Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Mener Kemmner har en hjemmeside med noen av de mer vanlige modellene han har, men den er ikke akkurat førstetreff hos google. Eller så blander jeg med en annen ebayselger som selger klokketilbehør. Ble brått litt usikker. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Theodore: Har du fått klokken fra 2. verdenskrig tilbake fra service? Du lovet bilder. ;)

Forrige statusoppdatering var at de ventet på noen tannhjul.

Og slik jeg har forstått det med rolex, så er det et solfilter på glasset, som ikke er under cyclopsen, så jeg må jo evt. ha nytt glass.

Lenke til kommentar

Kemmner er konge. Hjemmesiden han er første treff på Google, men jeg har inntrykk av at han gjør mesteparten av salgene sine via ebay-shopen. Kemmner er for øvrig ikke hvem som helst, i følge ryktene lager han kassene til Dornblüth!

Denne er for øvrig min favoritt i sortimentet hans:

Er ikke noen stor fan av gullklokker i og for seg. (Har rett nok en arvegodsklokke på vei, men det blir jo noe annet. :p) men syntes denne var skikkelig stilig. Gulldoublé på PVD gav en pen og interessant finnish.

$%28KGrHqV,!k8E8EM+ey5yBPHeD6!mcw~~60_3.JPG

Lenke til kommentar

Hei!

Det siste året har jeg blitt over gjennomsnittet interessert i klokker. Sitter hver dag og kikker og klarer ikke å rive fra meg tankene om å kjøpe en pen klokke. Har derfor bestemt meg for å bruke rundt 30000 kroner på en ny klokke. Har kikket en del på diverse Tag Heuer Carrera klokker, men er så mye å velge i fra andre merker og modeller at jeg ikke klarer å bestemme meg!

Noen som har noen kjøps tips?

Takker!

Lenke til kommentar

Det viktigste er å kjøpe den eller de klokkene som gir godfølelsen. Prøv mange klokker på armen og prøv dem mange ganger. Det er mange klokker jeg liker bildet av men som ikke sitter riktig og ikke gir den rette følelsen.

Tenk også gjennom hvilke anledninger du vil bruke den til og om du kanskje heller vil ha to, en til hverdags og en til penbruk. Og før du vet ordet av det "trenger" du en til og enda en..

Ellers er det mye fint brukt også, så lenge du gjør litt research finner du mye til gunstige priser. Kjøp og salg-delen på Tidssonen.no er et fint sted å starte og tryggere enn Ebay. For all del, du finner mye bra på ebay også, men der er du noe mer avhengig av å gjøre leksene dine.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

Det siste året har jeg blitt over gjennomsnittet interessert i klokker. Sitter hver dag og kikker og klarer ikke å rive fra meg tankene om å kjøpe en pen klokke. Har derfor bestemt meg for å bruke rundt 30000 kroner på en ny klokke. Har kikket en del på diverse Tag Heuer Carrera klokker, men er så mye å velge i fra andre merker og modeller at jeg ikke klarer å bestemme meg!

Takker!

Jeg ville ha gått for en IWC Portofino, veldig pen klokke IMO.

IW356501_main.jpg

Endret av Jonas.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

Takker!

Det erjo mye man må tenke gjennomg. lenke eller skinnrem, chronoghraph eller klassisk.

ville uansett tatt en titt på Longines klokkene, de er litt rimeligere enn de andre...men de er på mange måter unike, har denne selv...og den blir lagt merke til.

http://www.longines.com/watches/longines-conquest

jeg har den klokka som er på forsiden....fant den ikke i listen....har en blank keramisk ring rundt...gjør den ganske klart annleis.

ellers så er masterkolleksjonen der man har lik rem som urskive farge ganske råe i virkeligheten.

beste kjøpetipset er at du prøver klokkene og tar den som passer ditt håndledd.

Kvalitetsmessig er det vanskelig å skille de største merkene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...