Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett lit på en Rolex Sub med Green dial. Litt usikker på om grønn funker, er en klokke som skal brukes hver dag i flere år :/

"Hulken" er jo et mye morsommere valg enn den vanlige Sub'en. Den går kanskje litt dårligere til dress, men personlig synes jeg diver'e ikke går så bra til dress uansett.. Men prøv den på og se om den gir godfølelsen, det er det det kommer an på, det er tross alt ikke rasjonelt, dette her.

Lenke til kommentar

Han er jo ikke alene om å mene at NATO er ekstremt overhypet og -brukt.

Joda, det kan sporte opp deskdivere en smule, og ikke minst - foranring fryder, men det er et fåtall penere klokker som ikke tar seg bedre ut på skinnrem eller lenke enn Nato.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter min mening får ikke NATO klokken til å se noe penere ut, men ofte er ikke det poenget. Personlig bruker jeg NATO så klokken ikke skal se så staselig ut, men litt mere sportslig og casual, men nå er jeg 17 år også da, så kan hende andre her mener noe annet. :p

Ellers tror jeg en rød NATO kunne passet med mikkey klokka. Btw, er det ikke sånn Tom Hanks har i Engler & Demoner og Davinci Koden? :p

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt NATO-hatet her inne, men smaken er vel som baken, delt. :) Jeg synes NATO funker supert til en god del klokker, men kanskje ikke fullt så bra på andre. Selv om det kanskje blir sett på som joggebuksen til klokker så gir det klokken et litt røffere preg.

post-103787-0-78523300-1332710924_thumb.jpg

post-103787-0-06678200-1332711124_thumb.jpg

post-103787-0-38746300-1332711065_thumb.jpg

post-103787-0-93435200-1332711032_thumb.jpg

post-103787-0-33390700-1332711536_thumb.jpg

Bilder stjålet skamløst fra nettet.

Endret av flogieboogie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, de gir klokken et røffere preg, men for noe annet enn divers, er det sjelden noe godt alternativ. Ta Stowaen for eksempel - det er sikkert artig med en forandring, men den er definitivt penere på skinn.

Nå er jo den heller ikke på en stripete NATO, som altfor mange klokker havner på. De ensfargede er IMO mye mindre ille.

På den Submarineren er jo Natoen sikkert gøyal, men jeg håper ingen her ville brukt den komboen til dress, f.eks. Problemet er jo ikke at folk kjører Nato-rem på stranden. Men når man kjører f.eks. Nato på et dressur til dress, blir det litt som å gå med sokker i sandalene til dress i mitt hode.

Lenke til kommentar

På den Submarineren er jo Natoen sikkert gøyal, men jeg håper ingen her ville brukt den komboen til dress, f.eks. Problemet er jo ikke at folk kjører Nato-rem på stranden. Men når man kjører f.eks. Nato på et dressur til dress, blir det litt som å gå med sokker i sandalene til dress i mitt hode.

Nato til dress er jeg enig at ikke funker spesielt bra. Da er lenke eller skinnreim det beste. Hvis man ikke er James bond og bærer en slik en:

post-103787-0-71393700-1332713849_thumb.jpg

Synes dog at enkelte, som feks Stowaen funker bra til nato-rem. Den funker riktignok til nesten alt ved nærmere ettertanke, skulle gjerne satt den på en heftig ammo-strap. :)

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor greit det er å få kjøpt Steinhart-klokker i tyske fysiske butikker? Søs skal antagelig til Berlin, og da kan det kanskje være noen kroner å spare på å unngå toll og mva, og muligens et lavere prisnivå?

Og hvordan var reglene for hvilke verdier man kan ta med seg tollfritt hjem, og hvor mange dager man da er bortreist?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet selges ikke Steinhart i butikk, men ser på hjemmesiden at d-horlogerie er distributør i tyskland så kanskje de vet. Hvis ikke får hun ta seg en tur til Nürnberg og dra innom kontorene deres:)

Mulig jeg må sende en mail og høre med dem da, takk for svar. Søs hadde helt sikkert reist til Nürnberg for meg :p

Lenke til kommentar

Med alt snakket om Nato og skinnreimer, vurderer jeg å kjøpe begge deler til klokken min som er en blå Tissot V8. Tenker en brun skinnreim og en ensfarga nato, men muligens med litt diskre striper, men er det noen som kan anbefale ett sted og bestille skinnreimer fra og som har en ide om hvilken farge på nato'en som vil passse?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...