. Jeg justerer alle lenkene mine selv med et sett med små skrutrekkere og en Bergeon 6767. Men det er klart, er du ikke komfortabel med å plukke på små deler selv, tar en urmaker en femtilapp eller to for å gjøre det for deg.

Lenke til kommentar

Men da trenger du vel spesialverktøy som de aller fleste ikke har liggendes, eller?

Det er greit å ha en holder og noe å fjerne låser med, ja. Du finner det på Dealextreme.

Det går an å fikse dette med vanlige verktøy alle har også, men om man skal sikre seg mot riper kan et minimum av spesialverktøy være lurt å ha.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Orient har veldig mange ulike mdoeller, både under, i og over denne prisklassen. Selv synes jeg Orient Mako med blå skive er veldig pen.

Hvis du vil ha det billigst mulig, er Vostok Amphibia(n) en interessant klokke. 500kr inkludert frakt fra zenitar på ebay.Finnes både med såkalt "Ministry case" som er en puteformet kasse med 22mm lugs, og i den "vanlige" kassen med 18mm lugs.Begge er vel 40mm mener jeg. Finnes med en rekke ulike urskiver. Lenken er crappy, så du bør defintivt sette den på en NATO-rem. (Eller spandere en mesh-lenke på den).

Amphibia har gjerne dårligere nøyaktighet (spesifisert til +40--30 sek per døgn, men er en artig og robust klokke. Laget for å kunne vedlikeholdes med en spade og litt traktorolje og vare i evigheter.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om noen butikker som tar service på Orient klokker? har vært innom 2 stykker på ski storsenter, og de kunne ikke hjelpe meg. Jeg skulle likt å hatt en service på urverket og fått fikset lenken som mistet en pinne.

Lenke til kommentar

De bruker split pins, gjør de ikke det? Det får du kjøpt på ebay. Når det gjelder service på uverket må du gå til en urmaker. Ikke en kjip klokkepusher på senteret som selger Police, Nixon og liknende ræl. Mulig dere har urmakere på ki storsenter, men det er ikke akkurat normen. Sikkert noen på tidssonen som kan hjelpe deg med å finne en i nørheten (søk først.)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om noen butikker som tar service på Orient klokker? har vært innom 2 stykker på ski storsenter, og de kunne ikke hjelpe meg. Jeg skulle likt å hatt en service på urverket og fått fikset lenken som mistet en pinne.

Eneste sted jeg har sett som selger Orient i butikk i Norge er urmaker Berg i Tønsberg, ta en telefon til dem og hør hvem som importerer. En annen ting er at det fort blir dyrere med en service enn å kjøpe en ny fra utlandet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Orient er vel eid av Seiko og det Optura som tar garantisaker på Seiko i Norge, ta kontakt med dem http://optura.no/ Har hatt inne min SKX007 der på garanti. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...