Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du står selvfølgelig fritt til å sammenlikne akkurat hva du vil, men det forandrer ikke det faktum at konklusjonen din er feil.

Manuelle/automatiske arnbåndsur tåler en god del juling, det gjør ikke en større klokke.

Men om man vil ha noe skkkelig solid kjøper man selvfølgelig quartz.

(null)

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

God kritikk? Flere fortllinger der om baklokk som faller av fordigjengene er ødelagt ved å ha blitt galt påskrudd maskinelt, halvannen time gangresrve, klokker som stopper for godt etter to dagers bruk, gjennomgående dårlig finish, manglende presisjon ved produksjon av delene på runn av slitt utstyr, slengt ammen uten kvalitetssjekk, manglende smøring, etc, etc.

Lenke til kommentar
En atmos tåler nok i prinsippet det samme som et mekanisk urverk.

Nei, det gjør den selvfølgelig ikke. Et armbåndsur er konstruert for å brukes i bevegelse, mens en atmos er konstruert for å stå stille. Det at urverket på atmosen må stoppes hver gang den skal flyttes og at den har innebygget vater sier jo ganske mye om hvor viktig det er at den ikke beveges for mye på.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en klokke i prisklassen 40-50k

Liker helst litt størrelse, liker svarte klokker og at det er stilrent. Tid og dato er det eneste som jeg synes er fint å ha. Takk.

Et typisk valg ville vel vært en standard submariner (f.eks: 116610LN). Jeg ville nok derimot valgt noe mer spennende om det kom et godt tilbud. Tenker mest i retning IWC, JLC eller GO.

Ellers er jo denne nydelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en klokke i prisklassen 40-50k

Liker helst litt størrelse, liker svarte klokker og at det er stilrent. Tid og dato er det eneste som jeg synes er fint å ha. Takk.

Ny eller brukt? Fra Norge eller utlandet? Sub er alltid et alternativ eller kanskje du skulle se på Panerai. Ellers finner du mer erfarne folk på Tidssonen.no, der er det også en kjøp- og salgsside som så vidt jeg har skjønt ligger riktig i pris.

Lenke til kommentar

Jeg skal en tur til Mainland-Kina straks spørs om det kanskje blir noen klokkekjøp. Ironisk nok prøver jeg stort sett å unngå kinesiske produkter, men har allerede en grei handleliste over hva som skal kjøpes der nede av andre ting.

Lenke til kommentar

Jeg skal en tur til Mainland-Kina straks spørs om det kanskje blir noen klokkekjøp. Ironisk nok prøver jeg stort sett å unngå kinesiske produkter, men har allerede en grei handleliste over hva som skal kjøpes der nede av andre ting.

Hadde vært interessant hvis du kunne delt med oss hva du tenker å kjøpe der nede. :)

Lenke til kommentar

Du får sjekke Beijing Watch Factory da

004332-001.772.jpg

Klart det kan fort nærme seg 1 Million kroner.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Rankiz: Så langt klær (noen skreddersydde jakker og dresser om jeg får tid), en eller annen tegra 3 tablet muligens, en AppleTV3 eller tilsvarende som kan kjøre xbmc i samme prisklasse, og helt sikkert masse dingser og skjit jeg ikke er i nærhten av å ha bruk for.

Har du tenkt på noe spesielt merke? Gordon Yao, Peter Lee og WW Chan har alle i det siste gått opp mye i pris pga av etterspørsel fra blant annet styleforum og pga de høye stoffprisene.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

WWChan har vel omtrent like stiv pris som tailordave nå? Men det skal fortsatt være mulig å få dresser til 4-5k begge steder om man ike skal ha de aller dyreste stoffene.

Tenker først og fremst på tailorave, da han visstnok kan være veldig rask ved behov, og det kan hende jeg ikke har tid til klesshopping før det bare er tre og et halvt døgn til hjemreise...

Burde sannsynligvis registrere meg på styleforum og spøøre etter noen råd. Kan ingenting om snitt o.l. og vil jo bare ha en "normal dress" :p eller tre. har forøvrig tenkt meg å bare kjøpe en dress hos tailordave, og så heller ta to til på klesmarkedet, der hver stoffleverandør har egen skredder. Men veldig skeptisk til hvor kjappe de kan være... Kanskje jeg burde kjekke ut noen bedre butikker som gjør tilpasninger? Er jo absolutt ikke noe must at alle må være skreddersydde, de skal bare sitte godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...