Dockside Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Orient Mako eller Seiko 007? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 De som du må trekke opp har automatikk drivverk, altså uten batterier. Quartz har batterier og trengs ikke å trekkes opp. De som du må trekke opp har mekanisk urverk. Automatiske urverk er mekaniske urverk som trekker opp seg selv ved bevegelse (som regel ved hjelp av et lodd inne i klokken.) Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) De som du må trekke opp har automatikk drivverk, altså uten batterier. Quartz har batterier og trengs ikke å trekkes opp. Anbefaler en kjikk http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gJdofFLjINE http://www.youtube.com/watch?v=C7fBCgr6Zm0 Ellers si Flyduck at det er mye bra til salgs pa ebay til en billig penge Endret 25. februar 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Veldig mye bra på Taobao.com, kinesisk side som selger veldig billige Sea-Gull klokker blant annet. Alt er på kinesisk men er bare å bruke en side som kjøper det du har lyst på, taobaonow.com. Endret 25. februar 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Ja, lol. Stemmer. Mente selvfølgelig mekanisk*. Men, Rolex Daytona feks, den er jo automatisk og kan trekkes opp, eller husker jeg heeeelt feil her nå.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Du finner automatiske ur som kan trekkes opp også. Ofte er det såkalte automatiske med hack&wind / h&w). Det betyr at de "hacker", altså at sekundivseren stopper når du stiller klokken slik at du kan time den på sekundet, og at du kan trekke den opp. Disse er mer kompliserte enn de automatiske verkene, og er derfor dyrere (og finere/bedre). Seiko har f.eks. ikke dette i de billigste klokkene som har 7s-something-verk, men har de i noen av de dyrere modellene. Du må vel fort opp i 3K med Seiko for å få den funksjonaliteten. Noen som vet hvor mange Orient-klokker som har denne funksjonaliteten, forresten? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Veldig mye bra på Taobao.com, kinesisk side som selger veldig billige Sea-Gull klokker blant annet. Alt er på kinesisk men er bare å bruke en side som kjøper det du har lyst på, taobaonow.com. Seems legit. 5 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 I dag var jeg innom hos optikeren igjen, og møtte ikke sjefen selvfølgelig, men en annen dame, og de skulle sende den inn til reperatøren dems. For å polere. Men det går jo ikke? Når ripen går over bokstavene, blir ikke bokstavene da borte (se side 314 for pics)? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Off topic: Er jeg den eneste som har makset ut antall poster pr side i emnene? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Fikk tilsendt en katalog fra Christoper Ward, og det var ikke bare artikler om deres egne klokker, men også nyttige artikler angående klokker generelt. Var også et 5 siders oppslag om bespoke dresser. 1 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Huh. Kanskje jeg skal begynne å kikke gjennom kataloger før jeg kaster dem... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hvor lenge skal klokken min være hos den reperatøren til optikeren a? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Leverte den inn forrige tirsdag.... Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 I morgen har det gått to uker siden jeg leverte inn klokken. Ringte til butikken for 5 min sia, og de har ikke hørt noe fra reperatøren.. okay....... Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Noen som vil kjøpe en Nixon Chrono 51-30 til meg? Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 I morgen har det gått to uker siden jeg leverte inn klokken. Ringte til butikken for 5 min sia, og de har ikke hørt noe fra reperatøren.. okay....... Leste nettop innlegget ditt på side 314, og må si jeg kjenner meg igjen i historien - men fra det motsatte synspunkt. Jeg jobbet i klokkebutikk i fire år (siste året på ungdomsskolen og alle tre årene på videregående), og slike historier går sørgerlig nok ofte igjen. Vi hadde riktignok fungerende verktøy (noe enhver klokkebutikk burde ha), men uansett om man liker det eller ikke er det mulig å glippe og skade klokken. Det som sjokkerer meg derimot er at de ikke sa noe om det og håpet at du skulle tro du selv var skyld i ripen. Dette er råttent gjort. Når det kommer til reparering av ripen, burde det ikke være vanskelig for en rutinert å polere en så svak ripe helt vekk, selv med bokstaver i veien. Dette kan derimot ta en god del tid - ikke fordi det er en vanskelig oppgave, men fordi det finnes ekstremt få dedikerte urfiksere i landet. Dersom butikken har sin egen reparatør har h*n definitivt også andre oppgaver, i tillegg til å fikse de mengdene klokker som kommer inn i løpet av uken. Hos oss var reparatøren både optiker og eier av butikken. Dersom dette er tilfellet kan ventetiden raskt bli en uke eller to, men aller helst ikke mye lenger. Dersom butikken ikke har sin egen reparatør derimot, må klokken sendes inn til en av de få urmakerne i landet. Da må du belage deg på å vente opp til en måned, ettersom de sender klokkene tilbake i puljer når de har fikset alle. Så... Mitt tips til deg? Ikke gi deg. Røsk litt i dem når det går for lang tid, si at du vil ha status på klokka, men helst ikke bli "han sinte fyren". Gi dem en sjanse til å få ting tilbake på rett spor; sinte kunder gjør bare alt verre for begge parter. Når det er sagt, tar jeg ikke noe ansvar for butikken, og forsvarer dem heller ikke. Jeg vil bare spre litt innsikt i hvordan ting faktisk fungerer. 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Noen som vil kjøpe en Nixon Chrono 51-30 til meg? Helt sikkert. Spør mamma isteden? Lenke til kommentar
kynne Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Noen som vil kjøpe en Nixon Chrono 51-30 til meg? Tror ikke du finner så mange her inne som ville ha kjøpt den klokken til seg selv engang. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Etter Speedmasteren skulle jeg ta det rolig med klokkekjøp en periode, men så oppdaget jeg denne: Heldigvis lang bestillingstid, så den kommer ikke før i Juni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå