Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Synes den du linket til i sted er en av de penere jeg har sett også. :) Nå er jo jeg litt mech-nerdete da, jeg har full forståelse for at andre ikke liker dem. Om den hadde hatt en helt sikulær "bezel" hadde den vært enda penere. Den siste syntes jeg ikke noe særlig om. Ser litt tilfeldig ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skeleton-klokker som er overdrevne ser jalla ut. Men t helt "rent" (med dekorasjoner riktignok) urverk uten masse dilldal er nå pent å se på. Men det er lettere å lage en pen klokke med bare open heart.

Seagull M182SK ser flott ut da, min mening såklart. :)

Eller så har du denne skeleton klokken som også er ganske god mtp pris.

Fant noen fine skeletons med dekorasjoner her, hørt at de skal holde et godt kvalitetsnivå.

Noe av det styggeste jeg har sett!

Lenke til kommentar

>44mm er det vel omtrent kun Arnold som kler. Det er også *mange* som med fordel kunne holdt seg til 42 som likevel spenner på seg både 44 og 45. Det blir ofte bare dumt. Lunch laget en god stripe om det, men den serien finnes det dessverre ikke noe godt webarkiv for, så jeg finner den ikke igjen.

for noe tullprat.

de fleste med vanlig mannlig håndledd kan spenne på seg en 44mm uten noe problem..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Det spørs veldig på klokken. Hadde en SKX007 (Seiko Diver) vært 44mm f.eks. hadde den vært for stor på mange. Ikke kjempemegasuperherregudsålatterligdiger-stor, men "burde med fordel hatt en 2mm mindre klokke-stor".

red: Det spørs jo selvfølgelig på klokketypen og. Jeg hade først og frest dress-klokke i tankene, siden det er det jeg kikker på for tiden. De er gjerne litt mer diskret enn divere, men så SKAL de være det og. Skjorte og 55mm klokke er som hovedregel harry. Synes synd på noen av Paneristiene som har en klokke der reimen ikke er i nærheten av hud inne ved urkassen, fordi lugsene (husker ikke det norske ordet i farten) er tilmærmet utenfor armen.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det spørs veldig på klokken. Hadde en SKX007 (Seiko Diver) vært 44mm f.eks. hadde den vært for stor på mange. Ikke kjempemegasuperherregudsålatterligdiger-stor, men "burde med fordel hatt en 2mm mindre klokke-stor".

red: Det spørs jo selvfølgelig på klokketypen og. Jeg hade først og frest dress-klokke i tankene, siden det er det jeg kikker på for tiden. De er gjerne litt mer diskret enn divere, men så SKAL de være det og. Skjorte og 55mm klokke er som hovedregel harry. Synes synd på noen av Paneristiene som har en klokke der reimen ikke er i nærheten av hud inne ved urkassen, fordi lugsene (husker ikke det norske ordet i farten) er tilmærmet utenfor armen.

Ja da ble jeg plutselig ganske enig med deg :)

Dress-klokker burde vel ikke være større en 42mm, men selvsagt alt kommer an på str på personen som bruker klokken.

Lenke til kommentar

Skeleton er veldig veldig sjelden pent, uavhengig av hvor dyre klokkene er.

Tourbillion er facinerende, men det har blitt en klisje pluss at den faktisk gjerne gjør at klokka blir mindre presis, noe som fjerner hele poenget (det er kult med komplikasjoner, men de bør ha en funksjon utover å være fancy).

Den klokka som vises over her er rett og slett ikke veldig pen. Stygg font, lite harmoniske lugs, skeleton. Men pent verk, det skal den ha, så med en pen skive og vindu bak i stedet hadde den ikke vært så verst.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Det må være en fake, den har alt for dårlig finish.

Hvor ser du dårlig finish? Skrapene på kassa må nok jeg (og bildeforstørrelsen) stå for. Her bilde som ny:

Haha, hvordan? Se på urskiva da, alt av overflødig materiale er ikke slipt vekk i kantene en gang!

Lenke til kommentar

Det må være en fake, den har alt for dårlig finish.

Hvor ser du dårlig finish? Skrapene på kassa må nok jeg (og bildeforstørrelsen) stå for. Her bilde som ny:

Haha, hvordan? Se på urskiva da, alt av overflødig materiale er ikke slipt vekk i kantene en gang!

Eh, det er intet overfødig materiale der. Det du ser er refleks fra metallet i urskiva som gir ujevnt lys siden den reflekter en mekanisme som selv er ujevn.

Lenke til kommentar

Skeleton er veldig veldig sjelden pent, uavhengig av hvor dyre klokkene er.

Tourbillion er facinerende, men det har blitt en klisje pluss at den faktisk gjerne gjør at klokka blir mindre presis, noe som fjerner hele poenget (det er kult med komplikasjoner, men de bør ha en funksjon utover å være fancy).

Den klokka som vises over her er rett og slett ikke veldig pen. Stygg font, lite harmoniske lugs, skeleton. Men pent verk, det skal den ha, så med en pen skive og vindu bak i stedet hadde den ikke vært så verst.

Om man liker skeleton generelt eller ikke er en smaks-sak, selv syns jeg de er fine MEN desverre reduserer man lesbarheten.

Tourbillon har du rett i at generalt sett ikke øker presisjonen, men er heller en teknisk demonstrasjon av ferdigheten til urmakeren. Men de er da "fancy" som du sier.

Lenke til kommentar

Hei, usikker om jeg skulle legge ut her eller starte min egen post. Men ønsker å kjøpe meg en klokke. Vil ha den litt stor men ikke altfor stor, siden armen min er ikke så stor så blir litt merkelig med veldig stor klokke.

- Medium stor klokke.

- Stål, eller noe metall lignende liker ikke skinn og plastikk.

- Analog, hvis det er det det heter. Sånn med viser osv.. men må man trekke de opp? O.o Er det ikke bare sånn at de går på batterier eller noe?

- Ikke for dyr, maks tusen. Kan sikkert øke men tviler jeg trenger.

- Hverdags bruk..

Er vel det jeg trenger å oppgi? Eller må jeg få fram mer info? :S

Behøver ingen spesielle merker, så lenge den fungerer og ser fin ut så holder det for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...