Rankiz Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Sekundviseren på min Christoper Ward har begynt å tikke innimellom der den faktisk skal tikke. Fikk svar fra Christoper Ward: "We have received back your C5-Q-SWT watch. Unfortunately this is how the watches are ( C5) the hand has to equally go around the circumference 60 times to keep the time correct you will notice that sometimes it hits the markers and sometimes it doesn’t this is how the watch is made." Så er dette et vanlig problem med Quartz klokker? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Japp. Edit: Les. Endret 20. mars 2012 av Christian B Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Helt klart en svakhet med quartz, men jeg ville vel kanskje ikke hengt meg opp i det.. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Eller sende den tilbake uten å sjekke opp først. 1 Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Eller sende den tilbake uten å sjekke opp først. Jeg forklarte til Christoper Ward at den tikket på feil steder, sendte et bilde og de sa jeg kunne sende den inn for å få den sjekket. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Noen som vet hvor godt denne finmekanikken liker rykk og napp i form av rekyl ved skyting. Jeg fyrte av 2 magasiner med en Colt .45 mens min Orient Mako XL hang på håndleddet, i Las Vegas. Den tok ikke noe skade av det, men ville vel ikke gjort det igjen:) Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Skjøt vel hundre skudd med Omegan som kom rett fra reprasjon. Tror ikke den tar så mye skade, så håpte noen her ikke har noen dårlige erfaring med dette? Endret 20. mars 2012 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Selv sykler jeg til jobben hver dag, og er mer usikker på om det kan ha noen negativ effekt på uret, blir til at det hopper rundt på håndleddet endel. Syklet hele fjoråret med Orienten uten synlige problemer, men det er jo et billigur og ikke så farlig om det skulle skje noe, jeg er mer skeptisk til Steinharten (selv om noen sikkert vil argumentere for at det også er et billigur ). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg er og litt skeptisk hver gang jeg sykler over et hundre meter langt brosteinsdekke i relativt god fart. Spesielt med automatiske ur. Har ikke skjed noe enda, men jeg innbiller meg jo at det ikke er helt bra... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Se for deg at du holder en Atmos i hendene dine. Du rister den. Selvfølgelig kan den bli ødelagt, det er jo tannhjul der, ikke et batteri som ikke går noen steder. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 En atmos og et armåndsur er ikke akkurat likt konstruert... 1 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Begge er sammensatt av tannhjul. Det var bare et eksempel. En atmos tåler nok i prinsippet det samme som et mekanisk urverk. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 No har vel mange moderne mekaniske/automatiske urverk innebygd shockresistance, i motsetning til ein atmos. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Ok. Du får ta en hammer og gyve løs. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Ok. Du får ta en hammer og gyve løs. Du kan ikke sammenlikne disse tingene. For det første har moderne urverk beskyttelse mot støt, for det andre er enkeltdelene i et armbåndsur såpass lette at de tåler mye risting, mens en Atmos veier flere kilo (jeg har en!). Sammenlikne det med å slippe en mus og en hest fra ti meters høyde. De treffer bakken i samme fart, men pga. lavere vekt har musa mye mindre bevegelsesenergi og tar derfor mindre skade. Det samme gjelder for tannhjul. 2 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Ok. Du får ta en hammer og gyve løs. Du kan ikke sammenlikne disse tingene. For det første har moderne urverk beskyttelse mot støt, for det andre er enkeltdelene i et armbåndsur såpass lette at de tåler mye risting, mens en Atmos veier flere kilo (jeg har en!). Sammenlikne det med å slippe en mus og en hest fra ti meters høyde. De treffer bakken i samme fart, men pga. lavere vekt har musa mye mindre bevegelsesenergi og tar derfor mindre skade. Det samme gjelder for tannhjul. 1. Jo, det kan jeg faktisk, og det er fordi du ikke har en dritt du skulle sagt på hva jeg sammenlikner. 2. Du trenger ikke fortelle meg hvor Mye en atmos-klokke veier, jeg har en selv. Lenke til kommentar
joxan Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Noen som kan anbefale meg en klokke i prisklassen 40-50k Liker helst litt størrelse, liker svarte klokker og at det er stilrent. Tid og dato er det eneste som jeg synes er fint å ha. Takk. Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Har ganske smale håndledd tror jeg, 15-16 cm i omkrets. Er Seiko sin skx007 for stor tror dere? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Klokkene under koster rundt $10 per stk, du har ikke akkurat noe å tape på å kjøpe de. De har også fått tommel opp på watchuseek. (Bildene er hentet fra Watchuseek) Endret 21. mars 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 1. Jo, det kan jeg faktisk, og det er fordi du ikke har en dritt du skulle sagt på hva jeg sammenlikner. 2. Du trenger ikke fortelle meg hvor Mye en atmos-klokke veier, jeg har en selv. Åhnommin så sint, å sint. Selvfølgelig KAN du det, det var bare en høflig måte å si at samenlikningen din suger balle på... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå