kong_gabby Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Klokkene under koster rundt $10 per stk, du har ikke akkurat noe å tape på å kjøpe de. De har også fått tommel opp på watchuseek. (Bildene er hentet fra Watchuseek) Denne hadde jeg fort kjøpt inn som midlertidig klokke hvis det ikke hadde vært for at det står "winner" på den. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Du står selvfølgelig fritt til å sammenlikne akkurat hva du vil, men det forandrer ikke det faktum at konklusjonen din er feil. Manuelle/automatiske arnbåndsur tåler en god del juling, det gjør ikke en større klokke. Men om man vil ha noe skkkelig solid kjøper man selvfølgelig quartz. (null) Endret 21. mars 2012 av kvasbo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 God kritikk? Flere fortllinger der om baklokk som faller av fordigjengene er ødelagt ved å ha blitt galt påskrudd maskinelt, halvannen time gangresrve, klokker som stopper for godt etter to dagers bruk, gjennomgående dårlig finish, manglende presisjon ved produksjon av delene på runn av slitt utstyr, slengt ammen uten kvalitetssjekk, manglende smøring, etc, etc. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 En atmos tåler nok i prinsippet det samme som et mekanisk urverk. Nei, det gjør den selvfølgelig ikke. Et armbåndsur er konstruert for å brukes i bevegelse, mens en atmos er konstruert for å stå stille. Det at urverket på atmosen må stoppes hver gang den skal flyttes og at den har innebygget vater sier jo ganske mye om hvor viktig det er at den ikke beveges for mye på. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Noen som kan anbefale meg en klokke i prisklassen 40-50k Liker helst litt størrelse, liker svarte klokker og at det er stilrent. Tid og dato er det eneste som jeg synes er fint å ha. Takk. Et typisk valg ville vel vært en standard submariner (f.eks: 116610LN). Jeg ville nok derimot valgt noe mer spennende om det kom et godt tilbud. Tenker mest i retning IWC, JLC eller GO. Ellers er jo denne nydelig. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Noen som kan anbefale meg en klokke i prisklassen 40-50k Liker helst litt størrelse, liker svarte klokker og at det er stilrent. Tid og dato er det eneste som jeg synes er fint å ha. Takk. Ny eller brukt? Fra Norge eller utlandet? Sub er alltid et alternativ eller kanskje du skulle se på Panerai. Ellers finner du mer erfarne folk på Tidssonen.no, der er det også en kjøp- og salgsside som så vidt jeg har skjønt ligger riktig i pris. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) > kanskje du skulle se på Panerai Neineineinei! Panerai er overprisede moteklokker for folk som ikke egentlig er interessert i ur. Endret 22. mars 2012 av kvasbo Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det er jeg egentlig enig i, men det kan hende joxan synes noe annet.. Ellers er kanskje de nye Omega Planet Ocean-modellene interessante hvis h*n skal kjøpe nytt. Går det greit å kjøpe brukt er det en helt ny verden som åpner seg. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Har lyst på denne: Perpetual T-04. Med Sea-gull movement, tourbillion. Endret 22. mars 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg skal en tur til Mainland-Kina straks spørs om det kanskje blir noen klokkekjøp. Ironisk nok prøver jeg stort sett å unngå kinesiske produkter, men har allerede en grei handleliste over hva som skal kjøpes der nede av andre ting. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg skal en tur til Mainland-Kina straks spørs om det kanskje blir noen klokkekjøp. Ironisk nok prøver jeg stort sett å unngå kinesiske produkter, men har allerede en grei handleliste over hva som skal kjøpes der nede av andre ting. Hadde vært interessant hvis du kunne delt med oss hva du tenker å kjøpe der nede. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Kom over denne i dag: Utrolig stilig, håper jeg får råd til en slik en gang! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Jeg skal en tur til Mainland-Kina straks spørs om det kanskje blir noen klokkekjøp. Ironisk nok prøver jeg stort sett å unngå kinesiske produkter, men har allerede en grei handleliste over hva som skal kjøpes der nede av andre ting. Du får sjekke Beijing Watch Factory da Klart det kan fort nærme seg 1 Million kroner. Endret 22. mars 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Rankiz: Så langt klær (noen skreddersydde jakker og dresser om jeg får tid), en eller annen tegra 3 tablet muligens, en AppleTV3 eller tilsvarende som kan kjøre xbmc i samme prisklasse, og helt sikkert masse dingser og skjit jeg ikke er i nærhten av å ha bruk for. Har du tenkt på noe spesielt merke? Gordon Yao, Peter Lee og WW Chan har alle i det siste gått opp mye i pris pga av etterspørsel fra blant annet styleforum og pga de høye stoffprisene. Endret 22. mars 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 WWChan har vel omtrent like stiv pris som tailordave nå? Men det skal fortsatt være mulig å få dresser til 4-5k begge steder om man ike skal ha de aller dyreste stoffene. Tenker først og fremst på tailorave, da han visstnok kan være veldig rask ved behov, og det kan hende jeg ikke har tid til klesshopping før det bare er tre og et halvt døgn til hjemreise... Burde sannsynligvis registrere meg på styleforum og spøøre etter noen råd. Kan ingenting om snitt o.l. og vil jo bare ha en "normal dress" eller tre. har forøvrig tenkt meg å bare kjøpe en dress hos tailordave, og så heller ta to til på klesmarkedet, der hver stoffleverandør har egen skredder. Men veldig skeptisk til hvor kjappe de kan være... Kanskje jeg burde kjekke ut noen bedre butikker som gjør tilpasninger? Er jo absolutt ikke noe must at alle må være skreddersydde, de skal bare sitte godt. Lenke til kommentar
joxan Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Sett lit på en Rolex Sub med Green dial. Litt usikker på om grønn funker, er en klokke som skal brukes hver dag i flere år :/ Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg fikk en Breitling for Bentley klokke (MOT04) som jeg aldri bruker enkelt og greit fordi den er så stor! (Ø49mm). Hvor mye kan jeg få får en slik? Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Fant en nærmest lik klokke fra min barndom i en kiste mor hadde gjemt vekk, som jeg hadde arvet som ung: Ville den sett bra ut på en nato, mon tro? Og i så fall, hvilken tenker dere kunne passet? Sett litt på denne selv. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Har aldri likt nato reim... skjønner ikke hvorfor så mange bytter til denne typen reim, er ikke fint etter min mening. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå